بازدید 11859

شهرداری تهران باز هم شورای شهر را دور زد!

باید بدانیم پول شهر را مفت به دست نیاورده‌ایم و مردم با سختی هزینه‌های شهر را می‌پردازند و انتظار این است که این پول به شیوه درست و در جای مناسب هزینه شود. نمی‌توان چند ده هزار میلیارد تومان را بدون مجوز شورای شهر تهران خرج کرد. تا این لحظه نگفته ایم مخالف یا موافق تراموا هستیم و گفته ایم کار مطالعه نشده و دور زدن شورای شهر ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 24 December 2023

شهرداری تهران که پیشتر هم در ماجرای تراموا شورای شهر را دور زده و با واکنش خاصی مواجه نشده بود، بار دیگر نهاد بالادستی و نظارتی خود را دور زد!

به گزارش «تابناک»؛ تابستان به پایان نرسیده بود که خبر رسید شهرداری تهران عزمش را برای راه‌اندازی نسخه متفاوت و تازه حمل و نقل شهری در کشورمان، یعنی «تراموا» جزم کرده و تا آنجایی در این مسیر پیش رفته که مجری طرح را هم تعیین نموده و حتی در انتخاب مسیر خط اول تراموا در تهران هم به جمع بندی‌های مشخصی رسیده است.

خبری که موجب شگفتی بسیاری، حتی اعضای شورای شهر تهران شد و ظاهرا مانند مردم عادی بعد از معرفی وزارت دفاع به عنوان مجری طرح و امضای تفاهم نامه میان شهرداری و این وزارت خانه، از این مسائل مطلع شدند و پی بردند که گزینه نسبتا نهایی شهرداری برای اجرای ایده تراموا، حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس به طول حدود ۳۴ کیلومتر است که قرار است ۲۸ رام قطار در آن تردد داشته باشند!

جزییاتی که نشان می‌داد تراموا نه طرح و ایده، که پروژه‌ای تعریف شده در شهرداری تهران است که اجرایش کلید خورده است. اما مگر می‌شود بدون ارائه لایحه به شورا و دریافت مصوبه از ایشان، پروژه‌ای در این ابعاد را اجرا کرد؟ این سوالی بود که برخی اعضای شورای شهر کوشیدند با مدارایی مثال زدنی به آن پاسخ دهند و تاکید کنند که پیش از هر اقدامی، حتما لایحه تراموا به شورا ارائه می‌شود و بعد از تصویب، اجرایی خواهد شد.

اکنون کافی است بدانید که هنوز لایحه یاد شده به شورای شهر تهران ارائه نشده و تنها اقدام صورت گرفته در این خصوص، برگزاری نشست‌های توجیهی با حضور مسئولان شهرداری در شورا بوده، تا با انبوه سوالات بی پاسخ مواجه شویم که از جمله آنها، چگونگی تامین هزینه‌های این طرح است. هزینه‌هایی که مطابق قانون، باید در بودجه سالانه دیده شده و به تصویب رسیده باشند، همان گونه که احداث تراموا و حتی شروع کار‌های مطالعاتی آن نیازمند دریافت مصوبه از شوراست.

اتفاقی که حالا به نوعی دیگر و در ابعاد کلان‌تر تکرار شده است، به این صورت که روز گذشته محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌‎وگو با یک خبرگزاری از ارسال طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به وزارت کشور و شورای عالی ترافیک خبر داده و تاکید کرده که در ذیل این طرح به مساله احداث «تراموا» نیز اشاره شده است؛ اظهاراتی که نشان می‌دهد شهرداری قصد تهیه و ارسال لایحه تراموا به شورا را ندارد.

نکته مهم تر، اما آنجاست که شهرداری تهران ضرورتی برای ارائه طرح جامع حمل و نقل به شورای شهر هم احساس ننموده و حتی روند پایه ارسال طرح‌ها و مصوبات از شورای شهر به نهاد‌های دولتی مانند استانداری، وزارت کشور و... را هم رعایت نکرده و مستقیم طرحی که تهیه کرده،به وزارت خانه فرستاده است، موضوعی که واکنش رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر را به دنبال داشته است.

شهرداری تهران باز هم شورای شهر را دور زد!

سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورا در این باره گفت: در برنامه ۴ ساله چهارم و در حکم یک گفته شده" ارائه کلیه محور‌های بازنگری در طرح جامع ریلی و طرح جامع حمل و نقل ترافیک پیش از تصویب در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور باید به تصویب شورای شهر تهران برسد" و همچنین در حکم ۱۱، تبصره ۴ نیز گفته شده "مطالعه و امکان سنجی اجرای ال ار تی و تراموای شهری منوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای هماهنگی شهر‌های کشور است. "

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انتظار این بود پیش از آنکه این طرح به شورای عالی ترافیک برود، لایحه‌اش توسط شهرداری به شورای شهر ارائه شود، گفت: تاکنون لایحه‌ای ارائه نشده و اولین تذکر من در این خصوص به شهردار تهران درباره چرایی عدم ارائه لایحه است. اگر گفته می‌شد طرح جامع آماده نشده، عدم ارائه لایحه منطقی بود، اما اکنون که به وزارت کشور ارسال شده، معنایی ندارد که احکام چهار ساله چهارم توسط شهرداری سانسور شود.

انتقاداتی که در ادامه به طرح نکات تامل برانگیز دیگری هم رسید و تشکری گفت: مطابق با مستنداتی که از طرح ارسالی به وزارت کشور به دست آورده ایم و با توجه به بررسی‌هایی که در نسخه غیر رسمی طرح جامع حمل و نقل انجام شده، ایرادات اساسی احصا شده و پسندیده نیست تا وقتی ایرادات طرح رفع و و رسما به شورای شهر ارسال نشده، آن را به وزارت کشور ارسال کنند.

وی در ادامه درباره مساله تراموا هم گفت: در مورد تراموا قبلاً نیز گفته‌ایم که باید مطالعات ویژه انجام شود؛ باید بدانیم پول شهر را مفت به دست نیاورده‌ایم و مردم با سختی هزینه‌های شهر را می‌پردازند و انتظار این است که این پول به شیوه درست و در جای مناسب هزینه شود. نمی‌توان چند ده هزار میلیارد تومان را بدون مجوز شورای شهر تهران خرج کرد. تا این لحظه نگفته ایم مخالف یا موافق تراموا هستیم و گفته ایم کار مطالعه نشده و دور زدن شورای شهر ممنوع است.

انتقاداتی که باید دید به مانند قبل به امثال این تذکر‌های شفاهی محدود خواهد ماند یا ممکن است به موضع گیری رسمی شورای شهر منجر شود و حتی تنش‌هایی به دنبال داشته باشد؛ تنش‌هایی که بی شک پرهیز از آنها، به ویژه پیرامون طرح‌هایی مانند تراموا که احتمالا در نهایت اجرایی خواهد شد، بسیار ضروری است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۹
شهردار کارش درسته
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

خبرگزاری تسنیم خبر داد که برخی واحدهای مسکن مهر پردیس پس از ۱۳ سال انتظار مالکان، با نواقص و بدون آب، برق و گاز تحویل‌ شده است!!!
ناشناس
| France |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی:

با توجه به بارشهای کم در ماه‌های آبان و آذر و ادامه این روند تا پایان سال، قطعاً در تابستان سال آینده با مشکل جدی آب مواجه خواهیم شد.
ناشناس
| France |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،
روز شنبه دوم دی وضعیت هوا در کشور را «بسیار نامناسب» خواند و گفت: بررسی شهرهای آلوده نشان داده که از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱ تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
زاکانی کاری به بحث تخصصی ندارد اودنبال کاری نو به هرقیمت است مثل احمدی نژاد در هر صورت اگر شورا نمی تواند جلوی اورا بگیرد استعفا بدهد شورا شهردار را انتخاب کرده و باید جوابگو باشد
از آنجائیکه شورای شهر تهران هیچ نقشی در انتخاب شهردار تهران نداشته، آقای زاکانی لزومی به پاسخگویی در خودش نمیبینه، نه تنها شهرداری تهران را به سوی نابودی برده و سرمایه های انسانی و اجتماعی شهرداری را به فنا داده بلکه در مقابل 17 هزارمیلیاردی که گم شده هم تا کنون هیچ پاسخی ارائه نداده است. بالاخره مملکت برای حزب اللهی هاست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
زاکانی گفت 17 هزار میلیارد تومن گم نشده فقط تغییر کاربری داده. از حساب شهرداری به حساب بانکی مدیران شهرداری تغییر موقعیت داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
مملکت قانون داره!!!!!!!!!!!!!! سیاه نمایی و لجن پراکنی نکنید!!!!!!!!!!!!! آقای زاکانی حزوه ذخیره انقلابی هستن!!!!!!!!!!!! فرمایش بزرگان c!!!!!!!!!!! هیس دیگه کسی در مورد ایشون حرف و یا تحقیق نکنه
نمونه ای از
باند و باند بازی و هاپولی کردن بودجه
رفته چای دبش بخوره
شورا اگر میتونه شهردار رو برکنار کنه اما چه بکنه که دست خودش نیست نه انتخابش نه کنار گذاشتنش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
مطمئن باشید که زاکانی هم از چمران و بقیه اعصاء

شورای شهر تهران کلی اطلاعات و اخبار مگو در دست

دارد و یا خود انها هم به نوعی شریک هستند !!؟؟
حالا کچایش را دیدید ؟ صبر کنید باقی اش را هم ببینید ! نجومی ببینید
پس نتیجه می گیریم نیازی نیست مردم تهران برای انتخابات شورای شهر شرکت کنند چرا که محلی از اعراب ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
حالا هم محلی ازاعراب ندارند ولی اگرشرکت کنیم وبه آنهائیکه تاکنون رای دادیم ویا ندادیم وباتعدادکم رای عضو شوراشدند وهیچ دردی ازمردم‌شهردرمان نکردند جزگران کردن همه خدمات راانتخاب نکنیم اگر بتوانیم گروه دیکری را به شورا بیاوریم بهتر است بخصوص که بعضی بسیار فرتوک‌وتکراری وبی سودی شده اند
تراموا بهانه است ، جایی پول لازم دارند ، این شهردار خط پیاده رو هم ننی تونه ایجاد کنه
باید در سامانه داخلی (من شهردارم) بریم موضوع ثبت کنیم اونم با شماره تلفن که آمار جناب شهردار بره بالا

کلا سبک احمدی نژاد ه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
ایشون فقط بخاطر انقلاب !!!!!!!!!!! حاضرند همه کار انجام بدهند!!!!!!!!!!!!! آنکس که بده فقط آمریکا وغرب هست !!!!!!!!!! ایشون وخانواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
برق مورد نیاز خطوط مترو را تامین کنید ترموا پیشکش..‌
تهران بدون شهردار بهتر اداره می‌شد
دور زدن را شما ياد همه داديد اونم با افتخار
وقتي تحريم ها را دور زديم
دولت هم مجلس را دور زد
شهرداري هم شوراي شهر را
و ....

ديگه تا ثريا اين ديوار كج ميره بالا
همشون با هم هستن
سفره انقلاب
از بالا تا پائین همه مسئولین در حال پیچوندن مردم هستن.و زاکانی هم که استاد شانتاژ و سیاه کاری.پس خواهشتن ازهم کله نکنید.شماها فقط خوب بلد هستید نقش مسئول خوب و دلسوز را بازی کنید.و حقا که در کار خود استاد هستید.
زاکانی که دولت و مجلس پشتش هستند و پشتش حسابی گرمه چرا باید پاسخگوی شورای شهر باشه شورایی که تا حدودی توسط مردم انتخاب شده اصلا مگه رای مردم ملاک هست؟
انقلابی عمل کردن همینه دیگه، بی قانونی مطلق، بعدش هم شورا که شهردار انتخاب نکرده و جرات برکناریش رو هم نداره، شهردار جایزه سوپر پوششی بودن و پریدن به این و اون را در مناظرات گرفته، شورا کیلو چند؟؟؟؟
راستی از مونوریل معجزه هزاره سوم چه خبر؟ آن ستون هایی که زدند و بعد در تهران جمعش کردند و در قم ظاهراً هنوز هم جمع نشده، چه مقدار هزینه برد؟
شهرداری تهران در این دوره تا حدودی اسلامی شده است ما در حکومت اسلامی شهرداری نباید داشته باشیم و اداره شهر باید به مساجد سپرده شود
جای سردار شهدار کاپیتان خلبان دکتر قالیباف خیلی خالیه
ایشان زاکانی وقتی پشت کرد به رای مردم شریف قم ازش توقعی نداشته باشید غرض......
شهرداری ارث پدری نیست که چوابگو‌نباشددالبته هیچ کس جوابگو نیست نه فقط شهردار
یک زمانی در ایستگاه های اتوبوس شما کدی میدادید و به شما جواب میداد که اتوبوس چه زمانی به ان ایستگاه میرسد.تا چندی پیش ترافیک انلاین تهران را میتوانستیم ببینیم.این دو نمونه از اطلاع رسانی شهری بوده که قطع شده.اقای زاکانی همه جا رو به پیشرفت و ترقی است اما نمیدونم از موقعی که امدی همه چیز ها را به هم زدی و عقب گرد میکنیم غیر از نصب تابلوها و بنرهای عحیب و غریب!!!
این اقا اشتباهی شهردار نشد و نباید چنین پستی رو به ایشون میدادن جای تاسفه
موضوع تعجب آوری نیست . اینجا کی کیو دور نمیزنه . ؟ اگه یه وقت دیدید و یا شنیدید که کسی ، کسی رو دور نزده تیتر خبریش کنید که جزابیت داشته باشه
شهید چمران می گفت کسی که مسولیتی بپذیرد که تخصص ندارد متعهد هم نیست و در حدیث داریم کسی که مسولیتی بپذیرد در حالی که شخص بهتری برای آن مسولیت وجود داشته باشد ملعون است. پزشکی هسته ای شده شهردار نه تخصص نه تجربه چه انتظاری دارید؟
از نوادگان عبید زاکانی ، همچنین گل پسری میاد که قصه گو طنز و... می باشد ، از ساخت غزه و و نبود ترافیک و آلودگی در سال ۱۴۱۲ در تهران و ... بیشتر طنز ، مردم هم گرفتار روزمردگی
زاکانی از خودمونه ارزشیه
اقای شهردار اینقدر برای رییس جمهور در زمان انتخابات فداکاری کرده اگر هزار بار مونوریل بسازه مثل ساختن مونوریل صادقیه و خراب کردن ستون مونوریل رییس جمهور از ایشان حمایت میکنه این وسط یه خورده پول حرام میشود که اصلا مهم نیست چون کار باید انقلابی باشد پولها فدای سر مدیران ما مردم دوباره میپردازند.
مردم ما زرنگ شده و همه راشناخته اند و این شو من بازیها آنها را از حقیقت منحرف نمی کند.
پروژه تراموا یک فیلم است
با اسم این پروژه جناب زاکانی شهردار می خواهد بودجه بگیرد و خرج بازسازی غزه کند . این را خودش گفت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست