بازدید 14210
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

ایران ۴ اولویت برای توقف جنگ در غزه دارد/ تلاش‌های دیپلماتیک ایران در برابر جنایات اسرائیل موفق بوده است/ایران به دنبال تنش در منطقه نیست

امروز دوشنبه، ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 13 November 2023

تلاش های دیپلماتیک ایران در برابر جنایات اسرائیل موفق بوده است

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت هم وضعیت بیمارستان شفا در شمال غزه را نگران کننده و وحشتناک اعلام کرده و گفته ارتباطشان را با این بیمارستان از دست داده‌اند. حال سوال این است که چه کسی محل خطاب این اظهارات است؟ غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که گمان می‌کنند، هنوز زمان آتش بس فرا نرسیده است.

کنعانی افزود: دولت آمریکا تمام عیار در حال حمایت از رژیم صهیونیستی است. در همه دنیا در مقابل بیمارستان‌ها یک تصویر وجود دارد که بوق زدن ممنوع تا مزاحم بیماران نشوند. حال باید برای رژیم صهیونیستی تصویر جدیدی نصب کنند که حمله با تانک و بمباران بیمارستان ها ممنوع، چون این رژیم در کمال بی رحمی و وقیحانه در حال بمباران بیمارستان‌های غزه هست.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: دنیا هیچ واکنش بازدارنده ‌ای در برابر این رژیم نشان نمی‌دهد و نتیجه آن می شود که بیمارستان های غزه یکی یکی مورد حمله قرار می‌گیرند و آب، برق و سوخت آنها قطع می‌شود و بیماران مظلوم آن بیمارستان ها شهید می‌شوند.

وی گفت: دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مخاطب اظهارات مسئولین صلیب سرخ جهانی هستند. این مسئولیت دنیاست که در برابر یک رژیم افسارگسیخته‌ای اقدام کنند که تحت حمایت آمریکاست و با آسودگی خاطر در حال انجام جنایاتی است که زبان از بیان آنها قاصر است.

کنعانی بیان کرد: امیدواریم که دنیا به خود بیاید و اجازه استمرار این جنایات را ندهند و به فریاد کمک مردم غزه توجه کنند و دولت‌هایی که تا کنون مانع از آتش بس شدند، اجازه دهند که شورای امنیت وظیفه خود را در تامین صلح انجام دهد.

وی تاکید کرد: تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی برای بسیج کردن کشورهای عربی و اسلامی و جلب توجه افکار عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی موفق بوده است.

چهار پیشنهاد ایران برای توقف جنگ در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌های ایران برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت: از ابتدای این حملات چهار اولویت ایران شامل توقف جنگ، رفع محاصره و باز شدن فوری ارسال کمک‌های انسانی، گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه و مقابله با سیاست کوچاندن اجباری مردم غزه است.

کنعانی با اشاره به اینکه رایزنی های بسیاری تاکنون در این رابطه انجام شده است، بیان داشت: با دولت مصر سه بار تماس تلفنی میان وزرای خارجه صورت گرفت و همچنین دیدار خوبی هم در حاشیه نشست اخیر ریاض میان روسای جمهور دو کشور انجام شد و در نهایت باز شدن گذرگاه رفح یکی از دستورکارهای مهم گفت‌وگوهای ایران با مصر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز با جدیت این تلاش‌ها انجام شده و اقدامات گسترده دیپلماتیک ما ادامه دارد، افزود: از اقدام خوبی که قشر هنرمندان انجام دادند که از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کردند تا به وظیفه خود در قبال فاجعه غزه عمل کند، تشکر می کنم. 

دولت‌های اسلامی اهتمام جدی در حمایت از فلسطین دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در ریاض، گفت: نفس برگزاری این اجلاس یک توفیق بود که در نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و همکاری خوبی که عربستان داشت، برگزار شد. 

کنعانی بیان کرد: علاوه بر نشستی که پیش از این در سطح وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شده بود، برگزاری نشست سران اعضای سازمان همکاری اسلامی نشان دهنده این است که دولت‌های اسلامی اهتمام جدی در حمایت از فلسطین دارند.

وی ادامه داد: مفاد بیانیه این نشست هم در راستای محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین، ضرورت گشایش مسیرهای ارسال کمک‌های انسانی به غزه و پیگیری حقوقی جنایتکاران رژیم صهیونسیتی، قطعنامه‌ای قوی و محکم بود و البته تحفظاتی هم ایران داشت و اعلام‌ کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در نشست های کارشناشی تهیه پیش نویس قطعنامه نکات خود را مطرح کرد و در خاتمه نشست هم تحفظات ایران رسمی به دبیرخانه این سازمان ارسال شد. اما اینکه آیا این نشست کافی بوده، باید گفت خیر، اما لازم بود. 

قطع مناسبات سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی در دستور کار دولت‌های اسلامی باشد

کنعانی تصریح کرد: ملت فلسطین انتظار دارد که دولت‌های اسلامی علاوه بر نشست ها و بیانیه های محکم، اقدامات عملیاتی را هم انجام دهند و این موضع ایران است که در نشست‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک خود همواره بر این موضوع تاکید داریم. قطع مناسبات سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و اخراج سفرای این رژیم باید در دستورکار دولت‌های اسلامی باشد.

وی افزود: هر یک از این اقدامات می‌تواند نقش سازنده و موثری در بازدارندگی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران علاوه بر سازمان همکاری اسلامی از فرصت حضور در نشست اخیر اکو هم استفاده کرد و رئیس جمهور مواضع ایران را در حمایت از فلسطین در آن نشست و در گفت‌وگوهایی که با مقامات حاضر در آن نشست داشتند، مطرح نمود.

کنعانی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بریکس و سایر چارچوب‌هایی که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد هم در دستور کار ماست، چون رسیدگی به وضعیت اسفبار غزه مسئولیتی جهانی است و همه باید سهم خود را در این خصوص داشته باشند. 

وی بیان داشت: با وجود کمک‌های زیادی که از سوی ایران و دیگر کشورها ارسال شده، به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی همچنان نتوانستند کمک‌های لازم را به مردم این منطقه برسانند و عمده کمک‌های ارسالی در مصر انبار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: میزان این کمک‌ها به مثابه قطره‌ای در مقابل دریاست که نشان می دهد همه قوانین و اصول انسانی بین المللی توسط رژیم صهیونیستی نقض شده است. 

کنعانی ادامه داد: تلاش بیشتر مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مورد توجه جدی ایران بوده و هست و در گفت‌وگوهای خود با طرف مصری همواره این موضوع مطرح شده است. 

مدافعان حقوق بشر غربی چرا توجهی به تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی ندارند

وی با طرح این سوال از مدافعان حقوق بشر غربی مبنی بر اینکه چرا توجهی به تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی و استفاده‌ از بمب های فسفری این رژیم ندارند، گفت: لازم‌ است مجامع بین‌المللی نسبت به این موضوع توجه لازم داشته و واکنشی بازدارنده از خود نشان دهند.  

کنعانی گفت: حمایت ایران از مقاومت فلسطین علیه رژیم نامشروع صهیونیستی امر پوشیده‌ای نیست و ما آن را کتمان نمی‌کنیم. 

وی ادامه داد: عملیات اخیر حماس نشان داد که مقاومت در منطقه توانایی طراحی، عملیات و دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی را دارد و می‌تواند ضربه سختی را به آنها وارد کند.

ارتقای سطح روابط تهران و قاهره به نفع دو طرف و کشورهای منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت روابط میان ایران و مصر اظهارداشت: دیدار روسای جمهور دو کشور در ریاض ملاقات مهمی بود و رخدادی تاثیرگذار در روند مناسبات سیاسی دو طرف محسوب می‌شود.

کنعانی با بیان اینکه ما ارزیابی مثبتی از این دیدار در ریاض داریم و گفت‌وگوهای خوبی در خصوص موضوع فلسطین انجام شد، افزود: در این گفت‌وگوها در خصوص اهمیت گشایش مرز رفح صحبت و مقرر شد وزرای خارجه دو کشور به دیدارها و برداشتن گام های متقابل برای تقویت ارتباط دو طرف مبادرت کنند. در مجموع ارتقای سطح روابط تهران و قاهره را به نفع دو کشور و سایر کشورهای منطقه می‌دانیم.

سفیر ایران با بهبود شرایط به یمن اعزام می‌شود

وی در خصوص تعیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن تصریح کرد: قصد اعزام سفیر به یمن را داریم ولی طبیعتاً با بهبود شرایط در یمن، امکان تعیین و اعزام سفیر فراهم خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر هیات طالبان به ایران هم توضیح داد: در ارتباط با موضوع حقابه، در گفت‌وگوهای خود به این موضوع اشاره شد.

کنعانی ادامه داد: این سفر در راستای تقویت مناسبات تجاری ایران و افغانستان بود و ایران تلاش کرد اثبات کند به عنوان کشور دوست و برادر در کنار ملت افغانستان است و کمک می کند تا شرایط اقتصادی مردم این کشور و مناسبات ایران و افغانستان ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: نتایج سفر امید آفرین بود و پنج تفاهم نامه امضا شده در این سفر عمدتاً ناظر بر مناسبات تجاری بود و زمینه جدیدی فراهم کرد تا دو کشور در چارچوب منافع مشترک همکاری خود را تقویت کنند.

موضع ایران در ارتباط با مساله فلسطین روشن است/ تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: بارها اعلام کردیم که نه گروه‌های مقاومت در منطقه از ایران دستور می گیرند و نه ما دستوری می دهیم. آنها راساً تصمیم می گیرند. آمریکا به جای اتهام زنی، به رفتار خود و اقدامات غیرقابل قبول در حمایت از رژیم صهیونیستی توجه کند.

کنعانی بیان داشت: ایران از همان ابتدا نگرانی خود را از گسترش جنگ اعلام کرده و از طرفی اعلام کردیم استمرار پشتیبانی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی و مخالفت با برقراری آتش بس می تواند زمینه ساز گشایش جبهه های جدید شود.

وی تصریح کرد: آمریکا باید درک کند که تنها با توقف فوری کشتار و رفع محاصره کامل انسانی و خروج نظامیان از منطقه می تواند از احتمال گسترش جنگ به دیگر مناطق جلوگیری کند. این کاملاً به رفتار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا به عنوان حامی بستگی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نظر برخی کشورها مبنی بر تشکیل دو دولت در اراضی اشغالی فلسطین هم بیان داشت: ایران در ارتباط با مساله فلسطین به تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر اعتقاد دارد. آیت الله رئیسی هم در ریاض این موضوع را مورد تاکید قرار دادند و راهکار دیپلماتیک ایران را که در سازمان ملل به ثبت رسیده مبنی بر برگزاری همه پرسی فراگیر از همه شهروندان فلسطین است، موضع ایران در ارتباط با مساله فلسطین روشن است و تغییر نکرده است.

آمریکا باید به تناقضات در قبال جنگ غزه پاسخگو باشد

کنعانی در خصوص آخرین شرایط پیام‌های ارسالی آمریکا تصریح کرد: آمریکایی ها پیام می دادند که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم و شما هم از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید جنگ استفاده کنید. پاسخ ما هم این بود که گروه های مقاومت، مستقل تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: این پیام های آمریکا با آنچه در عمل است تناقض دارد. آمریکا مسئول جنگ است و در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و همچنین مانع تصویب قطعنامه ای برای پایان بخشیدن به حملات رژیم شده است. دولت آمریکا باید به این تناقضات پاسخگو باشد.

کنعانی درباره آخرین وضعیت توافقنامه امنیتی ایران و عراق اظهار داشت: مقامات عراق در این زمینه گزارش هایی از نحوه اجرا و روند مفاد این توافقنامه به ما ارائه دادند و اخیرا هم مواضعی را در این خصوص مطرح کردند که از جمله آن تقویت تاسیسات امنیتی مرزی در سمت مرزهای شمالغربی ایران بوده است و این موضوعات همگی در چارچوب کمیته امنیتی مشترک دو کشور مطرح شده و همچنان پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص دوگانگی رفتار برخی حامیان رژیم صهیونیستی در عدم دستیابی به آتش بس در غزه بیان کرد: مقامات دولت آمریکا و برخی حامیان رژیم صهیونیستی با وجود شرایط بغرنج، می گویند وقت آتش بس فرا نرسیده است. این دوگانگی رفتار و گفتار را ما در حوزه رفتاری برخی کشورها می بینیم. آنچه مسلم است اینکه پایان بخشیدن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خواست جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بیش از پنجاه کشور در ریاض اعلام کردند که خواستار آتش بس هستند. بیش از ۱۲۰ کشور در سازمان ملل اعلام کردند که خواستار پایان یافتن جنگ هستند. ملت های دنیا هم در کف خیابان ها مستمر این مطالبه را اعلام می کنند. توقف جنگ یک خواسته جهانی است. اما کسی که اجرا و تمکین نمی کند، دولت آمریکا و چند کشور اروپایی هستند که در این رابطه اذهان دنیا قضاوت خواهند کرد.

ایران خواستار آزادی بدون قید و شرط حمید نوری است

کنعانی در خصوص روند دادگاه حمید نوری در سوئد هم گفت: در ارتباط با پرونده نوری موضع ما روشن بوده و هست. آزادی بدون قید و شرط وی و اینکه روند دادگاه غیرقانونی شکل گرفته به روند صحیح خودش برگردد، خواسته ماست که امید است رایی که از روند دادگاه های طولانی مدت این شهروند ایرانی صادر خواهد شد عادلانه باشد. این موضوع همواره در مذاکرات ما با مقامات سوئد مورد توجه بوده است.

وی در خصوص بازدید سفیر عربستان از نمایشگاه علم و فناوری در ایران بیان کرد: در سایه ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، زمینه برای تقویت همکاری ها از جمله اقتصادی و تجاری فراهم شده است. این جزو موضوعات مورد اتفاق نظر دو کشور است، ما سازوکارها و اسناد همکاری که از قبل داشته ایم؛ این جزو موضوعات مورد اتفاق دو کشور است و می تواند کمک کننده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه فناورانه معمولا جزو وظایف رایج دیپلمات هاست، گفت: در گفت وگوهای وزرای خارجه دو کشور و همچنین آیت الله رئیسی با ولیعهد عربستان موضوعات اقتصادی مورد توجه دو کشور قرار گرفته و امید است شاهد گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور باشیم. 

ایران به دنبال تنش در منطقه نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات آمریکا در خصوص گسترش دامنه جنگ توسط ایران هم اظهار داشت: ایران طبعاً به دنبال تنش در منطقه نیست.

کنعانی ادامه داد: از ابتدای بحران در غزه، تلاش های ایران بر پایان این جنگ ظالمانه علیه غزه و همچنین عدم گسترش دامنه جنگ متمرکز بود. ما این را بارها اعلام کرده ایم که به دنبال گسترش جنگ نیستیم. کسانی به دنبال گسترش جنگ هستند که به جای فشار بر رژیم صهیونیستی، به صراحت اعلام می کنند هنوز وقت آتش بس نرسیده و برای گسیل تسلیحات به منطقه تلاش می کنند.

کنعانی با اشاره به اینکه ایران هشدار داده در سایه چنین سیاست هایی، خطر گسترش دامنه جنگ وجود دارد و کسی در امان نخواهد بود، اظهار داشت: حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغالگرانه است و هیچ مبنای قانونی ندارد. دولت سوریه بارها در ارتباط با حضور اشغالگرانه آمریکا به سازمان ملل اعتراض کرده است.

وی تصریح نمود: اقدامات گروه‌ها در سوریه ربطی به ایران ندارد و ما اظهارات آمریکا را نوعی فرار به جلو می دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پیام پوتین رئیس جمهور روسیه به آیت الله رئیسی هم گفت: رفت و آمدها و تبادل پیام ها بین ایران و روسیه امر جدیدی نیست. ما موضوعات مختلفی را برای گفت‌وگو داریم و در سطح سران هم دیپلماسی سران فعال است و انتقال پیام رئیس جمهور روسیه به ایران در همین چارچوب بوده است.

کنعانی درباره نامه همسر رئیس جمهور به همسران روسای جمهور در جهان نیز اظهار داشت: این اقدامات در چارچوب حمایت از ملت فلسطین است و اثرات خود را خواهد داشت. اینکه ایران در سطوح مختلف، موضوع فلسطین را مورد توجه قرار داده، نشان دهنده این است که مساله فلسطین هنوز مورد توجه جدی است؛ این دقیقاً همان چیزی است که ایران بر آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: مساله فلسطین قبل از اینکه سیاسی باشد، انسانی است. همسر محترم رئیس جمهور هم در همین چارچوب به مسئولیت اخلاقی خود عمل کرد و به عنوان جایگاهی که دارد، به طور طبیعی اقداماتش موثر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان در خصوص سفر وزیر خارجه آمریکا به چین و دیدارهایش با مقامات چینی خاطرنشان کرد: اظهار نظر خاصی ندارم، اما از دولت چین با مواضع خوب بین المللی انتظار می رود که توصیه های لازم را به همتای آمریکایی خود در قبال رفتار غلطش در قبال مساله فلسطین داشته باشد. این خواسته ملت فلسطین از دولت چین است که منعکس کننده خواسته این ملت مظلوم به رئیس جمهور آمریکا باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
مصر به‌دلیل مخالفت اسراییل با ورود کمک‌های جمهوری اسلامی به غزه ازطریق گذرگاه رفح، از پذیرش این کمک‌ها عذرخواهی کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
از یک طرف می گویند حمله حماس مستقل بوده.
از یک طرف می گویند به این شرط و به اون شرط.
کمتر ضد و نقیض حرف بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
تلاش موفق دیپلماتیک اینا اینجوریه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
لابد متوجه شدن که مخالفت کردن بجای دارو و غذا چیزهای نظامی میفرستن براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ذلیل تر از این حکام عربی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اینا فیقط زورشون به مردم بدبخت خودشون میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
در هر صورت اسرائیل رو به افول و نابودی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
همه کشور ها متحد شوند و اسرائیل را نابود کنند
برادرعزیز پس ماست وکره اش کو . جنگ که ادامه دارد هرروز بیشتراز روزقبل بمب های بیشتری سرمردم مظلوم فلسطین فرومیریزند بخشی از غزه هم که اشغال شده کلیه گذرگاهها برای ارسال دارو وآذوغه هم که بسته است . بفرمائید موفقیت شما درکجا بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این. موفقیت و پیروزی فقط مسولین ایران و ان قشر حزب اللهی میبنند چشم بصیرت میخواد که بقیه ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نظردهنده 12:54 عملیات واقدام حماس ومردم فلسطین
وزبونی اسرائیل غاصب که کاملاٌ روشنه میگم موفقیت
تلاش دیپلماتیک وزارت امورخارجهکه ازآن دم میزنه کو ؟
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این پیروزی چشم بصیرت میخواد که در اختیار مردم ایران نیست فقط عده محدودی از مسئولین، آن هم کسانی که تریبونی دارند میتواند حس کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
موفقیت در غزه مشاهده و بلکه احساس هم شد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نظر دهنده عزیز
لطفاً زبونی رو تعریف کنید
کاملا این موفقیت مشهود است
بنده از پشت كوه ها آمده ام و كلا نَوَفهمم. ولي شما درست مي فرماييد
امروز ۲۵۰ نفر کانادایی! ساکن غزه با تلاش دولت کانادا از گذر گاه رفح وارد مصر شدند. تقریبا همه انها فلسطینی هایی بودند که پاسپورت کانادا گرفته بودند. خیلی از کانادایی های زحمت کش دل خوشی از این کانادایی نماها ندارند چون حتی یک سنت هم در زندگی خود مالیات به کشوری که گذرنامه ان دا گرفتند نمی دهند ولی وقت خطر ناگهان با هزینه سایر مردم انتظار فرستادن پرواز اختصاصی دارند. دولت کانادا هم بنا به قولی که در قانون اساسی داده از حقوق همه شهروندانش حتی فلسطینی حماسی دفاع می کند. ولی خیلی خوب بود که انسان به قول و قرارش با اخلاق مقید باشه. اگر پاسپورت کانادا خوبه مالیات ان هم باید بپردازه و به کشوری که با شما بصورت مساوی برخورد می کنه احترام بگذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
متاسفانه به دلایلی کشورهای غربی شده اند جولانگاه کسانی که در کشورهای خود شعارهای تند ضدغربیشان گوش فلک را کر کرده.
مگه نگفتی حمله زمینی اسرائیل موجب باز شدن درهای جهنم میشه !!!
پس کو این درهای جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خوب تو حتما از در پشتی رفتی ندیدی
موضع گیری برای حقوق و مزایای تُپُل
کلا شما همیشه هم موفق هستید و هم پیروز !
۱۱۵۰۰ تا کشته
شهر ویران شده
مخالفت با آتش بس
قبول ایجاد ۲ دولت و ۲ کشور
اینا تتیجه تلاشهای دیپلماتیک موفق شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
توره حضرت عباس دیگه تلاش دیپلماتیک نوفق نداشته باش .
بسه دیگه .
گوشهای ما دراز نیست
کار وزارت خارجه ایران از هشدارهای شدید مبنی بر گسترش دامنه جنگ در صورت عدم برقراری آتش بس فوری، به شکوه و شکایت رسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
وزارت خارجه خبر داره که زیر دریایی اتمی اوهایو بیخ گوششه توی خلیج تا ابد فارس
این خیلی قشنگ حرف میزنه و مسلطه به اون چیزی که بهش گفتن بگه
اینو حالا حالاها بر ندارید .
بذارید کارشو کنه و نجومی اش رو بگیره
جناب آقای سخنگو
تحفظات را قبل از امضای قطعنامه باید اعلام کرد (مثل عراق) نه اینکه بعد از چند روز به دبیرخانه ارسال کنی
اگه بیمارستان جای غیره نظامیاست و حتی بوق زدن ممنوعه پس چرا حماس بیمارستان و مسجد رو پر از سلاح و نیروهای نظامی کرده !!!!
بابا گفته از بحر تا زهر مال فلسطینیاس خب یکم زهر تلخ هست ولی پیروزی نهایی از آن حماس هست بذار حماسیا به پیروزی هاشون ادامه بدن
امیدواریم درسهای جنگ غزه باعث شود در سیاستهای خارجی کشور تجدید نظر شود.
عمیرآب دولاحیان هرفی نزده؟
جنگ غزه یک فرصت تاریخی بوجود آورد تا مسئولین کشور که همواره شعارهای نابودی اسرائیل را می دادند محک بخورند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
البته هنوز فرصت هست ، بعد از غزه جنگ در لبنان ادامه پیدا میکنه
مسئولین ایران هم باید به تناقضات در جنگ غزه با شعارهای همشگیش پاسخ دهند!
الان اسرائیلی وجود نداشت اگه امریکا نبود. چون بشدت شکست خورده از شدت خشم کودک کشی می کنه. آن هم با کمک امریکا
در قطعنامه ای که رییسی هم امضا کرده وجود دو دولت را پذیرفته !خوب این شعارها و هیجانات سخنرانی دیگه چیه ؟
همینکه حماس جرات مبارزه با اسرائیل پیدا کرده نتیجه تلاش ایران بوده این خودش خیلی باارزشتر از زندگی ذلت باره به یقین اسرائیل از بین خواهد رفت ولی کاش زودتر باشه ماهم ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
کی بود می گفت ما با این جنگ کاری نداریم و ....
فقط میشه گفت عججججججب!!!
یعنی چی ایران کمک کند تا سطح معیشتی مردم افغانستان ارتقاع پیدا کنه؟ ما خودمون گرسنه ایم چطور حمایت میکنید ؟
ما نه اسراییلی هستیم نه آلبانی نشین ولی این حمله به اصطلاح غافلگیرانه حماس منو یاد حمله احساسی عباس میرزا به روسیه چندی بعد از عهدنامه گلستان میندازه که نتیجه اش برای شاهان قاجار موفقیت آمیز بود ولی برای مردم ایران تن دادن به عهدنامه ترکمن چای
تورو به قرآن آخه کی دوریال وزیر امور خارجه رو قبول داره که سخنگوش رو قبول داشته باشه راهکارهایی هم به درد خودتون نمیخوره چه برسه به سایرین جمع کنین
فکر کنم از فردا یا پس فردا آتش بس ۵ روزه و آزادی ۷۰ اسیر شخصی در غزه اگی این کار بشه که شدنی هست صدرصد یواش یواش آتش بس دوباره و دوباره آخرش جنگ تمام میشه و آخر عمر کابینه نتانیاهو و بس
مگر شما نمی خواهید اسرائیل محو شود؟ می خواهید با آتش بس او را محو کنید؟
شما راست میگی آقای کنعانی به فکر ایرانی باش مظلومان بلوچ ما هشت ماه گرفتار در آن دریایی هستن چراازادشون نمی کنید اولویت باید بااریایها باشه نه غریبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست