بازدید 20530

سرقت خانوادگی یک تُن سنگ فیروزه با حفاری تونل

متهمی که با همدستی داماد و پسرش، یک تن سنگ فیروزه از یکی از معادن اطراف تهران سرقت کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 19 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تابستان امسال، مرد جوانی به شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت) رفت و هنگامی که مقابل بازپرس محمد ولدی بیرانوند قرار گرفت، گفت: من صاحب یک معدن سنگ فیروزه در نزدیکی تهران هستم، اما چندی قبل یک تن سنگ از معدن سرقت شد، حالا به اینجا آمدم تا شکایتم را ثبت کنم.

پس از تشکیل پرونده بررسی‌های میدانی تیم تحقیق آغاز و در نخستین گام مشخص شد، سارقان با حفاری تونل غیرمجاز به معدن مورد نظر راه پیدا کردند و به صورت مخفیانه موفق به دستیابی به یک تن سنگ فیروزه شدند و پا به فرار گذاشته‌اند.

اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم تحقیق نشان می‌داد، یک مرد میانسال به نام داریوش با طراحی یک نقشه حرفه‌ای به همراه پسر و داماد خود دست به این سرقت زده‌اند که همین سرنخ کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

ماموران پلیس پس از دریافت این اطلاعات مهم با دستور قضایی، داریوش را به اتهام سرقت بازداشت کردند که او در همان تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: می‌دانستیم ساعت ۹ شب به بعد فردی از معدن موردنظر نگهبانی نمی‌کند به همین خاطر با همراهی داماد و پسرم تصمیم گرفتیم تا نقشه سرقت را عملی کنیم.

متهم ادامه داد: به همراه همدستانم ابتدا یک تونل حفر کردیم و به معدن رسیدیم در آنجا سنگ‌های فیروزه را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم داماد و پسرم با خودرویی که سنگ‌ها در آن ریخته شده بود به مکانی نامشخص رفتند و ما از یکدگیر جدا شدیم که چندی بعد بازداشت شدم.

پس از اعتراف صریح متهم ماموران پلیس از سوی بازپرس پرونده ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه ۲ متهم دیگر را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام کنند.

با دستور محمد ولدی بیرانوند؛ بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری ۲ مرد فراری ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
معدن فیروزه اطراف تهران؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
صاحبش از خواصه ؟؟
این معادن رو چطوری ثاحب میشند؟!!
پاسخ ها
!ساهب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
خدا کنه فرق ثاحب و صاحب رو بدونن اونا کا ثاهبه معدن شدن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
طبق قانون کسی که معدنی رو کشف کنه تا چند سال میتونه برداشت کنه و مالک معدن محسوب میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
صاحب
90 درصد معادن با ارزش با رشوه به کارشناسان خلوص سنگهارو پایین میزنن به قصد چپاول معادن
دقت کنید یک تن سنگ فیروزه برده است نه فیروزه خالص، اگر بتوانند جدا کنند ممکن است کمتر از بیست کیلو فیروزه استحصال کنند آن هم درجه یک و دو و سه فقط امیدوارم دزدها دستگیر شوند ، معدنکاری کار سخت و طاقت فرسایی است کسانی که از دور می‌بینند تصور نادرستی از این شغل و درآمد آن دارند
میگه چجوری صاحب میشن، ادمشو دارن با زد و بند امتیازشو بنام میکنن میشن صاحبش، معدن باریت پیدا کردیم همچنین پیچوندن رفتن بنام خودشون ثبت کردن، فقط رانت، و دیگر هیچ.
حرف مفت میزنه مگه معدن فیروزه میدن به افراد عادی
هر نوع معدن که فکرشو کنی توی ایران عزیز خواهی دید ولی این همه سرمایه و پول های کلان به جیب چه کسی یا کسانی میرود خدا داند
مردم نون نمیبینن بخورن
طرف یک معدن داره . اونوقت چشمش به یک تن سنگه. طرف در رو چند تن سنگ برداشت میکنه. اونوقت این بابا چطور صاحب معدن شده؟ چقدر مگه پول داره.؟ من یک سنگ واسه انگشتر خریدم ، چند گرم هم نمیشه ، یک تومان قیمت داشت . این معدن چند میارزه؟
ببین مال کدوم آقازاده بوده که یه تن از منابع ملی که باید میرفت تو جیبش کم کردن???
والله ما اگه بخواهیم تو روستای خودمون معدن سنگ قرمز بزنیم، بهمون اجازه نمیدن، چطوری تو این کشور میشه ما یک پارتی پیدا کنیم، پولم نداریم باج بدیم، کسی راهشو بلده آیااااااا؟؟؟
آقا لطفا از این معادنی که فقط مخصوص خودشون هست و ارثیه پدریشون هست به ملت هم بدید .یه خواهی هم دارم اینکه شفاف سازی کنید این معادن رو کی و چجوری به این افراد داده.ممنون
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی