بازدید 7867
آیا تشویق به مهاجرت راه حل مشکل نسل جوان است؟

تبلیغ لاتاری آمریکا در خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان! تبلیغ ترک وطن با بودجه دولتی!

وزارت ورزش کارش به انتشار آگهی با موضوع تبلیغ مهاجرت و کوچ از ایران کشیده است؛ یعنی دقیقا نقطه مقابل ماموریتی که برای انجامش از خزانه کشور بودجه دریافت می‌کند! مسئولان این تناقض را چگونه توجیه می‌کنند و مدیران روابط عمومی آن، چه نظارتی روی خبرگزاری خود دارند؟ چرا وزارت ورزش برای خود از اساس خبرگزاری جداگانه دارد و مخارجش از کجا تامین می‌شود؟
کد خبر: ۱۱۹۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 11 October 2023

در اقدامی عجیب، خبرگزاری رسمی وزارت ورزش و جوانان ـ که بودجه خود را از منابع دولتی تامین می‌کند ـ اقدام به انتشار تبلیغ برای ثبت نام در لاتاری آمریکا کرده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ با آغاز ثبت نام برای شرکت در قرعه‌کشی یا لاتاری سالانه ایالات متحده، آژانس‌ها و افراد فعال در بازار مهاجرت، شروع به تبلیغ برای جذب جوانان جهت ثبت نام و گرفتن مبالغی از آن‌ها کرده‌اند. در این میان از سایت‌های بخش خصوصی تا کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام، رپرتاژ آگهی‌ها را منتشر می‌کنند که برای بسیاری از آن‌ها تنها راه بقا و تعطیل نشدن است؛ اما اتفاق عجیب جایی است که این تبلیغات توسط خبرگزاری ارگان رسانه‌ای رسمی وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود! آیا برنا به عنوان یک رسانه دولتی، نیاز به جذب آگهی و تبلیغ، آن هم در این عرصه دارد؟

وزارت ورزش و جوانان که برای اطلاع رسانی درباره مسائل مختلف حوزه خود، اقدام به تاسیس خبرگزاری مستقل از محل بودجه کشور کرده است، حالا دست به درآمدزایی توسط این رسانه می‌زند و کارش به انتشار رپرتاژ با موضوع مهاجرت و کوچ از ایران کشیده است؛ یعنی دقیقا نقطه مقابل ماموریتی که برای انجامش بودجه از خزانه کشور دریافت می‌کند!

هنوز کیومرث هاشمی، وزیر جدید ورزش، معاونان او و حتی مدیران این خبرگزاری درباره دلیل انتشار چنین مطلبی واکنش نشان نداده اند؛ اما صفحه مربوط به خبر مذکور که در روز جمعه ۳۱ شهریور روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت، بعد از ساعاتی به دلیل پخش گسترده در فضای مجازی و کانال‌ها و واکنش کاربران، پاک شد که تصویر وضع فعلی لینک آن را می‌بینید.

 

تبلیغ لاتاری آمریکا در خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان! تبلیغ ترک وطن با بودجه دولتی!

با این حال با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می‌شوید که خبرگزاری برنا در اردیبهشت ماه سال جاری نیز مطلبی در تایید و تشویق شرکت در لاتاری آمریکا و آموزش آن منتشر کرده که همچنان فعال است و پاک نشده !

تبلیغ لاتاری آمریکا در خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان! تبلیغ ترک وطن با بودجه دولتی!

به نظر می‌رسد، مسئولان وزارت ورزش به خطیر بودن حوزه وظایف خود به خصوص در بخش استراتژیک جوانان، احاطه و اشراف ندارند و خبرگزاری تحت نظر خود را نیز رها کرده اند! در غیر این صورت مدیران ارشد وزارت ورزش به جای ارائه خدمات به جامعه جوان کشور، از رفع مشکلات آن‌ها نظیر تسهیل ازدواج و ایجاد امیدواری نخبگان جوان دلسرد شده اند و پروژه افزایش موج مهاجرت را در پیش گرفته‌اند که طی ماه‌های اخیر شتاب عجیبی گرفته و به یک بحران برای کشور بدل شده است.

نکته مهم دیگر آنکه وزارت ورزش و جوانان، به عنوان عضوی از کابینه و هیات دولت، با وجود موسسه مطبوعاتی ایران که مجموعه‌ای از رسانه‌ها مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، روزنامه ایران و ایران ورزشی و ده‌ها نشریه مکتوب دیگر را دارد، چرا جداگانه یک خبرگزاری در اختیار دارد؟ آیا نمی‌شد اخبار تصمیمات و قوانین و بیانیه‌های این وزارتخانه را از طریق همان سایت رسمی قبلی به سمع و نظر مردم رساند؟

آیا مدیران اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش با مسئولیت‌های متعدد مشابه مدیاآفیسری تیم ملی فوتبال،   فرصت نظارت و رسیدگی به عملکرد یک وزارتخانه را دارند؟ از اساس چرا مدیر روابط عمومی وزارت ورزش، شغل دومی دارد که هر یکی دوماه اعزام به سفر خارجی دارد و چندین روز در اختیار وزارتخانه و وزیر و مراجعین و رسانه‌ها نیست؟ محسن معتمدکیا که حق ماموریت هایش در فدراسیون فوتبال و تیم ملی را دریافت می‌کند، چگونه با تیم ملی به جام جهانی رفته، با چه مجوزی در سفر اخیر تیم ملی راهی بلغارستان شده و برای تورنمنت اردن چگونه از مقام بالادستی مرخصی گرفته است؟

در اوج بحران اقتصادی و کاستی‌های جدی بودجه ورزش و جوانان، چرا میلیارد‌ها تومان بابت اداره یک خبرگزاری خرج می‌شود؟

امیدواریم مسئولان وزارت ورزش و جوانان به خصوص کیومرث هاشمی، به جای فرافکنی و توسل به شیوه‌های نخ نما شده و تکراری تکذیب که در دوره حمید سجادی توسط مدیران حاضر روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه به کار گرفته می‌شد و حاصلی جز رسوایی و ریزش اعتبار آن مجموعه نداشت، با پذیرش خطا در صدد رفع آن برآیند و سریع با عوامل این سوءاستفاده از امکانات دولتی، برخورد کند.

عدم برخورد با مسببان، به منزله تایید این رویه و تشویق جوانان و آینده سازان کشور به ترک وطن و زندگی در آن سوی دنیاست که برایش تبلیغ گسترده و پرفشاری می‌شود. فعلا که همینطور بدون تبلیغ هم آمار مهاجرت نسل جوان، نگرانی کارشناسان و دلسوزان را برانگیخته و زنگ هشدار آن‌ها مدتهاست که به صدا در آمده است.

البته معاون جوانان وزارتخانه هم گویا وقت اضافه زیاد دارد و مشغول انتقال خبر‌های ورزشی حوزه فدراسیون‌ها در صفحه شخصی خود در پلتفرم آمریکایی توییتر یا همان ایکس است!

هاشمی هم به تازگی رای اعتماد مجلس برای وزیر شدن را جلب کرده و باید وصله‌های ناجور با وزارت متبوعش را کنده و دور بریزد تا عملکرد آن‌ها دامن خودش را نگیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۸
مهم بودن افراد در حلقه ناگسستنی است از قدیم گفتن هر که با ماست جان فدا سرش
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
یکی از اساتید دانشگاه تهران میگفت ایران آنقدر منابع داره که با وجود همه ویرانی هایی که سیستم به وجود آورده اگر مسولان مسیرش رو عوض کنه و راه عقلانی رو در پیش بگیره در 3 سال میشه مملکت رو از نوع ساخت.
آیا اون روز میرسه؟
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
خدایا مگه میشه یک کشور ثروتش که همون جوانان باشن رو تشویق به مهاجرت کنه؟!!.!!
شدیم موتور محرک کشورهای غربی
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
سه ساله حتی نمیشه قوانین سرمایه گزاری و قراردادهاش رو تنظیم کرد. کار اجرایی و جلب اعنماد سرمایه گزاران و صاحبان تکنولوژی که پیشکش.
شما نگران کمبود معلم برای سه هزار مدرسه باشید که قرار با یک معجزه هری پاتری ظرف 3 روز آینده تامین بشه

نمیخواد بابت لاتاری آمریکا غصه بخوری
تابناک واقعا ... !!!!!!!!! خودت روزی 10 تا تبلیغ خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری و .... میذاری
رطب میخوری و منع رطب میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
تازه این تبلیغ درمان قطعی زانو هم مسئله داره
این روزها همه وطن را ترک می کنند. شما چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ما هنوز اختلاس نکردیم
نه اتفاقا راه حل موندن و دل سپردن به وعده‌های پوچ صدتا مسئوله که همشون زن و بچشون خارج هستند و برای مردم عادی حرف از ساده زیستی می زنند.
ایک افراد وطن براشون مفنی نداره احتمالا جایگزین عرب و افغان دارند که زیاد ناراحت نیستند.
مگه هزینه دولتی برای کشورهای دیگه نمیشه؟ اینجا میرسه بد میشه
ان شالله روزی لاتاری ایران داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
با فرمون مدیریت فعلی تو خواب شب ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
بذار برای افغانیا, یمنی ها و... خوب استقبال میشه ازش
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
پیشنهاد خوبیه و هرکس برنده شد یه کاغذ بهش بدید که تا سه سال آینده کشته نمیشه!
چه تبلیغ کنن چه نکنن همه دارن از این بهشتی که ساختید فرار میکنن
ایران ام القری جهان اسلام است و طبق آیه قرانی لااکراه فی الدین مردمی که نمی توانند قوانین اسلامی را تحمل کنند آزادند که از ایران مهاجرت کنند ایران در افق 1420 باید سرزمین مسلمانان خالص باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
طبق آیه شریفه قرآن اگرنمیتوانید دین وایمانتان رادرست اداکنید مهاجرت کنید یعنی اگرقراراست با نان حرام خوردن ودروغ گفتن زندگی خودتان رابگذرانید برای اجتناب از آتش دوزخ مها جرت کنید.
سعدیا حب وطن گرچه حدیثییست صحیح . نتوان مرد بذلت که دراینجا زادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
نویسنده متن قطعا یک غیر ایرانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
زکی
تبلیغات سایت خودتونو دیدین؟ نارتی که روش ندارین و دست شخص ثالثه اما معمولا یا تبلیغ کاشت مو هست یا مهاجرت!
افغان وارد کنید دیگه
شما این تبلیغ مستهجن نمای درد زانو رو رو سایت خودت مدیریت کن بعد به بقیه جوالدوز بزن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
عاااااالی، بهترین کامنت ماه
من لاتاری بردن رفتم اصلا خوشم نیومد کشور فاسدی هست، بیکاری زیاد نه کار پیدا میشه تورم زیاد. آمریکا آمریکا این بود قربون ایران خودم که هم آباد و هم آزاد. آمریکا رو صهیونیست ها اداره میکنند اصلا خوب نیست. اگر مهاجرت میخواهید من لبنان و عراق رو پیشنهاد میکنم هم فرهنگ ما هم هستند فساد کم
گویا مسئولین کشور از نافرمانی مردم خودمان ناامید شدند؛ تصمسم گرفتند انها را به هر نحو ممکن از کشور خارج و افاغنه را سیل اسا وارد کنند. استدلال هم شاید این باشد که انها مذهبی ترند و حرف شنوایی بیشتری دارند!!
اره دیگه چیه این مردم همش غر می زنن؛ از کشور برن بیرون؛ از اون طرف افغانی وارد بشن. هر چی هم بگیم میگن چشم (خروجی برخی اتاق های فکر تندرو)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست