بازدید 3978
۱

کاردار سوئیس به وزارت امور خارجه احضار شد

کاردار سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 22 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به دنبال صدور بیانیه نشست مشترک وزیران امورخارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا که در آن علاوه بر اتهامات بی اساس به کشورمان ادعاهای غیرقابل قبول علیه حاکمیت سرزمینی کشورمان در جزایر سه گانه ایرانی مطرح و دولت آمریکا نیز آن را مورد حمایت قرار داده بود، عصر روز پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، کاردار سفارت سوئیس در تهران (در غیاب سفیر) به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران از سوی رئیس اداره سوم آمریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید و محکومیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضع نسنجیده و اقدامات تحریک آمیز دولت آمریکا به وی ابلاغ شد.

در این احضار تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به دفاع از  تمامیت سرزمینی، و حفاظت از امنیت و منافع خود در برابر هرگونه تهدیدهای دولت آمریکا در ارتباط با امنیت دریانوردی و کشتیرانی تجاری است و تدابیر لازم را در این خصوص برای تامین منافع ملی خود اعمال خواهد کرد.

همچنین تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رویکرد مسئولانه و هوشمندانه خود برای حفظ امنیت و استقرار در منطقه به آمریکا اجازه نخواهد داد که با استمرار سیاست ایران هراسی به چپاول ثروت و منابع منطقه ادامه دهد.
کاردار سوئیس گفت: مراتب را فورا به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با توجه به دروغ و فساد گسترده و کاسبان تحریم ... در ایران اینده خوبی نمی توان برای جوانان متصور شد.
بسیاری از جوانان در حال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند از طرفی مهاجران افغان از آن سوی مرزهای ایران به طرف ایران حجوم اورده اند. آینده ایران نیز خیلی تاریک و مبهم است.
شاید دیگر ایرانی نباشد....شما از آینده جوانان صبحت می کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی