بازدید 6518
با تحولات منطقه و جهان

تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه/ رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک/ درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش‌ها در قره باغ/ درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان

تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه، رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک، درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش‌ها در قره باغ، درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان و شرط بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 22 September 2023

تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه/ رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک/ درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش ها در قره باغ/ درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان

بین الملل تابناک: تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه، رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک، درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش‌ها در قره باغ، درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان و شرط بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه

سردار حاج اسماعیل قاآنی در سفری حساس و مهم به سوریه با تعدادی از مقامات رسمی، نظامی امنیتی و سیاسی و همچنین شخصیت‌های مردمی در دمشق دیدار و از تعدادی از مناطق عملیاتی مختلف این کشور بازدید کرد. 

فرمانده سپاه قدس به سوریه در مانور نظامی مشترک ایران و سوریه شرکت و در چارچوب مقابله مشترک با چالش‌ها و ناامنی‌های نظامی و امنیتی سوریه، مناطق و محورهای حساس سوریه را بررسی کرد.

تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه/ رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک/ درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش ها در قره باغ/ درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان

وی در این سفر با تاکید بر اینکه آمریکا ریشه اصلی فساد، هرج و مرج، تروریسم و نزاع در سوریه، منطقه و جهان است، گفت: سوریه و ایران کشورهایی برادر هستند و از روابط راهبردی برجسته، همه‌جانبه و عمیق برخوردارند. جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با چالش‌ها در کنار مردم و رهبری سوریه خواهد ماند.

تصاویر سفر فرمانده سپاه قدس به سوریه/ رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک/ درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش ها در قره باغ/ درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان
بر پایه این گزارش سردار قاآنی در حمایت از مقاومت و دفاع از کشورهایی که در مقابل ظلم و استکبار جهانی ایستاده اند، از تعدادی از کشورهای منطقه بازدیدهای میدانی داشت.

رایزنی صریح باقری و مورا در نیویورک

 علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری که پیش از این و در نیویورک هم با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرده بود، پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه از دیدار و گفت‌وگوی صریحش با انریکه مورا معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

وی در این خصوص در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با انریکه مورا ملاقات کردم. ما گفت‌وگوهای صریحی در مورد بسیاری از حوزه‌های روابط ایران و اتحادیه اروپا، از جمله تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم داشتیم. 
معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: رایزنی‌ها در آینده، ادامه خواهد داشت.

جوزپ بورل هم اخیرا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان با وی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. در آن دیدار، باقری و مورا نیز حضور داشتند. 

علی باقری، پیش از این، از برگزاری نشست‌ با طرف‌های مذاکره کننده در برجام خبر داده و گفته بود که در حاشیه مجمع عمومی در نیویورک، تاریخ‌هایی را برای مذاکره با دست اندرکاران مذاکرات تعیین کرده‌ایم.

درخواست شورای امنیت برای کاهش تنش ها در قره باغ

 اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی اضطراری، خواستار برقراری صلح در قره‌باغ و حفظ حقوق شهروندان در این منطقه شدند.

 کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، پنجشنبه شب در این جلسه گفت: در مورد تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تردیدی نیست. اما مهم است که مردم ارمنی قره‌باغ همچنان بتوانند با احترام به حقوقشان به زندگی ادامه دهند.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز اظهار کرد: جمهوری آذربایجان این مسئولیت را دارد که تضمین کند، نیروهایش از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان همچنین این تعهد بین‌المللی را دارد که به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین تمام افراد در سرزمینش احترام بگذارد.

دمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: آتش‌بس باید با تضمین‌های روشن امنیتی و قابل اعتماد و احترام به حقوق مردم قره باغ همراه باشد.

وی اظهار کرد: ما باید نقشه‌راهی تدریجی برای ادغام مردم قره‌باغ در نظم قانون اساسی جمهوری آذربایجان تدوین کنیم و تضمین‌هایی برای حقوق و امنیت آنها در نظر بگیریم.

بوراک آغ‌جبار معاون وزیر خارجه ترکیه گفت: هدف اصلی همه ما از جمله ارمنی‌ها باید زندگی مسالمت‌آمیز و در کنار هم در جمهوری آذربایجان باشد. ما از گام‌های باکو برای حفاظت از تمامیت ارضی خود حمایت می‌کنیم.

این در حالی است که آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان هشدار دارد، در صورتی که قدرت‌های جهانی وارد عمل نشوند ممکن است باکو به استفاده از زور علیه غیرنظامیان متوسل شود.

جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز ایروان را به انتشار اطلاعات غلط متهم کرد و گفت که باکو به انجام عملیات ضدتروریستی علیه نیروهای ایراون مبادرت کرده است.

درخواست هزاران شهروند ارمنستان برای استعفای پاشینیان

هزاران تن از مردم ارمنستان در خیابان‌های ایروان تظاهرات کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور شدند.

 معترضان پنجشنبه در مرکز ایروان که محل استقرار ساختمان دولت است، تجمع و بسیاری از خیابان‌ها را مسدود کردند.

معترضان در بحبوحه تحولات قره باغ، تظاهرات ضددولتی را از سر گرفته و خواستار کناره گیری پاشینیان شدند. آنها علیه نخست وزیر این کشور شعار دادند.

دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) آغاز شد. باکو اعلام کرد در این منطقه، عملیات «ضدتروریستی» را آغاز کرده و خروج نیروهای نظامی ارمنستان از قره‌باغ را خواستار است. ارمنستان اعلام کرد که هیچ نیرویی در قره‌باغ ندارد و اقدام باکو را «تهاجم گسترده» خواند.

شرط بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

ولیعهد سعودی گفت که عربستان در حال نزدیک شدن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اما مساله فلسطین همچنان برای مذاکرات مهم تلقی می‌شود.

 محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره توصیفش از مذاکراتی که هدف آن برقراری روابط دیپلماتیک میان ریاض و تل‌آویو است، گفت: هر روز به عادی‌سازی «نزدیک‌تر» می‌شویم.

وی در همین راستا عنوان داشت، در صورتی که دولت جوبایدن، رئیس جمهوری آمریکا موفق به ایجاد توافق میان عربستان و رژیم صهیونیستی شود، این بزرگ ترین توافق از زمان پایان جنگ سرد خواهد بود.

بن سلمان در ادامه، تعلیق مذاکرات درباره روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه برخورد با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، سیاست عربستان این است با کسی که ریاست دولتی را بر عهده دارد، وارد مداخله و درگیری نمی‌شود.

وی افزود: اگر دولت بایدن موفق به انعقاد معامله تاریخی شود، در آن هنگام روابط ما با اسرائیل آغاز خواهد شد و صرف نظر از اینکه چه کسی ریاست آن را به عهده دارد، ادامه خواهد یافت، اما مساله فلسطین در خصوص عادی سازی با اسرائیل بسیار مهم است.

او با اشاره به امتیازهایی که در چارچوب هر گونه توافق در این زمینه به طرف فلسطینی داده می‌شود، گفت: آمریکا پیشنهادی برای برقراری روابط با اسرائیل ارائه داد، برای ما، نقش فلسطین بسیار مهم است. ما باید این بخش را حل‌وفصل کنیم و گفت‌وگوهای خوبی داشته‌ایم که تا الان ادامه داشته است. باید ببینیم به کجا می‌رویم. امیدواریم به جایی برسیم که زندگی فلسطینی‌ها را آسان‌تر کرده و اسراییل در منطقه امکان ایفای نقش پیدا کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
امریکا مروج تروریسم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
دوستمان درست می گوید حالا هر چه می خواهید منفی بدهید
مگر می توانید تاریخ را انکار کنید؟
خود آمریکایی ها می گویند داعش و القاعده با چراغ سبز و
حمایت ما شکل گرفت مگر داعش و القاعده تروریست نبودند؟
هدفشان هم از ایجاد این هسته های تروریستی این بود که در منطقه ایجاد ناامنی کنند و بعد به بهانه ناامنی حضور نظامی خود را توجیه کنند و به اهداف سیاسی - اقتصادی خود دست یابند.
اهداف اقتصادی شان از یک طرف غارت نفت و گاز و اورانیوم
عراق و سوریه و افغانستان بود و از سوی دیگر فروش تسلیحات نظامی فرسوده در انبارهایشان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود یعنی کل منطقه را ناامن کردند و مردمان بی گناه بسیاری کشته شدند تا به منافع اقتصادی خودشان برسند.
قره باغ متعلق به اذربایجان است چه پاشینیان باشد چه نباشد.
تا امثال باقری کنی و جلیلی و مرندی در کار پرونده هسته ای مداخله می کنند اوضاع بهتر که هیچ بد تر هم خواهد شد .
ازاتفاقات پندآموزچنددهه اخیر نابودی داعش وبیرون راندن ارامنه متجاوز ازخاک آذربایجان است درموردکوچ کردن وبیرون راندن ارامنه ازخاک آذربایجان که ازنظرتاریخی همانهائی هستندکه چنددهه پیش باحمله به قرباغ وکشتن وبیرون راندن وآوراه کردن آذری های ساکن آن منطقه وتصرف خانه ها وزمینهای آنها امروزبایدبه لطف خدا آذربایجان راترک کنند یادمستند تاریخی که پیره زن آذری گریه میکرد ومیگفت خانه اش راخراب کردند وازشهر‌وزادگاهش توسط ارمنی ها رانده شده واشک میریخت که دبگرجاومکانی نداردواین خاطره تلخ چیزیست که اکثرآذری ها هنوزبخاطر دارند و لی امروز بیاری خداباچشم خودعدالت رادیدیم که همان متجاوزین باید رفع تجاوزکنند فقط مراقب باشیم که پیش ما نیایند چون همان کاری را میکنند که باآذری هاکردند وقتی انسان به چشم خودغضب خدارا میبیند که چگونه ظالم راتنبیه کرده به عدل خداوند واقف تر شده که ظلم پایدارنمیماند
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل؛
"جمهوری آذربایجان این تعهد بین المللی را دارد که به حقوق بشر و آزادی های بنیادین تمام افراد در سرزمین هایش احترام بگذارد"
باید به نماینده آمریکا گفت آیا رژیم اسرائیل که با غصب و کودک کشی و خلق جنایات جنگی صبرا و شتیلا سالیان سال با چراغ سبز شما بر ملتی مظلوم ظلم و بیداد کرد و می کند به مرزهای کشورهای همجوارش تجاوز هوایی و زمینی کرده و می کند نباید به حقوق بشر و آزادی های بنیادین افراد در سرزمین هایش احترام بگذارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همین که در این سال ها با حمایت بیجا از رژیم غاصب اسرائیل آنها را چنان وقیح کردید که بر خلاف قوانین بین الملل به شهرک سازی های غیر قانونی ادامه می دهند، خانه های مردمی مظلوم را بر سرشان آوار می کنند و از کودک کشی ابایی ندارند خود معرف همه چیز است پس بهتر آن است که بیشتر از این دیگر حقوق بشر و دموکراسی را قربانی منافع سیاسی - اقتصادی خود نکید که انسان های هوشیار به ذات خبیث شما آگاهند و همه چیز را می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
صبر کن چند وقت دیگه افاغنه با ما همان کاری را خواهند کرد که رژیم غاصب با فلسطین کرد. اون موقع گریه هات دیدنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
۹:۴۳
منظورت از افاغنه افراطی های طالبان است این ها خودشان می دانند که با اسباب بازی هایی که آمریکا برایشان به جای گذاشته
تا آن ها را جسور کرده و منطقه را ناامن کنند هیچ کاری نمیتوانند بکنند.
نگاه چپ به ایران بکنند با قدرت دفاعی زمینی و هوایی ایران مواجه خواهند شد آمریکا هم دیگر هیچ کمکی به آن ها نمی تواند بکند چون مردم منطقه از سیاست های غلط آمریکا ناراحتند و با آمریکایی ها همراهی نخواهند کرد.
شرط بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل حل مسئله فلسطین است !!!!!!!
حل مسئله فلسطین و آسان کردن زندگی فلسطینیان در گروی مقاومت است و بس.
بن سلمان باید بداند که اگر پای رژیم اسرائیل در منطقه باز شود با کشورهای منطقه آن خواهد کرد که امروز در سرزمین های اشغالی می کند و نه تنها زندگی مردم فلسطین آسان نخواهد شد بلکه مردم مسلمان منطقه هم از تفرقه افکنی های این قوم صهیونیست در امان نخواهند بود.
بن سلمان می خواهد با گرفتن امتیازاتی از آمریکا روابط کشورش با اسرائیل را عادی سازی کند ولی آمریکا چنین امتیازاتی را به پادشاه سعودی نخواهد داد چون همین اسرائیلی که عربستان تصمیم به آن دارد که با گرفتن امتیاز از آمریکا با آن ها روابطش را عادی سازی کند، با دادن چنین امتیازاتی از طرف آمریکا به عربستان مخالف است و عربستان و امارات در آینده نزدیک خواهند فهمید که دولت بایدن و دولت های بعدی آمریکا با آن ها هیچ معامله تاریخی ای نخواهند کرد.
هدف آمریکا تنها شکل گیری قدرتی سرطانی در منطقه است که با هوشیاری ملت های بیدار منطقه نه تنها عملی نخواهد شد بلکه ریشه کن خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
امثال شماها به چه مجوزی برای فلسطینیان تعیین تکلیف می کنید؟! دست بردارید از سرشون تا بنده خداها روی آرامش رو ببینند
افراد و سران اروپایی و آمریکایی با اینکه اسمی از مسیحیت و دین نمی‌برن ولی قشنگ دلشون برای همکیشانشون میتپه و صداشون بلند میشه با مسأله حقوق بشر و حمایت از بشر البته کلی نیست نسبی هست این موضوع و کم رنگ بی تفاوت هستند در رابطه با افراد ادیان دیگه و از ته دل حمایت نمیکنن .... صد سال دیگه رو خودشون کار کنن این موضوع رو هم حل میکنن .... تا اینجا رسیدن پانصد سال زمان برده
مرگ بر اسرائیل.
چرا تیک مثبت کار نمی کند اشکالی پیش آمده تابناک لطفا پیگیری کن.
هر وقت باقری وارد گفتگوهای هسته ای شده،،ضریب فلاکت ملت افزایش یافته...این بنده خدا،توانایی انجام مذاکرات فنی رو نداره..لطفا عوضش کنید..
به نظر دیگر باید مردان اقتصادی بروند سوریه بلکه برای مردم نفعی اقتصادی داشته باشد....جنگ تمام شد دیگه زندگی باید کرد....آخه زندگی حق مردم ستمدیده مثل ایران و سوریه است....
ایول عربا
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی