بازدید 2888
۳

تقاضای نفت افزایش پیدا می‌کند

اوپک در پیش‌بینی اعلام کرد: تقاضای نفت در سال میلادی آینده، ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد؛ عددی که نسبت به برآورد ماه گذشته این گروه، تغییری نکرده است. 
کد خبر: ۱۲۱۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 15 December 2023

تقاضا نفت افزایش پیدا می‌کند

به گزارش تابناک اقتصادی، اوپک به تازگی اعلام کرده است که نگرانی‌های اغراق‌آمیز نسبت به تقاضا، مقصر ریزش اخیر قیمت‌ نفت وجود دارد.

 به گزارش رویترز، اوپک اعلام نموده، نسبت به عوامل بنیادین بازار نفت در سال ۲۰۲۴، خوش‌بینی محتاطانه‌ای را حفظ کرده و نگرانی‌های اغراق آمیز نسبت به تقاضا را مقصر ریزش اخیر قیمت‌ها خواند.

بنا بر این گزارش، قیمت نفت به پایین‌ترین رکورد شش ماه اخیر نزول کرده و به حدود ۷۲ دلار در هر بشکه رسیده است و حتی تصمیم اخیر اوپک پلاس ـ که دور جدید کاهش تولید را برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ اعلام کرد ـ مانع کاهش قیمت نفت نشد.

اما اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام نمود، خوش بینانه محتاطانه‌ای نسبت به عوامل تاثیرگذار بر پویایی بازار نفت در سال ۲۰۲۴ وجود دارد و  سفته‌بازان نقش بزرگی در پایین رفتن قیمت‌ها ایفا کرده‌اند.

اوپک پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را بدون تغییر در ۲.۴۶ میلیون بشکه در روز حفظ کرد و انتظار دارد، تقاضا در سال میلادی آینده، ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز رشد کند که نسبت به برآورد ماه گذشته این گروه، تغییری نکرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ای کاش تقاضا برای چای دبش افزایش پیدا میکرد
افزایش تقاضا و افزایش قیمت نفت هیچ خاصیتی برای مردم ایران ندارد و آخرش به چای دبش منتهی میشود
عه؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی