بازدید 1968

لندن: آماده حملات بیشتر به یمن هستیم

وزیر خارجه انگلیس روز جمعه تهدید کرد که آماده انجام تجاوزهای نظامی بیشتر علیه یمن هستند.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 12 January 2024

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس امروز (جمعه) از احتمال انجام تجاوزهای نظامی بیشتر علیه یمن خبر داد.

کامرون در مصاحبه با شبکه «العربیه» گفت: «ما آماده هستیم که اقدامات بیشتری برای دفاع از خود علیه حوثی‌ها انجام بدهیم. حوثی‌ها مسئول تنش‌های فعلی در دریای سرخ هستند».

پیش از این، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا ادعا کرد که بامداد امروز در همکاری با انگلیس، با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه نظامی در یمن حمله کردند.

وزارت دفاع انگلیس نیز طی بیانیه‌ای گفت که با چهار جنگنده «تایفون» و بمب‌های هدایت‌شونده، در حملات به اهدافی از ارتش و نیروهای مسلح یمن مشارکت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لندن مدعی است که در این حملات یک پایگاه هوایی هواپیماهای بدون سرنشین و یک فرودگاه نظامی در یمن را هدف قرار داده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز نشستی را برای بررسی حملات آمریکا و انگلیس به یمن، به درخواست نمایندگی روسیه برگزار کند.

وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و چین نیز ضمن ابراز نگرانی از حملات هوایی به یمن، گفتند که این اقدام باعث تشدید تنش در منطقه غرب آسیا می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست