بازدید 2309

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور

کد خبر: ۱۲۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 31 December 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر با احتمال اختلال در ترددهای دریایی در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۱.۵ متر در خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز از دوشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه ( ۱۱ تا ۱۴ دی) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی، ساحلی، فراساحلی و سکوهای نفتی را توصیه می کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی