بازدید 49418

چرا نشست تاریخی ایران، عراق و شش کشور شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک لغو شد؟

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود در نیویورک، نشست مشترکی میان وزرای خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و ایران و عراق در قالب فرمت ۲+۶ برگزار شود، ولی به دلیل برخی اختلافات لغو شد؛ اما علت لغو این نشست تاریخی و مهم چه بود؟
کد خبر: ۱۱۹۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 22 September 2023

چرا نشست تاریخی ایران، عراق و 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک لغو شد؟

بین الملل تابناک: هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک فرصت مناسبی بود تا کشورهای مختلف با توجه به منافع و اهداف سیاست خارجی خود، رایزنی‌هایی با یکدیگر برای گسترش روابط دو جانبه و کاهش اختلافات و تعارضات داشته باشند. در این میان، جمهوری اسلامی ایران نیز که هیاتی به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به نیویورک اعزام کرد، رایزنی‌های زیادی با مقامات کشور‌های مختلف انجام داد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و رایزنی‌های متعددی با همتایان خود از سایر کشور‌ها داشت. آنچه در این میان قابل توجه بود، رایزنی‌های گسترده با مقامات کشور‌های عربی به ویژه وزرای خارجه عربستان، امارات، بحرین و قطر، مصر و عراق بود.

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود در نیویورک، نشست مشترکی میان وزرای خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و ایران و عراق در قالب فرمت ۲+۶ برگزار شود، ولی به دلیل برخی اختلافات لغو شد؛ اما علت لغو این نشست تاریخی و مهم چه بود؟

تارنمای امواج مدیا در این باره نوشت: برنامه نشست تاریخی در نیویورک با حضور وزرای خارجه کشور‌های عربی خلیج فارس، ایران و عراق در آخرین لحظه شکست خورد. قرار بود آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، ریاست جلسه ۲۳ سپتامبر را بر عهده بگیرد؛ اما منابع آگاه می‌گویند که تشدید اختلافات بین عراق و کویت این تلاش را متوقف کرده است.

این رسانه افزود: در حالی که مبادله اخیر زندانیان ایران و آمریکا، صدر اخبار را از آن خود کرده است، انتظار می‌رفت که نشست دیپلمات‌های ارشد کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، ایران و عراق، دستاورد مهمی برای تعامل منطقه‌ای باشد.


 یک منبع دیپلماتیک منطقه‌ای گفت که این نشست بر اساس قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل می‌شد که خواستار تشکیل مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای به ریاست دبیرکل گوترش است.


منابع دیپلماتیک در منطقه تاکید کردند که ایران و عربستان سعودی - رقبای منطقه‌ای که در ماه مارس برای عادی سازی روابط پس از هفت سال قطع روابط توافق کردند - از این نشست حمایت نمودند؛ اما برخی کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به ظاهر درباره هدف و زمان برگزاری این نشست ابراز تردید می‌کردند.


 نشستی که می‌توانست پیروزی برای ایران باشد


نشست وزرای خارجه منطقه در نیویورک، یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود که مدت هاست به دنبال ایجاد مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای بر اساس قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل بوده است.


با این حال، در حالی که یک نشست وزرای منطقه‌ای در نیویورک گام بزرگی به جلو خواهد بود، پرسش اساسی این است که چه چیزی ممکن است پس از چنین نشستی رخ دهد؟ نزدیکی ایران با عربستان سعودی ممکن است در حال پیشرفت باشد، اما بسیار عقب‌تر از برنامه پیش می‌رود. 

در همین حال، منابع سعودی پیش از این گفته بودند که هیچ «استثنایی» از تحریم‌های آمریکا را دنبال نخواهد داشت و این بدان معناست که کسب سود اقتصادی مرتبط با این روابط بدون تنش‌زدایی ایران و آمریکا، بعید است. به این ترتیب، تعامل اعراب و ایران بیش از هر چیز به عوامل خارجی وابسته است.


با ناکام ماندن برنامه‌های شام ۲۳ سپتامبر، ایران و کشور‌های عربی که تمایل به دیدار در یک محیط چند جانبه دارند، با گزینه‌های متعددی روبه رو هستند. آن‌ها می‌توانند نشست وزیران را تا زمان مناسب تری به تعویق بیندازند، یا در قالبی متفاوت - احتمالاً در سطح پایین تر ـ با شرکت کنندگان کمتر و احتمالاً خارج از چتر سازمان ملل، ادامه دهند.


یک سوال کلیدی در سناریوی دوم مربوط به میزبانی است، به خصوص اگر قرار باشد گفت‌وگو در منطقه انجام شود. روند در سال‌های اخیر به وضوح نشان دهنده ترجیح قوی برای "محلی سازی" گفت‌وگو‌های منطقه‌ای است. در این زمینه عمان و قطر گزینه‌های بارز میزبانی احتمالی هستند.


سرانجام امواج مدیا به نقل از منبع سیاسی در منطقه ـ که خواست نامش فاش ـ نوشت: با توجه به رضایت مشارکت کنندگان، ممکن است در واقع نشست در چارچوب یک گروه کوچک‌تر ارجح باشد. یک منبع ارشد دیگر معتقد است که اولین نشست دیپلمات‌های ارشد عرب و ایران - چه در بین هر هشت وزیر خارجه و چه در قالب محدودتر - باید شامل «تهیه بیانیه‌ای باشد که شامل کلیاتی باشد که بحث‌انگیز نیست». اما با وجود این، نیاز به تفاهم وجود دارد تا در نهایت به مسائلی که از سوی همه طرف‌ها اولویت دارند، رسیدگی شود. در این میان، مرز‌های دریایی ممکن است نیاز به توجه دوباره داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۸۱
چند ساعت پیش،
بنیامین نتانیاهو در نطقش در سازمان ملل گفت: روابط سیاسی اسراییل و عربستان در آستانه برقراری است.
منابع سیاسی در اسراییل اعلام کرده اند که این امر تا 2 ماه دیگر و قبل از شروع سال 2024 محقق می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
تعریف نتانیاهو از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نطقش در سازمان ملل و نشان دادن نقشه جدید کریدور اقتصادی جدید که از عربستان و اسراییل، آسیا را به اروپا وصل می کند، نشان از توافقات پشت پرده آمریکا، اسراییل، عربستان و همه کشورهای عربی برای شروع قریب الوقوع نظم جدید خاورمیانه را می دهد.
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر ابراهیم رییسی: یکی از ویژگی‌های شخصی آقای رییس جمهور توانایی در ارتباط شخصی قوی است که در واقع توان ایجاد ارتباط نزدیک و تاثیرگذار با رهبران کشورهای مختلف را دارد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
با امید خدا که مردم دنیا در صلح و ارامش زندگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
نتانیابو زر زیاد میزنه ممکنه بگه ما دیروز کل ایران رو اشغال کردیم فقط" بعضیا" حرفاشو باور میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
به به تأیید کنندگان روابطه اسرائیل و عربستان!!!
اینا که بساط شون تو آلبانی جمع شده، کجا دوباره بساط پهن کردند!!!؟
ناشناس
| Hong Kong |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اسم شور خلیج عربه ولی شما چرا انقدر اصرار دارید تحریفش کنید؟؟
احمد
| Norway |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
درود بررهبری کشور سعودی که نشان داد لیاقت خود را در عهده دار بودن رهبری جهان اسلام.
هیچ نقطه مشترکی بین ایران و کشورهای شورای خلیج فارس نیست.

ایران با کشورهای این شورا اختلافات اساسی و جدی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
یه دنبال ژاپن، آمریکا هم امروز از موضع امارات در مورد ادعای مالکیت جزایر 3 گانه حمایت کرد!
برقراری روابط سیاسی - اقتصادی بحرین و امارات در سال گذشته و در آینده نزدیک عربستان با اسراییل، اختلافا بر سر حوزه گازی آرش با عربستان و کویت، تنها گوشه های کوچکی از این اختلافات هستند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
کاملا درست است اما غیر از اختلاف مرز دریایی کویت و عراق فرمایشات اقای باقری کنی مهمترین عامل عدم برگزاری کنفرانس بود.
ناشناس
| France |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
امریکادهم که اضافه شد به اماراتی ها در ادعای جزایر سه گانه بعد از چین و روسیه
حضرات دیگه خیلی دیر شده اعراب را انداختید در دامن اسراییل حالا دست پا میزنید آن همکاری شکل نگیرد چین هم پا به منطقه گذاشت اخیرا هم هند . واقعا جواب این اشتباهات فاجعه بار برای منافع ملی را کی باید بدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اعراب در دامن ایرائیل بودند .. چین هم در رقابت با آمریکا و
هند هم در رقابت با چین و با چراغ سبز امریکا فعال شده..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
مصر از همکاری ۵۰ ساله با اسرائیل به کجا رسیده که دیگران برسند. غیر از این هست که از مهمترین و قدرتمندترین کشور عربی به کشوری دسته دوم در میان اعراب تبدیل شده. ورود چین و هند به منطقه باعث تعدیل حضور پر رنگ غربیها می شود وبرای منافع ما بهتر هست
هیچ کشوری در منطقه در شرایطی که ایران اکنون در آن قرار دارد، محض رضای خدا و به خاطر دوستی صرف حاضر به برقراری و تعمیق روابطش نیست.
ایران بحران زده که با انواع مشکلات سیاست بین المللی و داخلی، اقتصادی، اجتماعی .... دست در گریبان است، نمی تواند از موضع قدرت و حتی برابر با کشورهای منطقه تعامل داشته باشد.
هر کس باد می کارد، طوفان درو می کند.
سالها سیاست خارجی تهاجمی و دشمن تراش را نمی توان با برقراری روابط صوری با عربستان ترمیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
ژاپن بهترین دوست آمریکا در جهان است هرچند یک بار توسط آمریکا با خاک یکسان شد! خیلی نگران این چیزها نباش
کشورهای شورای خلیج فارس چه عجله ای برای بهبود روابط خودشان با ایران می توانند داشته باشند؟
همه این کشورها در بالاترین نقطه تاریخی از نظر وضعیت اقتصادی، رفاهی، امنیتی و نظامی، و از همه بالاتر سیاست خارجی هستند. قطر و حتی عمان که هیچ پیشینه تاریخی ندارند، اکنون نقش میانجی بین آمریکا و ایران را بازی می کنند! ایران با 4000 سال تاریخ چشم به میانجی گری این دو کشور بسته است!!!
به زودی زود معادلات کشورهای خاورمیانه تغییر خواهد کرد.
با شکل گیری روابط سیاسی عربستان با اسراییل، تمام کشورهای عربی حتی عراق و لبنان و سوریه هم با اسراییل روابط برقرار خواهند کرد.
این ایران است که منزوی تر از همیشه خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
متأسفانه بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
احسنت، جهان عرب دنباله رو عربستان سعودی است. به ویژه کشورهایی که با بحران های شدید اقتصادی درگیری دارند.
وطن پرست امید وار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
شرط میبندم آدمای مثل شما فکر و عقایدشون این چنین هست شک نکنید که یا وطن فروش یا در جمع شبکه‌های معاند آنقدر نشسته‌اند که دیگر همه چیزها رو منفی منگرند و به دی گران هم القا مانند البته هستند کسانی خرافاتی عزیزان کسی که حکومت رو به دست گرفته کار بلده وبهتر شما فکر و تصمیم میگیره پس لطفا روایت بی اساس ندهید البته
.... میدونم که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اسراییل را زیاد بزرگش نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اسرتییل تا چهار سال دیگر محو خواهد شد .
احمد
| Norway |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
و در نهایت ایران هم با یک نرمش قهرمانانه اسرائیل اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.
فقط توسعه برنامه های هسته ای و موشکی کافی هستند که ایران به عنوان تهدید بالقوه برای کشورهای منطقه به حساب آید. در چنین شرایط هیچگاه شاهد روابط گرم و صمیمانه نخواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خرید سلاح های زیبای غربی و آمریکایی توسط شیخک ها تهدید علیه ایران نیست؟! چرا مزخرف میگی؟! امارات متحده عربی دنبال اف۳۵ هست علیه ایران
حالا درنیویورک نشد زیادمهم نیست جایی دیگربرگزارمیشود.درخودایران یا یکی ازین 7 کشوریا هرجای دیگر. مهم آن است که در تابلوی بالای سر کنفرانس به زبانهای انگلیسی فارسی وعربی عبارت نشست کشورهای اطراف ((خلیج فارس )) بزرگ وواضح نوشته شود. تا هم اقتدارایران نشان داده شود وهم این 7 کشور ازتوهم بیرون آمده واقعیت را بپذیرند.که البته خودبه واقعیت واقفند ولی متاسفانه انفعالات .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
وقتی در بهترین شرایط باشی و اقتصاد کشورت رو به رشد و از نظر سیاسی و امنیتی و رفاهی عالی باشی توهم هم بر میداری.ایران هیچ دست بالایی نسبت به اعراب ندارد
پیام دهنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
منفی دهنده های متوجه معنای پیام نشده اند.
چون آمریکا رو به زوال و فروپاشی است و هیمنه جعلی اش در پیش چشم آزادگان جهان رنگ باخته است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اثری از زوال و فروپاشی دیده نمیشه.این ها زاییده تخیل شماست
خدا را شکر در همه جبهه ها در حال کسب پیروزی هستیم. با همین روند پیش بریم، چه بسا که قهرمان المپیک شویم.
۵۹۸ مشگلی که هیچ وقت حل نخواهد شد خسارت جنگ ۸ ساله چرا بدون هیچ برنامه ای کاملا ساکت وخاموش?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
آقا یا خانم نا خسارت جنگ زمانی بود که عراق متجاوز و ادامه دهنده جنگ بود بعد از تصرف خرمشهر و پذیرش قطعنامه توسط عراق متاسفانه ما ادامه دهنده جنگ بودیم و بنابراین نمی توانیم خسارتی بگیریم
هنوز بعد ۱۴۰۰ سال، میگردن از بین انواع اقسام دلایل، یکی رو انتخاب میکنن میذارن وسط، که بگن ما با هم مشکل داریم

همگی انشالله بعد از رستاخیز، در بهشت! کنار هم زندگی میکنند
امیدوارم یه روزی معمای تنش های ساختگی بین ایران و آمریکا حل شود تا ما مجبور نباشیم به هر کس و ناکس در غرب و شرق باج بدهیم
چالش های ساختگی که هیچ دلیلی جز توافقات پشت پرده بر آن متصور نیست.
از مخاطرات بین المللی ای که متوجه کشورمان است، آگاهیم به همین دلیل است که از تمام مواضع خارجی کشورمان حمایت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خود کرده را تدبیر نیست
اگر این آقایون هستن که روابط بین‌الملل هیچ سررشته ای ندارند با زیر نقشه خلیج .... میشند وعکس می گیرند تازه اگر در بیانه آخر جزایر لاین فک ایران و میدان نفتی آرش اگر نباشند شبه دارش حتما می کنن
خخخخخخخخخ همه از ایران فراریند درحالی که برای عکس گرفتن با اردوغان مقامات دیگر کشورها چندین هزار دلار میدند
لوگوی پشت سرشون چقدر شبیه آرم نازی ها هست
سیاست خارجی ایران کلا غلطه، ۴۰ سال حواب نداده و بعد از این هم جواب نخواهد داد و تاوانش را باید مردم بدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
دقیقا سیاست خارجه باید چطور باشه... عدم ثبات در سیاست ها هزینه بالاتری دارد
برای اینکه چه چسبیده به را
این رو بگذارید به حساب یکی از دست اوردهای عظیم سفر رییسی به نیویورک که در بوق و کرنا کردند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
معلوم نیست دوباره چه اشتباهی ازش سر زده
گفت وگو با اعراب حاشیه خلیج فارس از نظر من بلامانع ولی حتی این گفتگو ها هم از عمق دشمنی دیرینه ما با اعراب چیزی کم نمی کند و ما هیچگاه از خون به ناحق ریخته شده شهید جمال قاشقچی نخواهیم گذشت
دوره این سیاه بازی ها و دلقک بازی ها و ... تموم شده
این همه حرف از بریکس و شانگهای و گشایش سفارت عربستان و ... زدید باز دنبال احیای برجام و راضی به مذاکره طبق به قول وزیر خارجه تون سند سپتامبر هستید
از اتاق خبر میگن امریکا با همینا که می خواستید جلسه بذارید بیانیه داده علیه ایران :)))
دلیلی که برای عدم برگزاری این جلسه نوشتید قابل قبول نیست. علت آن عدم اعتماد به ایران است که در کشور های دیگر دخالت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
مگه میشه ما تو کار مردم فضولی نکنیم این تو ژن ماست
یعنی واقعا مسئولین کشور تا حالا تفهمیده اند که هیچ یک از کشورهای عرب و غیر عرب هیچ «استثنایی» از تحریم‌های آمریکا را دنبال نخواهند کرد؟! و بهمین دلیل عضویت در پیمانهای بریکس و شانگهای و ... باعث گشایش اقتصادی برای کشور نخواهد شد.
الان دیگه دستاورد رئیسی از سفر امریکا شده فقط سخنرانی در سازمان ملل (بقول علم الهدی)و البته نماز شب در مسیر نیویورک!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
جوری تبلیغ میکنند که انگار سایر روسای جمهور نماز نمی خوندند
یعنی این نشست برگزارنشد ایران شکست خورد.
اقتدار یعنی عدم نیاز به تأیید از جانب آمریکا دوستان منفی نواز چه بخواهید و چه نخواهید ایران در اقتدار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!!!!!!!! د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اقتدار مردم در سفرهای خالی و هزینه های زندگیشون متوجه میشن وگرنه کسی نمیومد اینجا پیام بقول شما منفی بزاره
دستاورد رییسی فقط نماز در هواپیما و ناهار که خوردن خودش و همراهان متاسفانه سیاست خارجی ما این ده بیست سال بشدت اشتباه بوده و هست و خواهد بود درادامه و اقتصاد و جامعه چرخ پیشرفت نابود و رفاه مردمی و ملی نابود و باعث دشمنی شدید با جهان شده تحریم فقر فلاکت نابودی بنیاد خانواده درون گرایی و تنهایی ملی
میگن وقتی نتانیاهو قرآنو دست رئیسی دید تصمیم گرفت مسلمون بشه برای همین عربستان چسبیده بهش تا شیعه نشه میخوان بقاپنش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خخخخخخخ
فرزندان ما در کتابهای تاریخ خواهند خواند ه چهل سال آمریکا ستیزی و اسرائیل ستیزی کشور نا را از اوج شرایط سیاسی اقتصادی منطقه به نابودی کشاند بخاطر حمایت از کشورهای عربی، در حالی که کشورهای عربی بالاترین سطح همکاری دوستی با آمریکا و اسرائیل را داشتند،
ایران علی رغم همه ی تحریم ها ، قدرت منطقه هست هر روابط و هر کریدور بدون مشارکت ایران به سامان نمی رسد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
صنار بده آش به همین خیال باش
از روابط با عربستان فقط چین سود میبره و عربستان که به دنبال امنیت سرمایه گذاری کلان بودند. در حقیقت چین ایران را مجبور به این اقدام کرد و عملا ایران از این روابط دچار عقب ماندگی بیشتری در منطقه خواهد شد. وابستگی شدید به شرق این مشکلات را خواهد داشت.
آیا به این هنر دیپلماسی باید افتخار کرد!!!! . یک عقب نشینی آشکار در مواضع استراتژیک
بن سلمان علنا گفت ماهم سلاح هسته ای می خواهیم،بدون شک سعودیهامنافع خودشونودرارتباط بااسراییل میدونندوتردیدنکنیدبرقرارخواهدشدچون مشکل اساسی سعودی آب است ودراین زمینه اسرائیل حرف اول روتودنیامیزنه ودرتمام مسایل اسراییل به ایران ترجبح داره اونم که سعودیهاالان دنبال ارتباط باایران بودن جلوگیری ازحملات نظامی به تاسیسات نفتی است وبزودی باسامانه های اسراییلی محافظت خواهندکردونیازی به ایران نخواهندداشت
ما ماشاالله وزیر امورخارجه ای داریم که قدش از همه بلند تر است شما به عکس بالا نگاه کنید. اقتدار یعنی همین
ایمان دارم ایران دست برتر را در منطقه دارد ، کمی صبور باشید
پرستیژ ایران بزرگ را خراب نکنید و به اعراب التماس نکنید . نتیحه عکس میدهد
به وضوح مشخص است که ایران در حال" دست و پا زدن دیپلماتیک" جهت مصرف داخلی است،،چونکه هیچکدام از وعده های دولت،علیرغم حمایت کااامل همه ارکان نظام،،ناکام مانده است...دولت در حصر روحانی،،مظلومانه فدای ملت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
دولت روحانی فدای ملت شد؟!! دولت روحانی پدر ملت را درآورد،همه گرانی ها و بدبختی ها از دولت منحوس روحانی شروع شد
اگر هرکدام از ما توانستیم روابطمان را در محل زندگی با همسایگان قطع کنیم و دوام بیاوریم یک کشور هم می تواند چنین کند . فعلا ایران منزوی است و نمی تواند پیشرفتی کند .
بعضی ها تو ایران کره مریخ زندگی میکنن واقغا برای شما دیدن این همه دستاورد از سفر دکتر رئیسی سخته
اعراب همیشه متحد اسراییل بودن و هستن قبلا پشت پرده حالا عیان شده چرا با واقعیتها در جنگید؟
چرا اینقدر خودتحقیر هستین کجای این کشورهای زپرتی غربی که همه وجودشون به خارج وابسته است در قدرتن و ما در ضعف واقعا نمی فهمید یا نمی خواهید بفهمید
اگر عربستان مجبور نبود یک روز هم به ایران رو نمیکرد فهمیدن این موضوع خیلی سخته اقتدار و قدرت امروز ایران رمز حل یکایک مشکلات خارجی است و البته اقتدار مثال زدنی تیم سیاست خارجی در تعاملات
کشور ما اگر بر دشمنان خارجی خود هم برتری پیدا کنه اما از دست غر زن ها و ناامیدهای داخلی به سختی عبور کنه ، یا بوی یاس میدهند یا لودگی و تمسخر بلدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
غر زدن؟؟ مملکت رو دوستی انداختید تو قهقرا تازه میگی غر زدن؟
ایران چطور میتونه با خرده کشوری که ادعای عرضی رو جزایر ایران داره سرمیزنم بشینه،نام خلیج فارس و جزیره بو موسی باید در صدر مسائل باشه و گرنه اعراب جنوب خلیج فارس به جز پولشون جایی حساب نمیشن و ترامپ لپ کلام رو گفت
حالا علت وحشت و منفی بافی نشست ایران و کشورهای عربی برای غربگ زده ها و غربگداها برای چیه!!؟ یکی می تونه اینو توضیح بده!!؟
این آقا چرارفته اون آخر ایستاده؟ اگر دوره خاتمی بود الان اشد مجازات برایش درخواست شده بود هرچنداز خاتمی هم دلخوشی نداریم
مطمئن هستید که عکس این خبر دستکاری شده نیست ؟ با کمی دقت جا نمایی آقای امیر عبداللهی غیر واقعی به نظر می آید.!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی