بازدید 9550

صادرات نفت ایران کاهش پیدا کرد/ درآمدهای نفتی ایران روزانه چقدر است؟

حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، در گفت‌وگو با تابناک بیان کرد: بر اساس یک حساب سرانگشتی، مجموعه شرکت نفت حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد باید داشته باشد؛ درآمدی که انتظار می‌رود از صادرات نفت خام، میعانات گاز، ال پی جی، سی ان جی و مازوت به دست آید.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 16 October 2023

صادرات نفت ایران کاهش پیدا کرد/ درآمدهای نفتی ایران روزانه چقدر است؟

به گزارش تابناک، دیروز (۲۳ مهر ۱۴۰۲) شانزدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. شعار محوری این کنفرانس «بخش خصوصی، پیشران رشد اقتصادی و توسعه پایدار» بود و دو پنل با موضوع چشم‌انداز صنایع پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، همکاری با بخش خصوصی و رفع چالش‌های تنظیم‌گری و تعارض منافع اجرا شد.

تابناک در حاشیه این نشست طی گفت‌وگویی با حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، وضعیت صادرات نفت ایران را پیگیری کرد. حسینی در این باره گفت: گزارش‌های شرکت ملی نفت ایران، شرکت‌های بین‌الملی و رصد کشتی‌ها، حاکی است که صادرات و تولید نفت ایران افزایش پیدا کرده است.

افزایش صادرات نفت ایران قابل پیش‌بینی بود

حسینی درباره افزایش صادرات نفت ایران توضیح داد: روندی که قابل پیش‌بینی بود، چون در گذشته، تولید برخی چاه‌های نفتی ایران به دلیل تحریم‌ها متوقف شده بود، ولی در دولت سیزدهم با تعمیراتی که صورت گرفت، روند تولید دوباره افزایش پیدا کرد و به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید. همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه از این میزان در داخل و یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه آن صادر می‌شد.

حسینی گفت: صادرات نزدیک به سه میلیون بشکه نیز که چندی پیش از آن صحبت می‌شد، تحت تاثیر محموله‌های نفتی روی دریا بود، چون ایران حدود دو میلیون بشکه نفت روی دریا ذخیره داشت؛ بنابراین، افزایش سه میلیون بشکه‌ای صادرات نفت در آن بازه زمانی تحت تاثیر همین موضوع بود، ولی گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که صادرات ایران کاهش پیدا کرده و بنابراین می‌توان گفت محموله‌های روی آب ایران تمام شده است.

او افزود: همچنین گزارش‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه حاکی است که ۳۳ درصد درآمد‌های بودجه محقق نشده است. حال به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این عدم تحقق بودجه مربوط به نفت باشد.

طبق اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در نیمه نخست امسال، فقط ۶۷ درصد از بودجه کشور تامین شد و دولت ۳۳ درصد کسری بودجه در شش ماه اول سال داشته است.

 

 

 

 

حسینی تصریح کرد: بنا بر یک حساب سرانگشتی مجموعه شرکت نفت حدود ۲۰۰ میلیون دلار درآمد باید داشته باشد؛ درآمدی که باید از صادرات نفت خام، میعانات گاز، ال پی جی، سی ان جی و مازوت به دست آید. با این حال، به نظر می‌رسد چنین درآمدی محقق نمی‌شود، زیرا هم اکنون تخصیص ارز برای واردات کالای اساسی با مشکل مواجه است، بازار ارز ثبات چندانی ندارد و مواردی از این قبیل که با توجه به افزایش صادرات نفت توجیه‌پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
افزایش صادرات نفت بحال ملت سودی نداری حال میخواد افزایش یا کاهش داشته باشه یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
تابی جو افزایش قیمت دلاری میدی؟
بالاخره کاهش پیدا کرد یا افزایش؟ تیتر با متن خبر همخوانی ندارد
تیترو درست کنید
اگر ایران بر اساس گفته دولت ابراهیم رئیسی روزانه 3 میلیون بشکه نفت صادر می کند، یعنی
ماهی حداقل 5 میلیارد دلار درآمد نفتی دارد. این 5 میلیارد دلار چه می شود؟ پس چرا اثری از
آن در بهبود اقتصاد مملکت دیده نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
خلایق هر چه لایق
علی حیدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
سلام حدود نود درصد صرف حقوق و مزایایی کارمندان دولت و بقیه به خودروسازا و بانک‌های ضررده و بدهی های مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی استقلال و پرسپولیس می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
نظر حق رو علی حیدری داد.واقعا صرف همین چیزا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
سه ملیون تولید می شود نه صادر. نصف این سه ملیون در داخل به پالایشگاه ها داده میشه و تبدیل به بنزین و مولد دیگه میشه و اون وقت بنزین مفت و رایگان توزیع میشه
مشخص شد چرا کارشناسان همیشه حاضر و مسئولان از مصرف بالا بنزین و ضرورت افزایش قیمت و کاهش سهمیه ها صحبت می کنند باز هم کاهش درآمد نفتی باید از جیب مردم جبران شود
والاه این افزایش فروش که پولش معلوم نشد چی شد...هموم کاهش پیدا کنه بهتره
بالاخره کاهش پیدا کرد یا افزایش؟ تیتر با متن خبر همخوانی ندارد!
با دنیا صلح کنیم ایران را وارد حنگ‌نکنیم ایران را آباد کنیم
سلام من فکر میکنم یکم زودتر از اون حساب به اون حساب بشه یکم کارا روان تر بشه همین که دیر از اون حساب به این حساب میشه اقدامات جدید با تاخیر در تصمیم گیری مواجه میشه
نفت بی زبان رو می فروشند صرف حقوق و دستمزد کارمندان و بازنشسته ها و پرسنل نظامی میشه . بقیه مردم خصوصا شغل ازاد از پول نفت به صورت مستقیم هیچ سودی نمی برند .
اگر روزی ۱۶۰۰هزار بشکه در روز فقط نفت خام صادر شود و قیمت آن هم بعداز بذل و بخشش به چین پنجاه دلار باشد،درامد نفتی ایران روزانه ۸۰ میلیون دلار میشود و ماهانه ۲۴۰ میلیون دلار می گردد.بدون مایعات گازی و مازوت و ال پی جی و سی آن جی و ....
حال چطور حتی ارزی برای کالاهای اساسی وجود ندارد؟!!!!
این همه شرکتهای نفتی داخلی که مثل مور و ملخ درآمد نفتی مردم ایران را میخورند چه قدمی برای توسعه میادین نفتی و گازی برداشته اند و چقدر باعث افزایش تولید آنها شده اند؟!!!
جز اینکه به گرده درآمدهای نفتی چسبیده اند و خون مردم فقیر و بینواکرده بدین طریق می مکند؟!!
مگر اداره امور بین الملل وزارت نفت که از بدو وجود شرکت نفت برای نفت خام ایران بازار یابی می کرده است از بین رفته است و به وظیفه خود آشنا نیست که ده ها شرکت واسطه شخصی سر برآورده است؟!!!!
درآمد نفتی ایران کجاها خرج میشه
بیشتر مشکل از تحریم است ایران پاینتر از حد معمول وپایینتر از قیمت جهانی بفروشد بیشتر سود را کشورهای همجوار از خلا موجود ببرند سیاست ارتباط نزدیکی بااقتصاد دارد ایدلوژیک جهانی دولت مردان کشورمان سبب گردیده منافع ملی فراموش کنند
کلاه کج گذاشتن و غرور مسئولین مغرور که هنوز هم از زحمات دولت پیشین یعنی دولت سالار دکتر روحانی دارند میخورند حالا با تموم شدن منابع و ذخیره نفتی سرگردان روی آب ایران که در حال تحریم ذخیره شده بود عکس العملشون چیه؟؟؟
پس دلارهای مربوط به صادرات این همه نفت در روز سه میلیون نیم در دولت رئیسی کجاس؟؟؟ که ما داریم جون میکنیم برای زندگی و همه چیزمون را داریم میفروشیم برای زنده ماندن؟؟!!
چه گاهش داشته باشد چه فروش بالای داشته باش چه اصلان نخرند چون سرسفره مردم بالا وپایین بیاد چیزی نمیاد روز بروز کمرخمیدیده زیرفشارتورم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی