بازدید 4175
۵

حمله تند نادران به قالیباف: احساس خطر می کنم

الیاس نادران توضیحاتی درباره علت تحصن خود در صحن علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 13 November 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، روز گذشته ۲۱ آبان ماه بود که الیاس نادران در اعتراض به عدم اعلام وصول استعفای خود در صحن علنی مجلس تحصن کرد.

گرچه استعفای نادران امروز از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد اما او روز گذشته در فیلمی که سایت چندثانیه، منتشر کرده، درباره این اقدام خود و اتفاقاتی که رخ داده بود، توضیحاتی ارائه کرده و نقدهایی تند به قالیباف وارد کرده بود.

نادران گفت: از خیلی وقت پیش در اعتراض به رفتارهایی که به خصوص شخص رئیس مجلس انجام داده بود، تصمیم داشتم در یک فرصتی با نمایندگان مجلس صحبت کنم. به همین دلیل در مهر ۱۴۰۱ استعفا دادم که یکی از نواب رئیس برگه استعفا را گرفت تا نزد رئیس مجلس برده تا اعلام وصول شود. متاسفانه بعدا متوجه شدم که همان فرد در هیات رئیسه مخالفت کرده و مانع اعلام وصول شده است. مجددا استعفای خود را در ۱۴۰۱/۹/۶ نوشتم و شخصا در صحن علنی و از جایگاه به رئیس مجلس تحویل دادم که آنهم علیرغم پیگیری های صورت گرفته اعلام وصول نشد.

 

استعفای الیاس نادران اعلام وصول شد

وی ادامه داد: در ماه ها و روزهای اخیر در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه اتفاقاتی افتاد که که نسبت به کیان مجلس و نسبت به آزادگی نمایندگان و اینکه اجازه داشته باشند در مورد مسائل صریحا و صادقانه صحبت کنند، احساس خطر کردم.

نادران تصریح کرد: قضیه از این قرار بود که هیات رئیسه طرحی را خارج از نوبت در دستور گذاشته بود، اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات که مطابق آن نمایندگان اجازه نداشتند نامه توصیه ای برای وام و کارهای دیگر بنویسند. طرح به نحوی داده شده بود که نمایندگان از این مسئله مستثنی باشند و بتوانند کما فی السابق نامه وام و مساعدت های مختلف از دانشگاه ازاد، بیمارستان، کمیته امداد و اشتغال و جاهای دیگر داشته باشند که این بر روی رای آنها خیلی موثر است.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه به نحوی سازماندهی کردند که مخالفین امکان مخالفت جدی نداشته باشند. به همین خاطر بنده هم تذکر و هم اخطار داشتم و متاسفانه هیات رئیسه بنابر تصمیمی که گرفته بود، اجازه طرح تذکر و اخطار را نداد. به همین دلیل من ناچار شدم بر اعلام وصول استعفای سال گذشته خودم اصرار داشته باشم. الان هم اعلام می کنم که تا زمانیکه این استعفا اعلام وصول نشود و مردم در جریان اتفاقاتی که در مجلس افتاده و از چشم آنها پنهان مانده، قرار نگیرند، به تحصن خود ادامه خواهم داد. امیدوارم که رئیس مجلس تصمیم درست بگیرد.

وی افزود: مطابق ماده ۹۱ آیین نامه داخلی مجلس هیچ کس حق دخالت ندارد. نماینده استعفای خود را با دلیل ذکر می کند و رئیس مجلس باید در اولین جلسه اعلام وصول کند و در هفته بعد هم استعفا را در دستور قرار دهد.در اینجا نه هیات رئیسه و نه افراد دیگر نقشی ندارند و اینکه رئیس مجلس اعلام کرد که من آن را به هیات رئیسه می برم و مطرح می کنم کار خلاف قانون است. آنجا که باید مشورت می کرد نکرده است اینجا دنبال این است که از هیات رئیسه برای خود شریک جرم پیدا کند، من اعتراض دارم چرا که هیچ ربطی به هیات رئیسه و سایر ارکان ندارد و رئیس مجلس مکلف به اعلام وصول است و تا اعلام وصول نشود من تحصن خواهم کرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
عزیزم دیگه مجلس چند ماه دیگه تمامه کارش شما الان یادت افتاد که استعفا بدی خوب برادر همون 6 ماه اول که انتخاب میشی ارزیابی کن اگر نمیتونی باهاشون کار کنی استعفا بده نه الان که آخرای مجلس هست
پاسخ ها
شوخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نادران کپی برابر اصل زاکانی با همان ادبیات خطرناک است و این بازیها را برای دیده شدن در می آورد. بنده خدا تو در شرایط طبیعی و انتخابات واقعی آزاد حتی در منزل خودت هم رای نمی آوری چه برسد کشور.
سلام آقاي نادران، فكر مي كنم موارد اين جوري توسط خودتان حل كنيد نياز نيست كل كشور متوجه بشوند. كمي ظرفيت تان را بالا ببريد.
ياد استيضاح وزير زمان آقاي احمدي نژاد مي افتيم كه بي دليل آبرويش را برديد و آن وزير بعد از آن زياد عمر نكرد و به رحمت خدا رفت. مسئولين ما بايد متوجه جايگاه خودشان باشند روز قيامت بايد پاسخ دهيد.
چند ماه دیگر عمر مجلس تمومه . روغن ریخته را داری نذر حسینیه میکنی ؟ بابا شما دیگر چه اعجوبه هایی هستید ؟
اگر احساس خطر مي كردي ، كف مجلس نمي نشستي
مي رفتي پشت صندلي سنگر مي گرفتي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی