بازدید 2071
۱

شیعه و سنی زاهدان اقدام تروریستی را محکوم کردند

درپی حمله تروریستی روز گذشته به مقر نظامی در راسک که به شهید شدن ۱۱ نفر از حافظان امنیت منجر شد، مردم شیعه وسنی استان، سران طوایف و ائمه جمعه و مسئولین مختلف این اقدام تروریستی را محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای این جانیان شدند.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶ 16 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا- امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ضمن ابراز تأسف از حمله مسلحانه به مقر انتظامی شهرستان راسک، با خانواده و بازماندگان شهدای این حادثه اظهار همدردی کرد.

مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» اظهار کرد: حمله مسلحانه که در شهرستان راسک پیش آمده برای ما بسیار نگران‌کننده است و همه ما از این حادثه متاسفیم. به خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و در غم آنها شریکیم.

وی بیان کرد: حفظ امنیت سیستان و بلوچستان بسیار حیاتی و مهم است. به تمام طیف‌ها و طرف‌ها توصیه می‌کنم از امنیت پاسداری کنند.

یکی از سران طوایف میرجاوه سیستان و بلوچستان نیز گفت: دستگاه قضا باید با عاملان جنایت تروریستی در مقر فرماندهی راسک برخورد قاطع کند.

عبدالنبی کرد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت ۱۱ نفر از مدافعان نظم و امنیت در راسک اظهار کرد: خبر شهادت ۱۱ نفر از کارکنان نیروی انتظامی شهرستان راسک، جانسوز و غم‌انگیز بود.

وی حفظ امنیت را از مهمترین ارکان جامعه عنوان کرد و ادامه داد: حفظ امنیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت امور قرار دارد و امروز جان‌فشانی و از خود گذشتگی سربازان حریم امنیت کشور در حفظ ثبات و آرامش جامعه ستودنی است.

سر طایفه کرد تمین عنوان کرد: بار دیگر فرزندانی رشید، دلیر، برومند و فداکار جان خود را در مسیر مقدس حفظ امنیت و آرامش جامعه و نثار کردند تا مجرمان نتوانند اخلالی در نظم و امنیت کشور ایجاد کنند.

وی ضمن محکومیت شدید این اقدامات کور و مذبوحانه، از دستگاه های امنیتی و قضایی خواستار شناسایی و دستگیری ومجازات عاملان وآمران این جنایت شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز گفت: تروریست‌ها بدانند این اقدام ددمنشانه آن‌ها در راسک با پاسخ سخت و قاطع دستگاه قضایی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام «علی مصطفوی نیا» اظهار کرد: بار دیگر دست جنایتکارانه دشمنان پلید از آستین گروهک مزدور جیش الظلم بیرون آمد و همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها باعث شهادت و مجروح شدن جمعی از نیروهای جان برکف فراجای سیستان و بلوچستان در حین خدمت شد.

وی افزود: بی شک به شهادت رساندن این عزیزان در عملیات تروریستی و ناجوانمردانه در نیمه شب ،نشانه عجز و ناتوانی دشمنان این مرز و بوم است اما تروریست ها بدانند این اقدام ددمنشانه آنها با پاسخ سخت و قاطع دستگاه قضایی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مواجه خواهد شد و خون شهدا پایمال نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا امت اسلامی در کنار یکدیگر جمع نشوند به همین دلیل سعی در ایجاد تفرقه و نا امنی در سطح جامعه دارند.

معتمد و بزرگ طایفه شهرکی نیز گفت: ایجاد اغتشاش و نا امنی مانع از پیشرفت و توسعه استان می‌شود و دشمنان همواره در تلاشند تا با ایجاد اغتشاش از پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی جلوگیری کنند.

محمدرضا سردار شهرکی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در راسک اظهار کرد: امروز دشمن در صدد است به عناوین محتلف از جمله به شهادت رساندن نیروهای نظامی در راسک، از توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه در هر منطقه محسوب می‌شود جمهوری اسلامی باید با اقتدار کامل با گروهک ها مبارزه کند.

معتمد و بزرگ طایفه شهرکی ادامه داد: همچنین ضروری است دولت پاکستان با قاطعیت با گروهک ها که در این کشور مستقر هستند برخورد کند و دیپلماسی قوی وزارت امور خارجه در این زمینه بسیار مهم است.

وی گفت: از آنجایی که نیروهای نظامی سیستان و بلوچستان با وجود همه سختی ها به عنوان مقتدرترین نیروها در مرزهای این استان در حال خدمت هستند می طلبد مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

شهرکی بر جلوگیری از ورود اتباع خارجی بدون مدارک شناسایی از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان به داخل این استان تاکید کرد.

محکومیت طایفه جمشیدزهی در پی شهادت جمعی از مامورین نیروی انتظامی شهرستان راسک

همچنین در پی شهادت مأمورین نیروی انتظامی شهرستان راسک،طایفه جمشیدزهی ،نیز بیانیه ای صادر کرد.

در متن این پیام آمده است؛

بسمه رب الشهدا و الصدیقین

" وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ "

هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندارید، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

خبر شهادت مأمورین خدوم نیروی انتظامی شهرستان راسک بسیار جانسوز و غم انگیز بود.

بی‌شک حفظ امنیت از مهم‌ترین ارکان جامعه بوده و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت امور قرار دارد و امروز جان فشانی و از خود گذشتگی سربازان حریم امنیت کشور در حفظ ثبات و آرامش جامعه ستودنی است.

بار دیگر دستان پلید دشمنان این سرزمین مقدس و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی به خون ماموران انتظامی مظلوم آغشته گشته و چهره پلید خود را نمایان ساخت ، هر چند که با این شهادت ها درخت تنومند انقلاب اسلامی پر بارتر می شود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این غیور مردان به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، خانواده بزرگ فراجا از خداوند متعال طلب رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبوری و عزتمندی را مسئلت می‌نمایم.

خادم طایفه جمشیدزهی

سردار مراد محمد جمشیدزهی

طایفه بزی نیز در پی حادثه ترویستی در شهرستان راسک سیستان وبلوچستان پیامی صادر کرد.

ﻣﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺎﻡ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺫﯾﻞ ﺍﺳﺖ :

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدامات کور تروریستی درشهرستان راسک که منجر به شهادت تعدادی از مدافعان امنیت و مجروح شدن تعدادی از عزیزان گردید باعث تألم وتأثر شدید جمعیت بزرگ طایفه بزی گردید.

این حرکت بزدلانه تروریستی، بار دیگر خط باطل جهالت، حماقت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت.

تروریست‌هایی که با حقد و کینه کوردلانه، آتش گلوله بر برادران نیروی انتظامی این مدافعان امنیت گشودند، دست در دست شیطان بزرگ و ایادی مرتجع آنها و با مدیریت آشکار بدخواهان نظام اسلامی وارد این بازی کثیف شدند تا به خیال باطل خود در اقتدار و امنیت بی‌بدیل ایران اسلامی خدشه ای وارد کنند، اما این آرزو را برای همیشه به گور خواهند برد.

دشمنان انقلاب اسلامی خواهند دید؛ این اقدامات، ذره‌ای در عزم و اراده پولادین ملت ایران اثر نخواهد گذاشت و پرچم جهاد و مبارزه همچنان برافراشته باقی خواهد ماند.

مولوی «محمدعثمان قلندرزهی» امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش گفت:حمله غافلگیرانه و ناجوانمردانه به نیروهای حافظ امنیت و سربازان وطن که از شهرهای مختلف مهمان سیستان و بلوچستان بودند از نگاه شرعی، اسلامی، اخلاقی و انسانی محکوم است.

مولوی «محمدعلی شهنوازی» امام جمعه اهل سنت خاش گفت: حادثه حمله به نیروهای انتظامی در راسک تکان دهنده بود، این عمل از نگاه اسلامی و انسانی محکوم بوده و اسلام به هیچ وجه اجازه قتل و کشتار و نا امنی را نمی‌دهد.

گروهک‌های خرابکار، اشرار و معاندان هیچ‌گونه جایگاهی در میان مردم عادی ندارند و علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم بلوچ و اهل سنت از آنها تنفر دارند. و مسئولان باید تروریست‌ها را شناسایی و بشدت برخورد کنند.

مولوی «عبدالله حسن‌زهی» امام‌جمعه اهل‌سنت هامون نیز گفت: گروهک‌های تروریستی معاند در پی این هستند که وحدت و همبستگی و برادری را بر هم بزنند و از این طریق به اهداف شومشان برسند اما کور خوانده و همیشه شکست خورده و ناکام هستند.

مولوی «عبدالغنی دهانی» مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: پشت پرده حملات تروریستی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان، سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی‌ و آمریکایی هستندکه از لحاظ فکری و تجهیزاتی مزدوران را تجهیز می‌کنند.

مولوی «محمد درتکیده» مدرس حوزه علمیه اهل سنت چابهار گفت: ریختن خون حافظان امنیت در حادثه تروریستی راسک ضعف دشمنان در برابر امنیت کشور و سیستان و بلوچستان را به همگان نشان داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آفرین به این همدلی..این موضعگیری ها نشون میده که اسم ایران، اونقدر برای ملت بزرگ و دوست داشتنی است که اجازه تجاوز به هیچکس رو نمی دهند هر چند مسئولین " نا شُکر" قدر دان نبوده و نیستن..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی