بازدید 2807

صادرات گاز مایع آمریکا بیشتر از قطر و استرالیا

صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا در ماه نوامبر بالاتر از قطر و استرالیا قرار گرفته که 68 درصد آن به اروپا روانه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 03 December 2023

به گزارش فارس به نقل از رویترز، آمارهای رهیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد، صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا در ماه نوامبر دومین رکورد ماهانه را ثبت کرده و به 7.99 میلیون تن رسیده است.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، آمریکا در نیمه نخست امسال، نخستین صادرکننده بزرگ ال‌ان‌جی در جهان بوده و پس از آن قطر و استرالیا قرار دارند.

به گفته تحلیلگران، برنامه‌های صادراتی جدید که از سال آینده آغاز خواهد شد، موقعیت واشنگتن به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده در جهان را تثبیت خواهد کرد.

بر اساس آمارهای تجاری و رهیابی نفتکش‌ها که توسط شرکت LSEG  منتشر شده، آمریکا در ماه نوامبر 8.01 میلیون تن صادرات داشته که اندکی بیش از 7.92 میلیون تن ماه اکتبر است.

با شروع زمستان، تولیدکنندگان ال‌ان‌جی آمریکا تمرکز خود را بر صادرات به اروپا گذاشته‌اند و بیشتر محموله‌ها به مشتریان این منطقه ارسال می‌شود.

حدود 68 درصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به اروپا بوده که نسبت به ماه اکتبر رشد داشته است؛ 65 درصد ال‌ان‌جی صادراتی آمریکا در اکتبر به اروپا رفته است.

به گفته تحلیلگران ریستارد انرژی، بعید است دمای پایین‌تر از معمول هوا در اروپا، قیمت‌ها را افزایش دهد زیرا سطح ذخیره‌سازی (در این قاره) بالاست. در حال حاضر، مخازن ذخیره‌سازی اروپا حدود 97 درصد تا پایان این ماه پر است.

در یادداشت ریستاردانرژی برای مشتریان آمده است، (دمای پایین هوا) تقاضا برای استفاده از وسایل گرمایشی را افزایش میدهد اما با توجه به فعالیت‌های صنعتی ضعیف و تولید مطلوب انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه، بعید است، چشم‌انداز تقاضای فعلی که نزولی است تغییر کند.

قیمت گاز آمریکا در معاملات آتی در قطب گازی هنری آمریکا طی هفته گذشته به طور متوسط 2.78 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) رسید. این رقم در قطب گازی هلند 13.54 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) و بازار ژاپن در آسیا به 16.33 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس (mmBtu) بود.

آمارهای شرکت LSEG نشان می‌دهد، محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا به آسیا در ماه گذشته کاهش یافت و از 20 درصد کل صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به 18.5 درصد رسید. این درحالی است که میزانمحموله‌ها به آمریکای لاتین تقریبا تغییری نکرد و حدود 5 درصد کل صادرات ال‌ان‌جی آمریکا بود و باقی ماند.

بر اساس این آمار، جریان گاز طبیعی مایع به 7 تاسیسات بزرگ صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به رکورد 14.3 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd)  رسید. این رقم در ماه اکتبر 13.7 میلیارد فوت مکعب در روز(bcfd)  بود. رکورد قبلی برای ماه آوریل با رقم 14 میلیارد فوت مکعب در روز(bcfd)  بود.

در عین حال، جریان گاز به تاسیسات مایع‌سازی آمریکا نیز در سطح بالایی قرار دارد به طوریکه متوسط نرخ بهره‌برداری 30 روزه نزدیک به 106 درصد ظرفیت است و رقمی بی‌سابقه به شمار می‌رود.

موسسه اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (IEEFA) پیش از این اعلام کرده بود، اتحادیه اروپا در بازه ژانویه تا جولای 2023 برای واردات ال‌ان‌جی 41 میلیارد یورو (44 میلیارد دلار) هزینه کرده است که از این رقم 17.2 میلیارد یورو به آمریکا، 5.5 میلیارد یورو به روسیه و 5.4 میلیارد یورو به قطر اختصاص یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی