بازدید 2374

چراغ سبز بحرین برای عضویت در بریکس

سفیر بحرین در روسیه به اسپوتنیک گفت که بحرین انتظار دارد با عضویت احتمالی خود در بریکس، موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی خود را از منظر توسعه اقتصادی و امنیتی تقویت کند.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 10 November 2023

 به گزارش تابناک، احمد عبدالرحمن الساعتی در حاشیه پنجمین مجمع بین‌المللی شهرداری‌های بریکس پلاس که از پنجشنبه تا جمعه در سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود، گفت: خوب است که به مجموعه خود عضویت در سازمان‌های مختلف از جمله در بریکس را اضافه کنیم.

بحرین در سال ۲۰۲۲ برای پیوستن به بریکس درخواست داد اما در میان کشورهایی که به طور رسمی برای پیوستن به این بلوک اقتصادهای در حال توسعه در سال جاری در اجلاس ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی دعوت شده بودند، نبود.

سفیر بحرین معتقد است که گسترش بریکس، قدرت اقتصادی آن را تقویت خواهد کرد.

سفیر بحرین گفت: حضور در میان آن کشورها [اعضای بریکس] برای ایفای نقش تعیین کننده در اقتصاد و توسعه منطقه بسیار مهم است. این امر به برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان از طریق توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد. 

پنجمین مجمع بین‌المللی شهرداری‌های BRICS+، نمایندگان بین‌المللی آژانس‌های فدرال و منطقه‌ای، دولت‌های محلی، جوامع تجاری، سازمان‌های عمومی و کارشناسان را گرد هم آورد تا در مورد موضوعی همکاری میان شهرهای بزرگ کشورهای در حال توسعه بحث کنند.

بیش از ۷۰۰۰ نماینده از جمله مهمانان خارجی از ۲۰۰ شهر در این مجمع شرکت می‌کنند. بریکس در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. در ماه اوت، پانزدهمین اجلاس سطح بالای بریکس در ژوهانسبورگ از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوستن به این بلوک دعوت به عمل آورد. عضویت کامل آنها از اول ژانویه ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست