بازدید 5321
۷

مالیات ۵۰ درصد از مشاغل صفر شد

رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی با اشاره به هدف این سازمان برای تکریم مودیان مالیاتی و رسیدن به عدالت مالیاتی گفته است: «الوعده وفا، مالیات ۵۰ درصد از مشاغل صفر شد.»
کد خبر: ۱۲۰۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 24 October 2023

 


به گزارش تابناک، سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی با اشاره به هدف این سازمان برای تکریم مودیان مالیاتی و رسیدن به عدالت مالیاتی گفته است: «الوعده وفا، مالیات ۵۰ درصد از مشاغل صفر شد.»


همانطور که در خرداد ماه وعده داده بودیم مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های متسقیم حدود ۴ میلیون نفر از اصناف و مشاغل با عدد صفر قطعی و نهایی شد.


وی با بیان اینکه این دستاورد بزرگ نظام مالیاتی در راستای تکریم بیش از پیش مودیان و اعتماد به خوداظهاری آنان و در سایه مالیات ستانی عادلانه رقم خورده است، اظهار داشت: وصول درآمد‌های مالیاتی با تکیه بر اطلاعات شفاف، دقیق و بدون فشار بر مؤدیان کنونی و از طریق شناسایی مؤدیان جدید، تمرکز بر پایه‌های جدید مالیاتی و مقابله بیش از پیش با فرار مالیاتی با تکیه بر هوشمندسازی نظام مالیاتی صورت می‌گیرد.


بر این اساس رشد درآمد‌های مالیاتی در سال‌های اخیر بدون وارد آمدن فشار به بخش مشاغل صورت گرفته است به طوری که در سال جاری بیش از ۵۰ درصد از مشاغل، مالیات صفر و حدود ۴۰ درصد نیز مالیات زیر بیست میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. همچنین طی دو سال گذشته از بار مالیاتی بخش تولید نیز به میزان ۷ درصد کاسته شده است.


گفتنی است پیش از این در اواخر خرداد ماه سال جاری سیدهادی سبحانیان با اشاره به آمار‌های مالیات‌های مربوط به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تأکید کرد: مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ ق. م. م بر اساس داده‌های متقنِ عملکرد اقتصادی افراد محاسبه شده است.


وی در این باره اظهار کرده بود: با همین اطلاعات، مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر و مالیات حدود ۹۰ درصد مشمولان هم کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای یک‌سال تعیین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
عجب ؟ من که ئقبول ندارم اسامی مشاغل را بگو ؟ رو هوا که نمیشه گفت
به عوضش مالیات اعضای هییئتدعلمی را که حقوقشان دست خود دولت است پلکانی کردید و و تا چهار برابر افزایش دادید!!!چند درصد از بازاریان از کارتخوان استفاده می کنند؟!!!بعضی هر روز دهها میلیون درآمد دارند و ریالی مالیات نمی دهند!!!کلا بازار فقط کارت به کارت یا پول نقد!!!
شما درامد اصناف محترم و سایر مشاعل خدماتی و صاحبان حرفه های دلالی وخرید و فروش را واقعا و واقعا شفاف کن . بعد اگردرامدش کم بود مشمول تخفیفش کن . همینطوری تصمیم کلی درست نیست. نباید منافع خود یا نزدیکان بر منافع ملی ترجیح داده شود.برای شفاف سازی ببینید کشورهای موفق چکار کرده اند همون کار را بکنید.کار سختی نیست.
منم مدعی میشوم که 206 با لندکروز فرقی نداره ؟؟!!!
خودم و اکثر دوستام مغازه هامون رو جمع کردیم. ملک رو اجاره دادیم. کارتخوانها رو تحویل دادیم و به شغل شریف دلالی روی آوردیم. فقط بخاطر فرار از دست مالیات.
در عوض مالیات کارکنان صدا و سیما پلکانی افزایش یافت بعد از گذشت 7 ماه از اضافه حقوق ناچیز به جای اینکه درصدی به حقوق اضافه شود تا تورم بیش از 40 درصدی را حبران کند اما 5 درصد مالیات اضافه گرفتند، انصاف کجابود؟؟؟؟؟
عدالت رعایت کنی امام زمان ریشه ادم بی انصاف ریشه کن کنه همه جا شده فساد به عدالت با وجدان از مردم مالیات بگیری بخصوص مردم کم درآمد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی