بازدید 25687

یک پیش‌بینی مهم از قیمت سکه در بازار

فعالان اقتصادی بازار سکه می گویند در صورتی که قیمت اونس طلا مرز ۱۹۵۰ دلار را از دست دهد، احتمال ریزش تا ۱۹۳۰ دلار وجود دارد. بنا به پیش بینی این دسته در صورتی که دلار مسیر رشد را دنبال نکند و طلا بر طبل ریزش بکوبد، سکه امامی هم جانی برای صعود نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 09 November 2023

به گزارش تابناک، اقتصادنیوز نوشت: قیمت سکه امامی در روزهای اخیر نزدیک مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد. فعالان بازار دلایل مختلفی را برای این آرامش نسبی مطرح می کنند.

نگاهی به روند حرکتی قیمت سکه امامی در دو روز گذشته نشان می دهد که این فلز گران بهای داخلی در مرز ۲۹ میلیون تومان به ثبات نسبی رسیده است.

 
فعالان بازار دلایل مختلفی را برای این آرامش نسبی مطرح می کنند. به عقیده برخی از معامله گران کاهش سیگنال های منفی در رابطه با جنگ حماس و اسرائیل و افزایش گمانه زنی ها مثبت در خصوص احتمال آتش بس در نوار غزه روی بازار اثر گذار بوده است.

از سوی دیگر بازار طلای جهانی دومینوی ریزش را تجربه می کند. قیمت اونس طلا که در روزهای گذشته در محدوده ۱۹۸۰ دلار معامله شده بود روز چهارشنبه تا ۱۹۵۱ دلار پایین آمد و همین امر کفه ترازوی کاهشی ها در بازار سکه را سنگین تر کرد.

از طرفی هم دلار در بازار تهران، در محدوده ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان به تعادل رسیده و به بازار سکه سیگنال صعود ارسال نکرده و در همین شرایط، قیمت طلا بر روی قیمت سکه سایه انداخته است.

فعالان اقتصادی می گویند در صورتی که قیمت اونس طلا مرز ۱۹۵۰ دلار را از دست دهد، احتمال ریزش تا ۱۹۳۰ دلار وجود دارد. به عقیده این دسته در صورتی که دلار مسیر رشد را دنبال نکند و طلا بر طبل ریزش بکوبد، سکه امامی هم جانی برای صعود نخواهد داشت.

در شرایط کنونی تکنیکال‌کارها می گویند که سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست