بازدید 3375

انهدام ۱۰ باند بزرگ مافیایی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اجرای طرح محله محور در سطح استان باعث کشف به موقع و کاهش وقوع جرم شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار حمید علینقیان‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت ویژه پلیس فتا اظهار داشت: ظرف ۳ ماه و نیم گذشته صد‌ها سایت مجرمانه کشف و تحویل دستگاه قضایی شده و هزاران سایت با دستور مقام قضایی مسدود شد که عمدتاً جرایمی مثل فروش اقلام غیرمجاز از جمله دارو‌های غیر مجاز، مواد مخدر و کلاهبرداری داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 26 September 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سردار حمید علینقیان‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت ویژه پلیس فتا اظهار داشت: ظرف ۳ ماه و نیم گذشته صد‌ها سایت مجرمانه کشف و تحویل دستگاه قضایی شده و هزاران سایت با دستور مقام قضایی مسدود شد که عمدتاً جرایمی مثل فروش اقلام غیرمجاز از جمله دارو‌های غیر مجاز، مواد مخدر و کلاهبرداری داشته‌اند. 

 همچنین اقدامات آموزشی و ایجابی ازجمله انتشار محتوای آموزشی پیشگیرانه در فضای مجازی توسط پلیس فتا انجام شده است. بالغ بر ۱۰ هزار نفر از شهروندان نیز مشاوره حقوقی، امنیتی و انتظامی پلیس فتا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه به ضرورت کنترل مجرمین و احساس امنیت در میان آحاد مردم، درخصوص انهدام باند‌های سرقت اقدامات خوبی صورت گرفته و درصد این اقدامات نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. در زمینه وقوع سرقت نیز آمار کاهشی است و مجموعه‌ای از نیروی انتظامی استان اقدامات پیشگیرانه اعم از برخورد مناسب با سارقین داشته که باعث کاهش وقوع سرقت در سطح استان شده است، محیط برای سارقین ناامن شده و کشف سرقت به سرعت انجام می‌شود.

آمار تصادفات کاهشی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با فعالیت پلیس راهور عنوان کرد: در بخش پلیس راه استان اصفهان، طرح‌ها ایده‌های نوآورانه برای کاهش تصادفات و کنترل ترافیک راه ارائه شده که به عنوان نمونه و پایلوت در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. حجم گسترده ترافیک و تردد در جاده‌های بین شهری در ایام نوروز و اربعین فشار زیادی را به پلیس راه وارد کرد، اما پلیس راه اصفهان در این زمینه سربلند بوده و تصادفات کاهشی بوده است.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی خاصی نیز در حوزه پلیس راهور در دست اجرا است که در هفته فراجا رونمایی خواهد شد و به امید خدا در نوروز ۱۴۰۳ کمترین آمار تصادفات در شهر و جاده مشاهده می‌شود. ناوگان موتوری برای کنترل ترافیک در شهر اصفهان تقویت شده‌اند و در سطح خیابان‌های شهری نیز آمار تصادفات کاهش قابل توجهی داشته است.

انهدام ۱۰ باند مواد مخدر

علینقیان پور با اشاره به لزوم آموزش در حوزه مواد مخدر بیان کرد: معضل اعتیاد یکی از معضلات خاص و مورد توجه آحاد مردم است و به همین دلیل، مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در نقاط مختلف شهر اصفهان و شهرستان‌های تابعه بیش از ۵ برابر شده است. در کنار آن برخورد با باند‌های بزرگ و مافیایی از چشم پلیس مواد مخدر استان دور نشده و در یک ماه گذشته بالغ بر ۲ تن و نیم مواد مخدر از این باند‌ها کشف شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ باند بزرگ مافیایی و بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر متهم قاچاقچی مواد مخدر ظرف یک ماه گذشته دستگیر شدند و صد‌ها معتاد به کمپ‌ها منتقل شدند. همچنین از ابتدای سال تاکنون ۷۵ هزار نفر از اقشار و اصناف مختلف در حوزه مواد مخدر و معضلات آن مورد آموزش قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها می‌توانند از نمایشگاه مجهز آموزشی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر استفاده کنند. در مکان‌های عمومی نیز از جمله مدارس و دانشگاه‌ها آموزش‌های لازم انجام می‌شود چرا که اگر خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان و دانشجویان آگاه باشند، می‌توانند از این معضل جلوگیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی