بازدید 9376
با تحولات منطقه و جهان

کشته شدن دو نظامی بحرینی در حمله پهپادی یمن/ پیام مهم بایدن به پاشینیان در حمایت از ارمنستان / اعلام تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای عربستان/ حمله نظامی ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه

کشته شدن دو نظامی بحرینی در حمله پهپادی یمن، پیام مهم بایدن به پاشینیان در حمایت از ارمنستان، اعلام تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای عربستان، حمله نظامی ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه و رزمایش دریایی کره جنوبی و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 26 September 2023

کشته شدن دو نظامی بحرینی در حمله پهپادی یمن/ پیام مهم بایدن به پاشینیان در حمایت از ارمنستان/ اعلام تاسیس نخستین نیروگاه هسته ای عربستان/ حمله نظامی ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه

بین الملل تابناک: کشته شدن دو نظامی بحرینی در حمله پهپادی یمن، پیام مهم بایدن به پاشینیان در حمایت از ارمنستان، اعلام تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای عربستان، حمله نظامی ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه و رزمایش دریایی کره جنوبی و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشته شدن دو نظامی بحرینی در حمله پهپادی یمن 

منابع خبری بحرین از کشته شدن دو نظامی این کشور در حمله پهپادی ارتش یمن به مرز عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، دو تن از نیروهای نظامی این کشور در حمله پهپادی ارتش یمن به مواضع نظامیان بحرینی در مرزهای جنوبی عربستان، کشته و دو تن دیگر هم زخمی شدند.

روز دوشنبه همچنین چهار غیرنظامی یمنی، بر اثر حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به دو منطقه مرزی «منبه» و«شدا» در غرب استان صعده زخمی شدند.

یمن بیش‌ از هشت سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

پیام مهم بایدن به پاشینیان در حمایت از ارمنستان

«سامانتا پاور» رئیس «آژانس توسعه بین‌المللی» آمریکا و نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل که در ارمنستان به سر می‌برد، پیام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را منتقل کرد.

بایدن در این نامه ضمن تبریک روز استقلال ارمنستان، نوشت که عزادار جان‌باختگان اخیر در درگیری‌های اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

بایدن در ادامه این نامه نوشت: «من از سامانتا پاور، که یکی از اعضای کلیدی کابینه من است، خواستم شخصا حمایت قاطع آمریکا و دولت من، برای دستیابی ارمنستان به یک صلح منطقه‌ای با دوام که حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی شما را حفظ می‌کند، اعلام نماید.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «ارمنستان با شرکت در گفت‌وگوهای صلح با آذربایجان و همچنین اجرای اصلاحات اقتصادی حیاتی، بهبود پاسخگویی دولت و تقویت نهادهای دموکراتیک، تعهد خود را به این هدف نشان داده است. من به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا همچنان در کنار ارمنستان خواهد ایستاد، زیرا شما برای تقویت دموکراسی در داخل تلاش می‌کنید و به دنبال ثبات در همسایگی خود هستید.»

وی ادامه داد: «آمریکا متعهد به همکاری با دولت شما برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از درگیری‌های اخیر است که سامانتا پاور عمیق در این باره با شما صحبت خواهد کرد. ما همچنین به تقویت همکاری خود در زمینه تنوع انرژی، انعطاف پذیری و امنیت ادامه خواهیم داد؛ همانطور که مانورهای نظامی مشترک اخیر، این موضوع را نشان داد.»

بایدن در پایان این نامه نوشت: «تاریخ غنی ارمنستان، الهام بخش ملت‌ها و مردم در همه جا بوده تا برای آزادی و عدالت تلاش کنند و جامعه ارمنی-آمریکایی همچنان منبع قدرت در کشورم است. امیدوارم در سال پیش روی، به تعمیق و تقویت بیشتر پیوندها بین ملت‌هایمان ادامه دهیم.»

طبق گزارش‌ها، سفارت آمریکا در ارمنستان اعلام کرد سفر سامانتا پاور برای تاکید دوباره آمریکا بر «حمایت از حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی ارمنستان و رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از خشونت اخیر در قره باغ» این سفر را انجام داده است.

«یوری کیم» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا به همراه سامانتا پاور در سفر به ارمنستان حضور دارد.

خانم پاور در دولت دموکرات باراک اوباما که جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور بود، منصب سفارت آمریکا در سازمان ملل را داشت.

سفر مقام‌های ارشد دولت بایدن به ارمنستان در حالی انجام شده که تنش‌های اخیر ایروان با مسکو بر سر وضعیت منطقه قره باغ کوهستانی شدت گرفته است.

روز گذشته، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، در اظهاراتی که واکنش سخنگوی کاخ کرملین را به دنبال داشت، از مواضع روسیه انتقاد کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان خواستار تغییر مواضع کشورش در قبال روسیه شد و همکاری نظامی-سیاسی با مسکو را برای حفظ منافع ایروان، ناکافی خواند.

سخنگوی کرملین در واکنش به این سخنان پاشینیان تصریح کرد: روسیه همچنان ارمنستان را متحد خود می‌داند و به گفت‌وگو با این کشور در سطوح مختلف ادامه خواهد داد.

پسکوف افزود: «ما شدت احساسی این لحظه را درک می‌کنیم؛ اما قاطعانه با تلاش برای مقصر جلوه دادن طرف روسیه به ویژه حافظان صلح روسیه ـ که مطابق با دستورهایی که به آن‌ها محول شده بود ـ وظایفشان را انجام می‌دهند، مخالفیم.»

اعلام تاسیس نخستین نیروگاه هسته ای عربستان

وزیر انرژی عربستان از تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای در کشورش با هدف "کمک به توسعه ملی" خبر داد.

به گزارش الجزیره، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در شصت و هفتمین نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: برای به کارگیری مسالمت‌آمیز انرژی هسته‌ای در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

عبدالعزیز بن سلمان خاطرنشان کرد که کشورش قصد دارد اولین نیروگاه هسته‌ای خود را با هدف "توسعه ملی" تاسیس کند.

وی گفت: بار دیگر بر اجرای کامل قطعنامه ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه تاکید می‌کنیم.

وزیر انرژی عربستان همچنین خاطرنشان کرد که از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین و نقش آن در حفظ امنیت هسته‌ای تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این اظهارات در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی‌اش در کنفرانس عمومی آژانس که امروز در وین آغاز شد، درباره فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس در ایران گفت: من در دوران خدمتم درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی ایران و راستی‌آزمایی و نظارتی که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ایران انجام شده است، به شورای حکام گزارش داده‌ام.

گروسی گفت: درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی، تصریح می‌کنم، هنوز مسائل پادمانی مهمی، پس از گذشت چند سال، مانده‌اند. همچنین چاره‌ای ندارم جز این که تایید کنم اجرای اقدامات مقرر در بیانیه اخیر میان من و ایران در مارس امسال پیشرفت مورد انتظارم را نداشته است.

او افزود: در زمینه این مساله و موضوعات مربوط به تعلیق اجرای برجام، فعالانه با ایران در تعامل و آماده همکاری با آن هستیم. تنها همکاری کامل ایران و نتایجی ملموس باعث می‌شود که تضمین‌های موثقی ارائه کنیم که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، صرفا صلح‌آمیز است.

حمله نظامی ترکیه به تاسیسات حیاتی در سوریه

نیروگاه تولید و انتقال برق «تل تمر» در حسکه در نتیجه حملات ترکیه از کار افتاد.

«صالح ادریس» مدیرکل شرکت برق حسکه در این باره به خبرنگار سانا گفت که نیروهای اشغالگر ترکیه با چند خمپاره نیروگاه برق تل تمر را هدف قرار دادند که در پی این اقدام، این نیروگاه از کار افتاد.

ادریس افزود: در نتیجه از کار افتادن نیروگاه برق منطقه تل تمر و مراکز مسکونی و روستاهای اطراف آن قطع شد.

وی همچنین گفت که تلاش‌ها برای اتصال مجدد برق منطقه در جریان است و شرکت برق حسکه در تلاش‌ است در اسرع وقت خرابی به بار آمده را تعمیر کند.

روستاهای حومه تل تمر از ابتدای هفته جاری مورد حملات مکرر نیروهای اشغالگر ترکیه قرار گرفته و این حملات منجر به وارد شدن خسارات‌ مادی به خانه‌ها و تاسیسات زیربنایی این منطقه شده است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی است و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

رزمایش دریایی کره جنوبی و آمریکا

روز دوشنبه، نیروی دریایی کره جنوبی از شروع یک رزمایش با آمریکا با هدف  افزایش سطح آمادگی برابر تهدیدات نظامی فزاینده کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که در این رزمایش سه روزه که در «دریای شرقی» برگزار می‌شود، ۹ کشتی جنگی، ۲ هواپیمای گشتی، ۲ زیردریایی و چند ناوشکن و رزم‌ناو نیروی دریایی آمریکا حاضرند.

بر اساس این گزارش، در این رزمایش جنگ ضد زیردریایی و شلیک مستقیم به اهداف فرضی در بحبوحه تهدیدات اتمی و موشکی کره  شمالی انجام می‌شود.

این در حالی است که دولت کره شمالی اعلام کرده در راستای تلاش برای تقویت نیروی دریایی خود «یک زیردریایی هسته‌ای تاکتیکی» ساخته است. 

« کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی گفت که ساخت این زیردریایی، بخشی از تلاش‌ها برای تسلیح اتمی نیروی دریایی در آینده است. 

دریا سالار «کیم،» فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی گفت: «این رزمایش فرصتی برای بازدارندگی و پاسخ موثر به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی و تحکیم بیشتر موضع دفاعی خواهد بود.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۴
درستش این بود که ایران با اذربایجان و ترکیه رابطه ایجاد کنه و دنبال منافع خودش باشه حالا ارمنستان با کارت ایران از آذربایجان و ترکیه امتیاز میگیره کریدور هم در اختیارشون میزاره وقتی ترکیه مرزشو به روی ارمنستان باز کنه انتقادهای ارمنستان از ایران هم شروع خواهد شد.
مهم‌ترین دغدغه باکو و آنکارا در حال حاضر، نگرانی از احتمال سقوط دولت پاشینیان است. به همین دلیل توافقی در پشت پرده بود که جنگ سوم قره‌باغ بیش از یک روز ادامه پیدا نکند. با انسداد کریدور لاچین از ۹ ماه پیش و تسلیم قره‌باغ، توافقنامه ۲۰۲۰ مسکو در عمل فروپاشیده است. سقوط احتمالی دولت پاشینیان نیز می‌تواند خط بطلانی بر همه توافقات آشکار و پنهان طرفین بکشد. بنابراین باکو و آنکارا همان‌طور که برای پیروزی پاشینیان در انتخابات زودهنگام پارلمانی خرداد ۱۴۰۰ تلاش کردند، برای جلوگیری از سقوط وی نیز تلاش می‌کنند.
از آنجایی که احتمالا ما نمی توانیم در قضیه نخجوان اقدامی انجام دهیم حالا که بایدن حامی ارمنستان شده است از رسانه ملی انتظار داریم شکست ارمنی ها را نتیجه اعتماد آنها به آمریکا اعلام کند و بگوید ارمنستان به غرب اعتماد کرد و نتیجه اش را دید با اینکار هم فشار از روی بی عملی ایران برداشته می شود و هم کلا سوژه خوبی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
:))
فعلا که رجب بی مخ سوریه عراق ارمنستان و ترکیه را دارد به نابودی میکشد. اگر این بشر به مرگ طبیعی بمیرد باید......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
شما یک موقعی هم به بن سلمان می گفتی ال سقوط الان هم به اردوغان فحش میدی سایبری جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
آل سقوط همیشه آل سقوطه و آل سقوط میمونه ولی به همون دلیل که برجام امضا شد رابطه با آل سقوط هم برقرار میشه آلبانی جان
من متاسفانه درباره قره باغ هیچ تحلیلی ندارم نمی دانم چرا علاقه ای به مطالعه و بررسی آن ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
یه جور افسردگی هست بهش میگن سندروم قره باغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
زیاد به مخت فشار نیار !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
عباس خودتی؟
با این حمایتی که بایدن از پاشینیان کرده قطعا پای رژیم اسرائیل در مسائل پشت پرده قضیه قره باغ آشکار است احتمالا اسرائیل الهام علی اف و رجب اردوغان را خام کرده که با بدست گرفتن کریدور زنگزور می توانند پل ارتباطی بین پکن با لندن ایجاد کنند و با این نقشه می خواهند آذربایجان را وارد درگیری با ارمنستان کنند و وقتی آتش جنگ را برافروختد آمریکا به بهانه دفاع از کشور ارمنستان و دولت پاشینیان حضور نظامی در ایروان پیدا می کند و با پشتیبانی آمریکا، ایروان به شیعه کشی در آذربایجان دست خواهد زد و آن گاه الهام علی اف می ماند و این دامی که اسرائیل با دست خود علی اف برای کشور آذربایجان پهن کرده و حالا الهام علی اف از کجا رجب اردوغان را پیدا کند که در کنار کشورش با ارمنستان و نظامیان آمریکایی بجنگند خدا داند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
شاید هم قضیه ساده تر از اینها باشد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
تحلیل خیلی راحت است ترکیه و آذربایجان دنبال منافعشان هستند و روسیه بعلت جنگ تضعیف شده و ایران بوسیله تحریم‌ها به کشور بی تاثیر و درجه ۲ در منطقه تبدیل شده است و دور دور اردوغان در شمال و بن سلمان در جنوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
میگم که تو چرا نمی ری سناریو برای سریال های آبگوشتی صدا و سیما بنویسی؟!!!
در جنوب که با احداث خط هوایی با محوریت امارات و قطر و خط ریلی برنامه ریزی شده از هند به امارات و عربستان و اسرائیل و بالاخره اروپا و بزودی با پا در میانی آمریکا مشکل آذربایجان و ارمنستان هم حل خواهد شد و انواع ارتباطات زمینی هوایی از شرق به غرب از شمال ایران برقرار خواهدشد. در شرق هم که با حضور طالبان شرایط کاملاً مشخص است. خلاصه برنامه ریزی کرده اند چنان این مملکت را در محاصره قرار دهند که اگر قصد تجزیه ایران را هم نداشته باشند تا 20 نسل آینده هم نتوانند نفس راحتی بکشند. بی سیاسی کسانی که کارشان مملکت داری نیست نتیجه اش می شود همین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
کو گوش شنوا تمام کردیدورها ایران دور زدن
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
کسی برنامه ریزی نکره این کشور را تو محاصره قرار بده .دنیا در حال حرکت و جنب و جوش هست ومنتظر کسی نمیمونه. وقتی ایران با کارهاش نمیخاد تو
این حرکت سهیم بشه و همیشه ساز مخالف میزنه ، معلومه که خط میخوره و از
گردونه خارج میشه
مسئولین ما سرگرم امور بی اهمیت داخلی و کل کل بی فایده با جهان هستند در صورتی که رقیبان ما به سرعت در حال پیشرفت هستند . ما می توانیم از شرایط به نفع خود استفاده کنیم با توجه به قدرت اقتصادی و سیاسی و ذکاوت اردوغان و بن سلمان ما هم به اتحادیه آنها بپیوندیم جزو اتحادیه ترک زبانان شویم و تلاش برای مرکزیت تبریز بعنوان بخشی از ایران در این اتحادیه ، و همچنین عضویت در اتحادیه عرب و تمرکز برای مرکزیت خوزستان و همین کار را با کردها و ... می'توانیم انجام دهیم و چندین سال بعد ایران مرکز سیاسی و اقتصادی منطقه می شود . بجای مشغولیتهای بی اهمیت داخلی و خارجی و تهدید دانستن قومیت‌ها نسبت به تنش زدیی و تسهیل و تشویق سرمایه گذاری و حدف قوانین بیهوده دست و پاگیر و استفاده از مزیتهای قومیت‌ها برای اعتلای منطقه و کشور ایران استفاده کنیم . و برای این موضوع نیاز به مسئولین با کفایت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
سیاست‌های پارسی گرایانه همیشه خود را در مرکز و دیگران را در حاشیه می‌خواهد. هیچگاه همچین اتفاقاتی در سیستم‌های قوم‌گرا نمی‌تواند اتفاق بیافتد
عربستان با ایده های بن سلمان قبل از رسیدن به بهشت -نه فقط عربستان را بلکه منطقه را نیز به جهنم عینی میرساند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
بن سلمان میخواد با دلارهای نفتی و درامدهای مفت حج‌ در گردشگری سرمایه گذاری بکنه و چون هیچکس در منطقه‌ بپایش نمیرسه‌ میخواد شهری رویایی‌ ۵۰۰ میلیارددلاری‌ بسازه‌ تا همه گردشگران‌ به انجا سرازیر گردند‌ و گردشگران‌ ترکیه را کله بکنه‌ و ازش پیشی بگیره
برای توفیق در اینکار علاوه بر پول به‌ تعامل و صلح و ثبات‌ با همه همسایگان‌ دارد‌
مثلا‌ دست دوستی بطرف ایران‌ دراز کرده‌ که البته رییسی و همفکرانش این امر بدیهی را بنام خودشون سند می زنند‌
گروسی دوباره به جای استقلال کاری دارد سیاسی کاری می کند و این در آینده برای آژانس بد تمام خواهد شد مگر بازرسان سازمان متبوعش در ۱۶ گزارش پی در پی اقدامات ایران را صلح آمیز و منطبق بر ان پی تی گزارش نکرده اند؟ حال این فرد پای مسائلی را به میان می کشد که هیچ پایه علمی ای ندارد و فقط سیاسی کاری و دیکته شدن آمریکا است بیش از همه خودش و سازمان بین المللی انرژی اتمی را زیر سوال می برد.
مگر دوربین های کنترلی تان را در سایت های هسته ای ما نصب نکردید و تضمین ندادید که به تعهدات خود ذیل برجام برگردید تا محتویات این دوربین ها در اختیار آژانس قرار بگیرد خب اگر ریگی در کفش ندارید به تعهدات خود برگردید و تحریم های برجامی و پسابرجامی را بردارید تا محتویات دوربین ها در اختیار آژانس قرار بگیرد.
این ما بودیم که با شما زیاد مدارا کردیم البته کار درستی هم کردیم چون حسن نیت خود را به دنیا نشان دادیم و از طرفی ثابت کردیم که شما (آمریکا و تروئیکا) هستید که پیمان شکن و سوء استفاده کن هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
این هایی که منفی می دهند با پیشرفت کشور مشکل دارند یا مشکل دیگری دارند خدا شفا دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
از دشمن وخائنین به نظام توقعی بیشتر از این نیست وبدانند که خیلی ها چه در داخل وچه در خارج سوخته اند وخیلی عصبانی هستنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مشکل اینجاست که تفکر خودت رو برتر از دیگری میدانی و نسبت به رای دیگران پشیزی ارزش قائل نیستی
به نظر می رسد این نقشه اسرائل - آمریکا برای ایجاد تنش جدیدی در قفقاز مرکزی باشد تا آمریکا به بهانه دفاع از ارمنستان در این کشور حضور نظامی یابد و آن گاه دو پایگاه برای حمله به روسیه ایجاد خواهد شد یکی شرق اروپا یعنی اوکراین فعلی و دیگری قفقاز مرکزی و اگر روسیه بخواهد در دو جبهه با آمریکا و متحدان غربی اش بجنگد مجبور است نیروهایش را دو قسمت کند که جنگیدن در چنین شرایطی دشوارتر خواهد شد یعنی به نظر می رسد این بار می خواهند از درگیری ساختگی که بین دو کشور آذربایجان - ارمنستان توسط رژیم اسرائیل و با فریب علی اف ایجاد می کنند به قصد ضربه زدن به روسیه استفاده کنند و حتما تاوان آن را هم این بار مردم آذربایجان باید بپردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
روسیه بیش از یک سال و اندی در برابر آمریکا و متحدان غربی اش با سیل تسلیحات نظامی از تانک لئوپارد، خون آشام، موشک های سایه طوفان گرفته تا هزار و یک پهپاد و بمب خوشه ای و ... ایستادگی کرده و اوکراین در ضد حملاتش هم پیشرفت چشمگیری نداشته و به نوعی شکست خورده که این شکست اوکراین نیست بلکه شکست ناتو در برابر روسیه است بعید نیست با چنین تصمیمی بخواهند پایگاه جدیدی در قفقاز مرکزی برای ضربه زدن به اهداف روسیه ایجاد کنند و از این طریق سدی
در برابر مسیر کمک احتمالی چین به روسیه در صورت عمیق شدن عمق درگیری ایجاد کنند و این بار حتما مردم بی گناه کشورهای قفقاز مرکزی با سهل انگاری دولتمردانشان (منظور علی اف که دارد آتش چنین جنگی را روشن می کند) باید تاوان دهند و بین درگیری این قدرت ها کشته و آواره شوند در دنیای سیاست هیچ چیزی بعید نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
روسیه‌ نابود شد و محو گردید‌
فراموشش بکنید‌
پوتین‌ مغزش‌ تبخیر شده‌
عربستان و امارات بدون تحریم و تحمیل سختی به مردمش صاحب انرژی هسته شدن
آذربایجان و ارمنستان و اسرائیل کاملا باهم هماهنگ هستند.کریدور زنگه زور یا کریدور دیگری که از بالای استان سیونیک قطعا ایجاد خواهد شد.و بر عکس باور ما کشوری که بیشتر از همه بر گشایش این کریدور عجله و اشتیاق دارد کشور ارمنستان می باشد. در این بین بزرگترین بازنده ایران هستش و دلیل آن ایجاد کریدور نیست. بلکه ایجاد تفرقه بین قسمتی از جمعیت مهم کشور بود.جمعیت ترک زبانی که با ۱۰ دقیقه مطالعه تاریخ خواهیم فهمید که چه جان فشانی ها برای حفظ تمامیت ارضی این کشور انجام داده اند.جمعیتی که شالوده اصلی امنیت کشور بود و با تحلیل ها و نظرات آبکی همراه با توهین تحلیل گرانی که بعضا متصل به سازمان های امنیتی سیا و موساد بودند،رفته رفته از سایر ملت ایران فاصله می گیرند. مساله قفقاز مساله بسیار پیچیده ای بوده و متاسفانه آمریکا و اسرائیل و انگلیس از اسرار این منطقه و تاثیر آن بر شمال غرب ایران بسیار آگاهتر از مسئولین و تحلیل گران ایرانی بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
جنگ جهانی دوم هنوز تموم نشده‌
متفقین در برابر‌ هیتلر از شوروی دفاع کردند‌ ایران‌ جاده پیروزی بود‌
تاکتیک عوض شده و یارگیری ها تغییر کرد و شوروی‌ محو شد‌ و حالا‌ پوتین‌ دست و پایی بیفایده‌ میزنه‌
البته‌ پوتین در حد و اندازه‌ رهبر یک کشور بزرگ نیست
تحولات منطقه‌ ادامه همون تحولات جنگ دوم جهانیه‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
نوچه های اردوغان تحت عناوین مختلف نظر میدن!
پاسخ به ۱۲:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
اتفاقات امروز دنباله و یا اصلاح اشتباهات جنگ جهانی اول می باشد همانند جنگ جهانی دوم که باز برای تغییر نتایج جنگ جهانی اول بودولی کشورهای متحدین به نتیجه نرسیدند.به هر حال درست هست که جنگ جهانی دوم از لحاظ تلفات بسیار بزرگ بود ولی شکل گیری نظم امروز جهان به خاطر جنگ جهانی اول بود نه دوم.
همه حکومتها دنبال منافع ملی خود هستند بجز ما که فقط منافع شخصی وگروهی فکر می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
منافع جیبی یعنی به جیبشون فکر می کنن
زیاد زور نزنید ایران و افغانستان در اینده خاورمیانه هیچ نقشی نخواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
غربزدگی آفتی است که قریب به دو قرن کشور ما را درگیر خود ساخته است. معمولاً غربزدگی و تحقیر خود در برابر تمدن مدرن غرب به بهانه‌های مختلفی نظیر پیشرفت، آزادی، دموکراسی، علم و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
غرب زدگي و شرق زدگي هردو بد است. بدتر از آن تحجر و دروغگويي است
آمریکا شیطان بزرگ وعده دروغین حمایت از ارمنستان را میده و همزمان دست کشور اسرائیل اشغالگر دست پرورده خودش را برای حمایت تمام عیار از آذربایجان باز گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
همه وعده ميدهند و عمل نميكنند. همين مسئولان خودمان، از آب و برق مجاني تا سالي يك ميليون مسكن
امریکا میگه من پشتیبان ارمنستان هستم. اسراییل میگه من پشتیبان ارمنستان. نتیجه اینکه جنگ بافکر این دو کشور ایجاد. رجب والهام وپاشنیان مجری هستند.
آمریکا با نزدیکی به ارمنستان در تلاش است تا تنها راه ارتباط زمینی میان ایران و روسیه را قطع کند ازطرفی تلاش می‌کند با ایجاد رابطه سیاسی میان عربستان و اسرائیل فلسطینی های مبارز تنها مانده وسپس با کمک ابومازن و یا دخالت مستقیم اسرائیل گروه‌های مسلح فلسطینی را سرکوب وخلع سلاح کند و نهایتا برای ضمانت حضور در خاورمیانه ایران را دشمن خطرناک اعراب معرفی وبا این حربه منابع منطقه را غارت کند
سلام،
فکر کنم فصل مشترک ایران وآمریکا شروع شده وآن هم حمایت هردو از ارمنستان است.پس وای برما.....
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی