بازدید 3839
۲

جزئیات تحت پوشش قرار گرفتن بیمه‌ دندانپزشکی

مدیر عامل بیمه سلامت گفت:مرحله اصلی برای بیمه دندانپزشکی به منظور کارشناسی هزینه‌ها طی شده و انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی خدمات دندانپزشکی به جز ایمپلنت و ارتودنسی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 25 October 2023

به گزارش تابناک، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت سوم آبان ماه در برنامه صبح بخیر ایران ضمن تبریک هفته بیمه درباره خدمات بیمه برای مردم گفت: خدماتی که در بیمه سلامت طی سال‌های اخیر برای مردم تصویب شده‌اند بسیار خوب هستند؛ چرا که اکنون چتر بیمه برای ۴۵ میلیون نفر از افراد جامعه برقرار شده؛ حدود ۱۷ میلیون نفر از این افراد اشخاصی هستند که در دهک‌های کم‌درآمد هستند و پیش از این بیمه نداشتند.

ناصحی افزود: بیمه سلامت این مسئولیت را به عهده گرفته تا چتر را وسیع‌تر کنیم و خدمات را افزایش دهیم. ما اکنون در حوزه پوشش بیمه برای بیماران درمان ناپذیر ورود کرده‌ایم؛ صندوقی از سوی دولت تعریف شده که وزارت بهداشت و بیمه سلامت مجری آن هستند تا خدمات را برای بیماران پرهزینه پوشش دهیم. 

وی افزود: افرادی که بیمه شده ما هستند وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند با شرایط مناسبی مواجه می‌شوند؛ چرا که ما نزدیک به ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم. پوشش هزینه‌ها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۱۰۰ درصد است. این گام مهمی در عدالت در سلامت است؛ در کنار این مسئله ما پنج‌ دهک پایین جامعه را بیمه رایگان کرده‌ایم. اکنون دولت حق بیمه افراد در این دهک‌ها توسط دولت به بیمه سلامت پرداخت می‌شود، بیمه سلامت نیز با مراکز مختلف قرارداد دارد و اکنون بیش از ۵۳ هزار مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند. 

ناصحی در خصوص بیمه مراکز خصوصی و غیر دولتی توضیح داد: برد بیمه سلامت با توجه به تکالیف قانونی در بخش‌های دولتی بیشتر است چرا که می‌تواند هزینه‌های بیشتری برای مردم پوشش دهد. ما به دنبال آن هستیم که پوشش هزینه‌های خصوصی و غیر دولتی افزایش دهیم. بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی و نیروهای مسلح یک قانون را اجرا می‌کنند و اگر مریضی در مراکز دولتی و خصوصی باشد باید همان تعرفه را پرداخت کنند. پوشش ما با این بیمه‌ها تا حد بالایی یک نواخت است اما تغییرات کمی مانند پرداخت بروزرسانی‌شده داشته‌ایم که اکنون فاصله پرداخت به طور ماهانه شده است. 

وی درباره پوشش بیمه در مراکز دولتی دانشگاهی، گفت: در مراکز دانشگاهی با پوشش مناسبی داریم که در حوزه درمان سرپایی ۷۰ درصد و در بستری ۹۰ الی ۱۰۰ درصد را پوشش می‌دهیم. ما توصیه می‌کنیم افراد دارای بیمه سلامت از مراکز دولتی استفاده کنند. ما در بخش ناباروری و توانبخشی، بیماران اوتیسم و موارد مشابه تازه ورود کردیم و پوشش بی‌سابقه‌ای داریم. اگر هموطنان هر مشکلی دارند می‌توانند با ۱۶۶۶ تماس بگیرند و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

 مدیر عامل بیمه سلامت درباره پوشش خدمات دندانپزشکی توسط بیمه، اظهار کرد:‌ خدمات دندانپزشکی در بیمه‌های پایه جایگاهی نداشت اما این دو سال گذشته تلاش کردیم تا هزینه‌های بیشتری را پوشش دهیم و با موسسات قرارداد ببندیم؛ اکنون در شورای عالی بیمه برنامه داریم که همه خدمات دندانپزشکی به جز ایمپلنت و ارتودنسی را پوشش دهیم تا مشکل بهداشت دهان و دندان جامعه را حل کنیم.

ناصحی ابراز کرد: امیدواریم در کنار این خدمات پرداخت از جیب مردم کم شود تا هر فرد بتواند از پزشک مشاوره بگیرد و از بیماری پیشگیری کند. مرحله اصلی برای بیمه دندانپزشکی به منظور کارشناسی هزینه‌ها طی شده و انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی خدمات دندانپزشکی به جز ایمپلنت و ارتودنسی را پوشش دهیم. در حال حاضر ۱۷ خدمت در پوشش بیمه قرار دارند. 

وی درباره پوشش خدمات روانشناسی توسط بیمه گفت: ما از روانشناسانی که با ما قرارداد ندارند دعوت می‌کنیم با ما قرارداد ببندند تا بتوانیم مردم را از این خدمات بهره‌مند سازیم. خدمات روانشناسی در دسته‌های درمان گروهی، درمان فردی و درمان خانوادگی ارائه می‌شوند که بیمه آنها را پوشش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عالی میشه .واقعا ضروریه .البت به شرط حفظ کیفیت
ما که بیمه تامین اجتماعی هستیم بین 20 تا 25 درصد هزینه ها رو پوشش میده یا مراکز طرف قرارداد نیستن اگر هم باشن نهایت 20 تا 25 درصد رو پوشش میدن و یا خدمات و دارو شامل قرارداد نمیشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست