بازدید 8738
شروع مرگبار حوادث مرتبط با «چهارشنبه سوری»

انفجار مواد محترقه در فردیس، جان ۲ تن را گرفت و تخریب کامل ۳ ساختمان را در پی داشت/ مجروح شدن دو آتش نشان در انفجار دوم

ساعاتی ملتهب و نگران کننده که در جنوب استان البرز در حال سپری شدن است و کیست که نداند از این کارگاه‌ها در شهر‌های دیگری هم دایر شده و مشغول به کارند! کانون‌های حوادثی مرگبار که برخی از آن‌ها در روزهای مانده تا چهارشنبه سوری به سرخط اخبار راه پیدا می‌کنند و آثار مرگبارتر آن‌ها را باید در کوچه و خیابان در شب چهارشنبه سوری و شب‌های منتهی به آن دید.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 07 December 2023

انفجار مواد محترقه در فردیس جان ۲ تن را ربود/ تخریب کامل ۳ ساختمان/ مجروح شدن دو آتش نشان در انفجار دومهنوز زمان زیادی تا شب چهارنشبه آخر سال مانده، اما حوادث دردناک مربوط به آن آغاز شده است؛ حوادثی که امروز یکی از انواع هولناکش در استان البرز رقم خورد.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش، انفجار هولناکی در منطقه فردیس کرج (استان البرز) توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرد؛ انفجاری مهیب که موجب ریزش ساختمان و وارد آمدن خسارات شدید به ساختمان‌های مجاور گردید و اعزام سریع نیرو‌های امدادی و انتظامی به محل حادثه را در پیش داشت؛ غافل از آنکه خطر هنوز رفع نشده و اوضاع در محل رویداد آبستن حادثه شوم دیگری است.

آن گونه که حسین عاشوری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس بعد از رویداد به خبرنگاران گفت، علت حادثه، انفجار مواد محترقه در یک ساختمان ویلایی در این منطقه بود که در نتیجه آن، یک تن کشته و یک تن مصدوم شدند. انفجار موادی که در این ساختمان ویلایی در دست تولید قرار داشت تا در چهارشنبه سوری مورد استفاده قرار بگیرد.

رویدادی که در گذشته موارد مشابه زیادی از آن در گوشه و کنار رقم خورده و تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته است. ایجاد کارگاه‌های غیرمجاز تولید مواد محترقه که آنقدر از حداقل ایمنی دور هستند که گاه جان برخی دست اندرکاران راه اندازی خودشان را هم می‌گیرند؛ مثل رویدادی که در فردیس رقم خورد و حالا شمار جان باختگان آن به ۲ تن افزایش یافته است.

البته ابعاد خسارتبار این رویداد رو به افزایش است و هنوز کامل مشخص نشده؛ این را انفجار دوباره محل این رویداد حین آواربرداری نشان می‌دهد که با حضور ماموران آتش نشانی جهت تفحص آوار برای یافتن دیگر افراد احتمالی در زیر آوار به انجام می‌رسید و متاسفانه به مصدومیت دو آتش نشان منجر شد که به مراکز درمانی منتقل شدند و تحت مداوا قرار دارند.

رویداد‌هایی که در نتیجه آنها، سه ساختمان کامل تخریب شده و به دیگر ساختمان‌های مجاور هم خساراتی سنگین وارد آمده است. خساراتی که هنوز باید امیدوار باشیم افزایش پیدا نکند، به ویژه از بعد انسانی که غیرقابل جبران است و متاسفانه با توجه به ماهیت رویداد و ناشناخته بودن ابعاد تهیه و تولید مواد منفجره در این کارگاه، احتمالش کم نیست.

ساعاتی ملتهب و نگران کننده که در جنوب استان البرز در حال سپری شدن است و کیست که نداند از این کارگاه‌ها در شهر‌های دیگری هم دایر شده و مشغول به کارند! کانون‌های حوادثی مرگبار که برخی از آن‌ها در روزهای مانده تا چهارشنبه سوری به سرخط اخبار راه پیدا می‌کنند و آثار مرگبارتر آن‌ها را باید در کوچه و خیابان در شب چهارشنبه سوری و شب‌های منتهی به آن دید.

وضعیت غیرقابل قبولی که از دیرباز اقدامات مختلفی برای مقابله با آن در دستور کار قرار گرفته؛ اما کمتر نتیجه قابل قبولی به دنبال داشته چون بیشتر اقدامات صورت گرفته در بعد اجتماعی و فرهنگی ماجرا، تلاش برای تغییر نام «چهارشنبه سوری» و مبارزه با آن بوده است؛ رویدادی که در نتیجه این اقدامات، به مرور دیگرگون شد و متاسفانه به سمتی رفت که نباید.

مناسبتی که سال ها مسئولان به جای تلاش برای حضور پررنگ تر خانواده ها در آن، با آن مقابله کردند و نام هایی مانند چهارشنبه سوزی بر آن گذاشتند تا آنقدر به حاشیه برود که تولید مواد منفجره به کسب و کاری پرسود در حاشیه آن تبدیل شود و خسارات دردناک و جبران ناشدنی زیادی به بار بیاورد. مناسبتی که حالا در تقویم رسمی نامش را تکریم همسایگان گذاشته‌اند و لابد انتظار دارند این نام گذاری بتواند آسیب هایش را از بین ببرد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴
ببین الان بمب اتمی هم جای ترقه بترکد فایده ندارد چایی دبش سه نیم میلیارد دلار چی شد؟ اینو بگو باقی بیخودی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اون که تقصیر شماهاست واسه آزادی های مستهجن جنسی به دولت بنفش رای دادید وگرنه این دولت که اون ارز رانتی رو حذف کرد احتلاس گرهاش رو هم گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اکبر رحیمی نصف روز بازداشت بود. یک سندزمین که با فروش همون دلار ها تو بازار آزاد خریده بود بردند بعد ظهر ٱزاد شد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خدا شفات بده
از اینکه این نوع کسب این نوع درامد نه عقلانی است نه وجدانی شکی در ان نیست ولی لااقل 95 درصد اینها به شرایط بد اقتصادی برمیگردد که عده ای که اغلب کم سن و سال هم هستند برای کسب چند تومن جانشان را بخطر بیاندازند
عقب مانده های باستان گرای چهارشنبه سوزی باز هم فاجعه آفریدن
بهترین نماد فرهنگ سازی هزاران نهاد و رسانه بودجه خوار در این سالها همین امیر تتلو و از ان بدتر میلیونها نفر جوانی که او را دنبال می کنند. عصاره موفقیت اقتصادی شما دبش و عضاره نتایج کارهای فرهنگی شما تتلو و ساسی مانکن هست که می بینید حتی کودکان دبستانی هم انها را دنبال می کنند. خوب. جشن چهارشنبه سوری این فرهنگ سازی شما هم باید میدان جنگ در خیابانها و کوچه ها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
چه اندازه این تتلو و ساسی هر دوز صحبگاه در صف مدرسه شعار علیه این کشور و انکشور ناظم و معاون و مدیر پرورشی را سردادند. چه اندازه معلم پرورش و بینش دینی و اخلاق و... برای انها سخنرانی کردند. نگید غرب زده یا مرفه بودند. چه اندازه خانواده فقیر و معمولی داشتند. نگید حالا دو نفر هم لغزش داشته. دهها میلیون هم سن انها که طرفدار یا دوستدار اهنگ انها شدند دو نفر لغزشی نیستند. ولی هرگز قبول مسئولیت نخواهید کرد و تقصیر ماهواره و ایران اینتر نشنال و ... بندازید و گمان کنید کسی متوجه مسئولیت شما نیست
از چای دبش چه خبر؟
از قانون جدید بازنشستگی
از بودجه جدید
از فقر بیشتر مردم
از گرانی
آلودگی هوا
محیط زیست
و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
این خبرها را برو صفحات دیگه تابناک بخون. این صفحه در مورد انفجار مواد محترقه است
در و تخته خوب با هم جور شدن از این مسئولین ….یک چنین ملت بهم‌ انتظار میره. قبل از اتقلاب هر کسی تو خونه خودش یه اتیش کوچولو درست می کرد و افراد فامیل از عروس و داماد و نوه و نتیجه دورش جمع میشدن و شادی می کردن بعد هم یک شامی دور هم میل می کردن. بعد از انقلاب به برکت کار فرهنگی مسئولین به این روز افتادیم. روز تکریم همسایگان!!!!!!! به همین خیال باش
دليلي نداره هر انفجاري را به چهارشنبه سوري ربط بدهيد بدانید شب يلدا - چهارشنبه سوري- جشن سده - عيد نوروز- سيزده بدر و همه مراسمهاي كهن باستاني براي ايرانيان زنده خواهند ماند تلاش مذبوحانه براي عوض كردن اسم اين مراسمها جز تمسخر چيزي در پي نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ای گند بزنن هرچی باستان پرسته. کلی آدم کور میشن و آتیش میگیرن که مثل عقب مانده ها جشن های باستانی برقرار کنیم؟
خبرهای بی ربط و چرت و پرت! حالا کو تا چهارشنبه سوری دایی..
خبرهای اصلی رو پیگیری کن و پوشش بده. چرا صفحه فقط پر میکنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست