بازدید 7952
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

پاسخ شهادت نیروهای ایران در سوریه را می دهیم/ تضمین های لازم از آمریکا گرفته شد

امروز دوشنبه، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ 04 December 2023

پاسخ شهادت نیروهای ایران در سوریه را می دهیم/ تضمین های لازم از آمریکا گرفته شد

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، اظهارداشت: جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و استمرار جنایات جنگی این رژیم علیه مردم غزه و کرانه باختری را شدیدا محکوم می‌کنیم، بسیار دردناک است ذکه جنایات بی رحمانه رژیم علیه شهروندان و غیر نظامیان با شدت ادامه دارد.

وی گفت: صبح امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی دیگر از بیمارستان‌های غزه را مورد هدف قرارد داده که اینها نشان از کشتار دسته جمعی و نسل کشی است و جامعه جهانی باید نسبت به بازدارندگی در خصوص توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به مسئولیت خود عمل کند.

نقش آمریکا در نسل کشی فلسطینی‌ها

کنعانی در خصوص نقش آمریکا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، افزود: آمریکا نقش مستقیم و غیرقابل انکاری در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دارد و بسیار روشن است که عملیات طوفان الاقصی به عنوان اقدام مشروع و دفاعی ملت فلسطین علیه اشغالگران نشان داد که ادعای برخورداری از توان امنیتی این رژیم‌ پوشالی و بی ثبات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست خودش دست به کشتار بیش از ۱۶ هزار نفر فلسطینی زده است که از این میان ۷۰ درصد غیرنظامیان، زنان و کودکان هستند و آمریکا بجای اقدامی بازدارنده، عملا در کنار این رژیم قرار گرفته است.

وی بیان داشت: دور جدید حملات رژیم صهیونیستی زمانی آغاز شد که وزیر دفاع آمریکا در اتاق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی حضور داشت و این نشان دهنده نقش مستقیم آمریکا است. آمریکا تسلیحات و تجهیزات جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و دست این رژیم را برای استمرار جنایات خود پُر کرده است.

کنعانی گفت: وزیر دفاع آمریکا گفته حمایت ما از اسرائیل هیچ‌گاه قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود و صراحتا اعلام می‌کند که امنیت رژیم صهیونیستی برای آمریکا اصلی اساسی و غیرقابل مذاکره است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت آمریکا امروز یک طرف جنگ است، اما این موضوع با اظهارات آمریکایی‌ها که می‌گویند ما خواهان گسترش جنگ نیستیم و برای عدم کشتار غیرنظامیان به اسرائیل تذکر دادیم، در تضاد است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین را یک اصل اساسی و انسانی و یک اولویت مهم می‌داند و این باید یک اصل اساسی برای همه دولت ها و سازمان های بین‌ المللی از جمله سازمان مللی باشد که امروز گروگان آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی نشان دادند که از توانایی کافی برای تامین امنیت و صلح در جهان برخوردار نیستند و آمریکا از میزبانی خود برای سازمان ملل و قدرتی که دارد سواستفاده می‌کند.

کنعانی افزود: ایران تمام تلاش دیپلماتیک خودش را به کار بسته و در این راستا با دولت‌های مختلف و سازمان های مختلف از جمله سازمان همکاری اسلامی، شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهایی که می‌توانند کمکی کنند، تعامل و مذاکره کرده و از هیچ فرصتی برای حمایت از فلسطین دریغ نمی‌کند و از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا بدون مکافات باقی بماند تهدیدی برای حامعه جهانی است اینکه هزاران نفر در یک بازه زمانی کشته شوند و مسئولین این جنایات محاکمه نشوند، مسیر خطرناکی خواهد بود.

تضمین لازم از آمریکا گرفته شده است

کنعانی در واکنش به سوالی در خصوص تلاش کنگره آمریکا برای بلوکه کردن پول‌های آزاد شده ایران گفت: برخی نمایندگان کنگره آمریکا نشان داده اند نماینده لابی صهیونیستی هستند نه نماینده مردم. اینکه کنگره آمریکا چشم بر جنایات علیه مردم فلسطین ببندد و انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه بگیرد و تعهدات قانونی آمریکا را نقض کند قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: طرح بلوکه شدن پول‌های ایران نیازمند تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکاست. دولت آمریکا باید به تعهدات خود در توافق با ایران پایبند باشد و ما در این ارتباط تضمین‌های لازم را گرفتیم چرا که آمریکا نشان داده قابل اعتماد نیست. این منابع در دسترس دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و ما می‌توانیم متناسب با نیازهای خود استفاده کند.

شهادت نیروهای ایرانی در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص شهادت دو نیروی مستشاری ایران در سوریه، گفت: هیچ اقدامی علیه منافع و امنیت ایران و همچنین نیروهای مستشاری ما در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند و قبلا این موضوع تجربه شده است.

وی در خصوص تداوم مذاکرات برجام افزود: عملکرد ایران واضح است، ما در خصوص برجام دیدگاه روشنی داریم و این دیدگاه‌ها در گفتگوهای ما با طرف‌های اروپایی مطرح شده و می‌شود و جزو اصول گفت‌وگوهای ما هست. دیدگاه‌های ما بر اساس قوانین و حقوقی متقنی است و استدلال قوی هم داریم. ما از گفتگو هیچ گاه فرار نکردیم و میز مذاکره را ترک نکردیم.

کنعانی گفت: به میز مذاکره مادامی که تامین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران باشد پایبند هستیم و توصیه می‌کنیم طرف‌های مقابل از تجربه‌های گذشته در مسیر طی شده درس بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آینده جنگ علیه مردم غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در عمل به دنبال دامنه جنگ است چرا که یک شکست راهبردی را تجربه کرده است. این رژیم جنگی دو ماهه را علیه مردم غزه انجام داده و هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. آنها در طول این جنگ نه تنها نمی‌توانند شکست هفت اکتبر را جبران کنند، بلکه دچار شکست‌های راهبردی دیگر می‌شوند. استمرار جنگ هیچ پیروزی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نخواهد داشت.

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی هیچ جایگاه اخلاقی نزد افکار عمومی جهانی ندارد و تلاش واهی این رژیم برای ساختن یک الگوی دموکراسی در منطقه با این جنایات مشخص شد که یک تصویر سازی خیالی بوده است.

کنعانی بیان کرد: ما برای رژیم صهیونیستی هیچ گونه پیروزی نظامی تصور نمی‌کنیم چرا که‌ این‌ مسیر بن بستی برای آن رژیم و حامیانش خواهد بود و جامعه حهانی هم باید به مسئولیت خود عمل کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت آمریکا در این خصوص باید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی مردم فلسطین باشد. 

انتقاد از رویکرد غیرسازنده اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نکات مطرح شده و موضوعات مورد گفتگو وزیر خارجه کشورمان با بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: موضوعات سیاسی ما با اروپا قابل توجه است و متاسفانه اروپا در ارتباط با مسائل ایران با مواضعی که بعضاً اتخاذ می کند یک رویکرد غیرسازنده در ارتباط با همکاری های ایران و آژانس است. بارها تاکید کردیم که ایران به تعهدات خود ذیل برجام پایبند بوده و گزارشات آژانس هم صدق می‌کند، این آمریکا بود که یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های زیادی علیه ایران اعمال کرد.

کنعانی ادامه داد: طبیعی است که چنین اقداماتی نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ محسوب می شود. نکته بعدی اینکه بر اساس خود برجام تعهدات، متقابل است. ایران پس از یکسال خویشتنداری و بی عملی دولت های اروپایی، حقوق خود را ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اعمال و گام های جبرانی را اتخاذ کرد.

وی افزود: مواضعی که آژانس و تروئیکای اروپایی مطرح کردند به معنای نادیده گرفتن واقعیات گفته شده است و هیچ توجهی به عدول آمریکا از تعهدات خود ندارند و اتهامات یکجانبه‌ای را علیه ایران مطرح می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: تصریحات به آقای بورل منتقل شد و بحث همکاری ها با آژانس مورد تبیین قرار گرفت. ایران به همکاری های خود با آژانس ادامه می دهد و برخی طرف های اروپایی نباید با استفاده از آژانس به دنبال اتخاذ و رویکرد سیاسی علیه ایران باشند. در خصوص فلسطین هم دیدگاه های ایران با آقای بورل مطرح شد و ایران به مواضع خوب برخی از کشورهای اروپایی در قبال بحران غزه توجه دارد.

فعالیت کارگروه تحریم رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه کارگروه تحریم رژیم اسراییل در وزارت خارجه از چه زمانی آغاز به کرده و دستاوردهای عملیاتی آن چه بوده، گفت: تحریم رژیم صهیونیستی یک ضرورت است، رژیمی که هم تروریستی است و هم مرتکب جنایات بی شمار جنگی است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که جامعه بین المللی در قبال جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مسئولیت دارد، اظهارداشت: وقتی سازمان ملل نمی تواند به وظایف خود عمل کند، دولت‌ها در این خصوص مسئولیت دارند و ایران تحریم رژیم را یک اقدام ضروری و اخلاقی و در چارچوب حمایت از ملت فلسطین تلقی می‌کند.

کنعانی افزود: بر همین مبنا و تاکید مقام معظم رهبری، کارگروهی در وزارت خارجه تشکیل شده و گفتگوهایی در این راستا انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران سلسله گفتگوهایی را با برخی کشورها انجام داده و این‌ها نشان از تلاش های دیپلماتیک ایران است. حمایت از فلسطین یک اصل اخلاقی است و ایران تلاش های خودش را انجام می دهد و امیدواریم که دیگران هم به این موضوع بپیوندند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۷
ما که به این 6 میلیارد دلار خیلی نیاز داریم. چرا استفاده نمیکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
همون بهتر که بلوکه بشه در قطر بماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
داریم استفاده میکنیم، ولی قرار نیست همه اش رو یه روزه مصرف کنیم، هر جا نیاز باشه مصرف کردیم و میکنیم.
آمریکا ژاپن رو با دو بمب اتمی با خاک یکسان کرد
ژاپن هیچگاه نمیتونست مقابله به مثل کنه پس سعی کرد ابرقدرت اقتصادی دنیا بشه و هیچگاه هم از خودشون تعریف و تمجید نکردند
حالا ما هم ۴۵ ساله فقط شعار میدیم و میگیم از همه بهتریم و بهتره آقایون مسئول بجای رجزخوانی مقابل آمریکا راه حل بهتری جز راه حل نظامی پیدا کنند چون حریف آمریکا نخواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
عجب سخنگوی قبراق ناهار خورده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ساعت خواب ایران بلایی سر آمریکا آورد که دیگر نمی تواند لشکر کشی کند به جهان و حکومت ها را عوض کند و دیگر نیازی هم به دیگری مستقیم با آنان هم ندارد و دوستان در منطقه حریف آمریکا هستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ببخشید...فرموديد ژاپن ابرقدرت اقتصادی......از کی تا حالا زیر یوغ آمریکا باشی...میشی ابرقدرت اقتصادی ...میشه نظرات کارشناسی رو بسپارید به اهلش....میشه...میشه....
صادق زیباکلام:

مازوت بر ۲ نوع است. مازوت دولت روحانی و مازوت دولت خدمتگزار !!!
اخه اسرائیل به چه چیز ما احتیاج داره که تحریمش کنیم .
فساد 3.5 میلیارد دلاری چای در ایران، ابر فساد مالی در تمام کشورهای دنیا در طول تاریخ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
این فساد مالی 35 برابر بیشتر از بزرگترین دزدی قرن 21 در دانمارک
40000
برابر دزدی خانواده نتانیاهو
300000
برابر بیشتر از فساد مالی رئیس جمهورقبلی کره است که به خاطر آن بیست سال زندان محکوم شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
در اروپا و آمریکا تا چند ده میلیارد دلار هم فساد می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ناشناس 15:09: در اروپا و امریکا ادعای پاکدستی و انقلابی و سید محرومان بودن و... ندارن
لازم نیست جناب سخنگو هر بار این قدر زحمت بکشند. می توانند متن صحبتهایشان را در یکی از این نشست های خبری تکثیر کنند و به رسانه ها بدهند تا هر هفته یک کپی از آن را با تاریخ جدید منتشر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
در مورد چای دزدها صحبت نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
نشست خبری برای پاسخ به سوالات خبرنگاران است، هر سوالی که اونا بپرسند، سخنگو به طور کامل بهش پاسخ میده و مواضع رو تشریح می‌کنه نه چیز دیگه
ایران برای شکوفا شدن به یک جنگ با امریکا نیاز مبرم دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
اندازه مخارج کل جنگ و ایران وعراق
شرکت چای دزد کرد
فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام،


بامداد امروزبا انتشار بیانیه ای، اعلام کرد که پاسخ حملات به ناو جنگی این کشور و کشتی های

تجاری در دریای سرخ را به نحو درخوری خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
اخبار رو جستجو کن . 3کشتی تجاری از ناو امریکایی کمک خواستن . اون هم کمک کرو و پهپاد ها رو زد . دنبال چی هستی؟
...بی پاسخ نخواهد ماند و قبلا این موضوع تجربه شده است.

می شود چند مورد از تجربه های قبلی را ذکر کنید؟
اگر توانش بود اول پاسخ میدادی بعدافشا میکردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
داده شده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ایول
آقاب کنعانی : 《ما از گفتگو هیچ گاه فرار نکردیم و میز مذاکره را ترک نکردیم.》
البته درست است اما همان قدرکه بر مساله فلسطین متمرکزید که حق هم هست بر مساله تحریم کشور خودمان هم متمرکز باشید و دغدغه داشته باشید
می دانید ظاهر قضیه این است که که دغدغه ای ندارید و به قول بازاریها شکم سیر مذاکره می کنید در حالی که می دانید ملت واقعا مشکل نان دارند

پلیس امنیت مرزی کانادا اعلام کرد در تحقیقات خود از بین ۱۴۱ نفر وابستگان جمهوری اسلامی مشخص شد که ۹ نفر از آنها شرایط لازم برای حضور و اقامت در این کشور را ندارند و پرونده‌شان به کمیسیون مهاجران و پناهندگان ارسال شده است و در صورت تایید کمیسیون باید خاک کانادا را ترک کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
بقیه شرایطشو داشتن! ... شرایطش چی هست بگید ما هم بدونیم
چای دبش بدیم خدمت سخنگو؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
تو واسه لخت شدن به حسن روحانی رای دادی حالا دولتی رو مسخره میکنی که این فساد رو کشف و نابود کرده؟
پس تو.که می گفتی نیرو در سوریه و عراق نداریم . الان میگی اینها نیروهای ما هستند.
تو اینکاره نیستی .ما رو هم علاف نکن .
ای کاش ای کاش و ای کاش همین قدر پی گیری و سماجت در ریشه کنی فساد و ایجاد همبستگی اجتماعی بین مردم زحمتکش ایران دیده می شد. ای کاش نصف وقتی که برای از بین بردن اسراییل می گذاشتید صرف آبادانی کشور می شد. ای کاش یک دوربین مدار بسته را آنلاین همیشه از یک گوشه پخش زنده از خط تولید خودرو، فولاد، آلومینیوم، مس و ... می گذاشتید تا مردم می فهمیدند که چقدر تولید در کشور مهم است. ای کاش عاقلان را در راس می نشاندید. ای کاش می شد منتقدان دلسوز به وطن را هر شب و هرشب در تلویزیون دید. ای کاش مدیران مفسد رسوا می شدند تا عبرت دیگران شوند.
بوريا باف اگرچه بافنده است. نبرندش به كارگاه حرير
بنظرم. برای گوشمالی شدید آمریکا ، نماینده های داوطلب مجلس روبفرستید غزه که در حین نابود کردن اسراییل یه گوشمالی هم به آمریکا بدهند
می فرمایند جنگ غزه هیچ نتیجه ملموسی نداشته. اسراییل در حال ویرانی کامل غزه و زیرساخت‌های آن است، بیمارستانها نیروگاه برق و بقیه زیرساختهای غزه را نابود کرده و غزه را برای زندگی ناممکن ساخته تا‌ یک میلیون آواره فلسطینی فکر برگشت و امکان زندگی در خانه خود در غزه را نداشته باشند. آیا این نتیجه برای شما ملموس نیست؟
خب چرا پاسخ نمیدهید ؟؟
حرفهای پوچ و بی ارزش
هشتگ لفاظی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست