بازدید 4335
۱

مزرعه عمودی چینی با مدیریت هوش مصنوعی!

چین از اولین مزرعه عمودی مجهز به هوش مصنوعی در جهان با ۲۰ طبقه رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 06 December 2023
به گزارش تابناک و به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، مزرعه عمودی چینی مجهز به هوش مصنوعی از فناوری‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای نظارت، تجزیه و تحلیل و تنظیم متغیرهای کلیدی محیطی استفاده می‌کند.

چین از اولین مزرعه عمودی بدون حضور انسان را در چنگدو در استان سیچوان رونمایی کرد. این مزرعه عمودی ۲۰ طبقه که توسط موسسه کشاورزی شهری زیر نظر آکادمی علوم کشاورزی چین توسعه یافته است. کشاورزی عمودی اغلب به عنوان رویکردی امیدوارکننده و نوآورانه برای مقابله با چالش‌های خاص در کشاورزی در نظر گرفته می‌شود. امکان کشت محصولات در لایه‌های انباشته، استفاده از فضای عمودی را به حداکثر می‌رساند. این امر به ویژه در مناطق شهری که زمین محدود است، اهمیت پیدا می‌کند. چنین مزرعه‌ای در مقایسه با کشاورزی سنتی افقی، پتانسیل تولید غذای بیشتر در هر متر مربع را دارد.

زمانی که محصولات به صورت عمودی رشد می‌کنند، در مقایسه با کشاورزی افقی، این مسئله وجود دارد که گیاهان به مقدار کافی نور خورشید و آب دریافت نکنند، اما تیم توسعه‌دهنده این مزرعه عمودی ۲۰ طبقه، راه حلی برای این مشکل پیدا کرد.

محققان در گزارشی ادعا می‌کنند که تیم انستیتو کشاورزی شهری (IUA) زیر نظر آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS)، روبات‌هایی را مستقر کرده‌اند که می‌توانند تنها در ۳۵ روز یک محصول کاهو را پرورش دهند و برداشت کنند. این مزرعه با سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی کنترل و ادراه می‌شود.

این مرکز از فرمول‌های نوری پیشرفته برای بهبود کارایی نور برای گیاهان، غلبه بر چالش‌های مربوط به مصرف انرژی بالا و راندمان کمِ نور استفاده می‌کند. وانگ سن، محقق IUA می‌گوید: «ما می‌توانیم مقادیر مختلفی از نورهای قرمز، آبی، زرد، نزدیک به فرابنفش و نزدیک به مادون قرمز را در مراحل مختلف چرخه حیات گیاه ترکیب کنیم. ما یک پایگاه داده از ۱۳۰۰ ترکیب نوری برای ۷۲ نوع محصول ساخته‌ایم.»

سیستم کشاورزی عمودی تولید مداوم غذای سبز را در سازه‌های چند طبقه امکان‌پذیر و مسائلی مانند عرضه پایدار غذای محلی در مناطق شهری و گسترش کشت در محیط‌های چالش‌برانگیز را حل می‌کند. این سیستم با توانایی تولید با بیش از ۱۰ برداشت سبزیجات سبز در سال، کارایی بهره‌برداری از زمین را افزایش می‌دهد، منابع را حفظ می‌کند و راه حلی پایدار برای آینده کشاورزی ارائه می‌دهد.

 

تیم تحقیقاتی به رهبری وانگ هیچ تفاوت قابل توجهی بین گیاهان کشت‌شده در آزمایشگاه و گیاهان مزارع سنتی پیدا نکردند. مزارع سرپوشیده، با توانایی تولید سریع‌تر سبزیجات، برای مناطق شهری، زمین‌های بایر و بیابان مناسبند. همچنین فرآیند پرورش را تسریع می‌کند و زمان تولید مثل گیاهانی مثل گندم، پنبه و سویا را حداقل تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. محققان در حال گفتگو با شرکت‌ها برای تجاری‌سازی فناوری نوآورانه کشاورزی عمودی خود هستند.

منبع: همشهری آنلاین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
مسئولین وزارت کشاورزی یاد بگیرند و آن را در جامعه کشاورزی ایران ترویج کنند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست