بازدید 3713

تلاش گروه صلیبیون برای کودتا در ارمنستان

سرویس امنیت ملی ارمنستان از خنثی‌سازی تلاش گروه شبه‌نظامی «صلیبیون» برای به دست گرفتن قدرت با استفاده از اقدام مسلحانه در این کشور و دستگیری هشت نفر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 25 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرویس امنیت ملی ارمنستان روز یکشنبه اعلام کرد که هشت نفر مظنون به تدارک برای به دست گرفتن قدرت در ارمنستان از طریق ابزارهای مسلحانه بازداشت شدند.

بر اساس اطلاعات این سرویس، «صلیبیون میهن‌پرست نظامی» که دیدگاه‌های ضد دولتی دارند، با داشتن موضع خصمانه ایدئولوژیک نسبت به اعضا و رئیس دولت جمهوری ارمنستان، پذیرفتند که با اعمال خشونت خطرناک برای زندگی و سلامت و استفاده از سلاح و مهمات، قدرت را به دست گیرند. از جمله اینکه آن‌ها قصد داشتند با روش غیرقانونی که در قانون اساسی پیش‌بینی نشده بود، اختیارات دولت جمهوری ارمنستان را تصرف کنند.

در بین اموالی که سرویس امنیت ملی ارمنستان از گروه فوق ضبط کرده است، می‌توان به اسلحه، مهمات، تپانجه، جلیقه ضدگلوله، دستگاه‌های ارتباط از راه دور، رایانه و دفترچه‌ یادداشت‌هایی حاوی یکسری نوشته‌های مختلف اشاره کرد.

پیش از این نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه هفته گذشته از فراخوان برای کودتا علیه دولت خود انتقاد کرده بود.

 

صدها معترض در ایروان پایتخت ارمنستان بازداشت شدند. آن‌ها در اعتراض به سیاست نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر، خیابان‌ها را مسدود کردند.

معترضان در پی تسلیم جدایی‌طلبان ارامنه در منطقه قره‌باغ کوهستانی علیه پاشینیان تظاهرات برپا کردند.

پلیس می‌گوید حداقل 140 معترض در 25 سپتامبر بازداشت شدند. اعتراضات همچنان ادامه دارد. به گفته آن‌ها، گروه‌های جداگانه در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و ساکنان را فرا می‌خوانند تا به آن‌ها بپیوندند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در 25 سپتامبر به نخجوان می‌آید و با الهام علی‌اف همتای آذربایجانی خود در مورد وضعیت قره‌باغ گفتگو خواهد کرد.

پس از اینکه آذربایجان کنترل قره‌باغ را به دست گرفت، نارضایتی از پاشینیان در ارمنستان تشدید شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انتقال مردم از قره‌باغ به ارمنستان آغاز شده است. رهبران جدایی‌طلب در قره‌باغ می‌گویند که تا 120 هزار ارمنی قومی می‌خواهند هر چه زودتر منطقه را ترک کنند و نمی‌خواهند تحت کنترل آذربایجان زندگی کنند. آذربایجان قول داده است که از حقوق ساکنان آنجا محافظت کند.

رسانه‌ها گزارش می‌دهند که حداقل 200 معترض در ایروان در 25 سپتامبر بازداشت شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم