بازدید 3385

عملیات اطلاعاتی ماهواره نظامی کره شمالی آغاز شد

خبرگزاری کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش داد که نهاد مدیریت ماهواره شناسایی این کشور ماموریت خود به عنوان سازمان اطلاعات نظامی را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 03 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود که این نهاد که توسط «مرکز دولتی کنترل پیونگ یانگ در اداره ملی فناوری هوافضا» (ناتا) تاسیس شده، از روز شنبه ماموریت خود را آغاز کرده است و از این پس اطلاعات خود را به دفتر شناسایی ارتش و سایر نهادهای مهم ارائه خواهد کرد.

کره شمالی کمتر از ۲ هفته پیش ماهواره شناسایی نظامی خود را با موفقیت به فضا فرستاد و تصاویری از کاخ سفید، وزارت دفاع آمریکا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و «مناطق هدف» در کره جنوبی مخابره کرد.

پیونگ یانگ هیچ تصویری از این ماهواره منتشر نکرده است و تحلیلگران و دولت‌های خارجی ارزیابی دقیقی از قابلیت‌های این ماهواره ندارند.

پس لز پرتاب ماهواره شناسایی پیونگ یانگ، کره جنوبی توافقنامه نظامی بین دو کره را که در سال ۲۰۱۸ و با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره به امضا رسیده بود را به حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه در مقاله دیگری به نقل از یک تحلیلگر نظامی ناشناس نوشت که کره جنوبی عامل ناکامی در توافقنامه اعتمادسازی نظامی میان ۲ کشور است.

این در حالی است که کره جنوبی نیز روز جمعه اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا فرستاد. سئول با شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» قرارداد بسته است تا در مجموع پنج ماهواره جاسوسی را تا سال ۲۰۲۵ به فضا بفرستد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست