بازدید 1985

افزایش صادرات نفت روسیه پس از طوفان

کد خبر: ۱۲۰۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 13 December 2023

صادرات نفت روسیه در مدت چهار هفته منتهی به ۱۰ دسامبر، پس از طوفان دریای سیاه که باعث اختلال در بارگیری محموله‌های نفت در نوامبر شده بود، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، صادرات نفت روسیه از تمام بنادر این کشور در چهار هفته منتهی به ۱۰ دسامبر، به ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید که حدود ۱۱۴ هزار بشکه در روز در مقایسه با میانگین صادرات چهار هفته منتهی به سوم دسامبر، افزایش یافت.

آمار نشان داد صادرات هفتگی که متغیرتر بوده و نشان‌دهنده میانگین صادرات ماهانه نیستند، با بارگیری‌های بی‌وقفه در بنادر روسیه در دریای سیاه در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر،  به بالاترین سطح از ابتدای ژوئیه صعود کردند.

صادرات نفت از بنادر روسیه در دریای سیاه در پایان نوامبر، به دلیل مختل شدن بارگیری و حمل در شرایط طوفانی منطقه، مختل شد.

روسیه در راستای همبستگی با عربستان سعودی که متحد اصلی مسکو در اوپک پلاس به شمار می‌رود، متعهد شده است که صادرات نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۳، به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. ریاض فراتر از توافق اوپک پلاس، تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان یک میلیون بشکه در روز داوطلبانه کاهش می‌هد.

در نشست اخیر وزیران اوپک پلاس، روسیه اعلام کرد که کاهش صادرات خود را به ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد و سطح صادرات ماه مه و ژوئن سال ۲۰۲۳، سطح مبنای این کاهش است که شامل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام و ۲۰۰ هزار بشکه در روز فرآورده‌های نفتی است.

طبق گزارش‌هایی که اوایل ماه میلادی جاری منتشر شد، پس از این که اوپک پلاس خواستار شفافیت بیشتر مسکو در رصد پایبندی این کشور به محدودیت عرضه شد، روسیه به شرکت‌های رصدکننده جریان نفت و آژانس‌های گزارش‌دهی قیمت، قول داده است که داده‌های مربوط به تولید، ذخایر و تولید سوخت خود را ارائه کند.

روسیه از زمان حمله نظامی به اوکراین، داده‌های تولید و صادرات نفت خود را محرمانه کرده و اعلام کرده است که اطلاعات دقیق درباره بخش نفت خود که می‌تواند توسط غرب برای ردیابی و مسدود کردن صادرات نفت یا درآمدهای نفتی این کشور استفاده شود را ارائه نمی‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، روسیه همواره درباره پایبندی خود به توافق اوپک پلاس، حتی قبل از اعزام نیروهای نظامی خود به اوکراین، شفاف نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی