بازدید 2397

جزئیات بسته بیمه سلامت برای بیماران دیابتی

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: ۴ قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا ۷۵ درصد با حمایت بیمه ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 13 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مهدی رضایی افزود: در هفته دیابت ۴ قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تا کنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه‌ای است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌شود.

وی گفت: نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های کشور است که به علت اهمیت از یک سال قبل تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفت.

رضایی گفت: بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است به گونه‌ای که در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی شده اند و ۳۲ کد ژنریک برای آنها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ارائه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست