بازدید 2389

انتقاد عروس امام خمینی از روند امام زدایی

عروس امام خمینی با بیان این که بعضی در کار هستند که امام زدایی می کنند و به توصیه مقام معظم رهبری هم گوش نمی دهند، گفت: کسانی که خود را مقلد ایشان می دانند، باید دلسوزانه رفتار کنند. مقام معظم رهبری تعارف نکردند که گفتند راه و اندیشه امام برای ما همچنان عزت و سربلندی می آورد.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 08 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، مراسم اختتامیه دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» پیش ظهر امروز ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در خمین برگزار شد.

فاطمه طباطبایی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) «محدثه بودن» است. یعنی این که جبرئیل امین سید الملائکه به حضرت زهرا بعد از پیامبر (ص) نازل شده و حقایق عالم غیب را عرضه کرده است و ما افتخار داریم که یک زن به این مرتبه از کمال میرسد که هم افق با مقام حضرت حق می‌شود و از این نظر برای ما زن‌ها این افتخار و امید است که می‌توانیم به آن مرتبه و کمال برسیم و خوشحالم که تقدیر کنم از مادران شهدا و و جانبازان و شهدایی که خون خود را برای به ثمر رسیدن انقلاب دادند و برخی دیگر که چه شکنجه‌هایی تحمل کردند تا انقلاب به ثمر رسید. ما متاسفانه خیلی وقت‌ها قدر این انقلاب را نمی‌دانیم و یادمان می‌رود که مبارزه با طاغوت زمان چه ارزشی داشت و کم نبود.

وی با بیان اینکه من به دلیل موقعیتم از زندگی خیلی از مبارزان خبر داشتم و رژیم شاه چیزی نبود که به سادگی سقوط کند و عظمت کار مبارزان پیش از انقلاب را نباید فراموش کنیم، افزود: امام تأکید داشتند که انقلاب در مردم تحول ایجاد کرد و معتقد بودند که عامل این ایجاد این تحول خداوند است. یعنی مردمی که به تعبیر امام پیش از انقلاب حتی از پاسبان هم می‌ترسیدند، در دوران انقلاب به خیابان آمده و به شاه می‌گویند، ما شما را نمی‌خواهیم و می‌خواهیم حکومت اسلامی باشد.

طباطبایی با بیان این که امام با عصبیّت و تعصّب مخالفت می‌کردند، گفت: امام در سال ۶۷ گفتند حتی قانون اساسی اصلاح شود. ایشان حتی در درس‌شان اگر کسی انتقاد نمی‌کرد، می‌گفت مگر مجلس ختم است، یعنی انتظار داشتند حتی نظریه‌های فقیهی‌شان مورد نقد قرار گیرد. الان هم باید این تحول خواهی از طرف مردم خواسته شود.

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: سال اول انقلاب که دولت مهندس بازرگان بر سر کار بود تعدادی از اعضای کابینه به دیدار امام آمده بودند و  شور و هیجان فراوانی برای دیدار امام در مردم ایجاد شده بود و برخی از اعضای هیئت دولت وقت برای عبور از میان جمعیت معطل شده بودند. امام برای ملاقات با مردم گاهی در مقابل منزل و گاهی  پشت بام حضور می‌یافت. این افراد آنجا شاهد عشق و شیدایی مردم نسبت به امام بودند، برادرم مرحوم دکتر صادق طباطبایی که جزو کابینه بود می‌گفت ما باهم صحبت کردیم که رمز پیروزی امام این همدلی با مردم  و عشق و اعتماد دو طرفه مردم و امام است. این رابطه باید حفظ شود؛ یعنی اعتماد مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم باید دو طرفه باشد. چطور برخی می‌گویند نمی‌توانیم اجازه دهیم که یک نماینده را خود مردم انتخاب کنند و انتظار دارند که مردم به حاکمیت اعتماد داشته باشند؟

طباطبایی افزود: اعتماد و علاقه امام به مردم دو طرفه بود و مردم توانستند با امام همدل شوند الان هم راه حفظ انقلاب همین پیوند و همدلی مردم با حاکمیت است و حاکمیت باید این فضا را ایجاد کند.

عروس امام خمینی با بیان خاطره‌ای از امام در نجف گفت: ایشان قدرت تسلط بر نفس داشتند و بر خشم و احساسات شان غالب بودند.

وی با اشاره به برگزاری دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب گفت: «بر آستان آفتاب» نام زیبایی برای این هفته فرهنگی است. امام مثل آفتاب موجب گرمابخشی بود و هنرشان هم این بود که با این گرمابخشی به همه اقوام و اقلیت‌ها همدلی دادند. در ابتدای انقلاب گروه‌های مختلفی سبز شده بود، اما امام این‌ها را مهار کردند و امروز هم همین مبانی و همراهی و اندیشه امام می‌تواند مسیر  را هموار کند.

او با بیان این که بعضی در کار هستند که امام زدایی کنند و به توصیه مقام معظم رهبری هم گوش نمی‌کنند، گفت: کسانی که خود را مقلد ایشان می‌دانند، باید دلسوزانه رفتار کنند. مقام معظم رهبری تعارف نکردند که گفتند راه و اندیشه امام برای ما همچنان عزت و سربلندی می‌آورد.

فاطمه طباطبایی با انتقاد از برخی سرود‌ها که نام امام در آن نیست، گفت: چرا در همین شرایط اتفاق می‌افتد که سرودی  ساخته و در سطح ملی و خارج از کشور پخش شود که اسمی از امام در آن نباشد.  

وی در پایان تاکید کرد که برنامه‌هایی مانند هفته فرهنگی بر آستان آفتاب باید استمرار یابد و منحصر به یک زمان و یک منطقه نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست