بازدید 7280
با تحولات منطقه و جهان

اعلام تصمیم سه کشور اروپایی برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران/ بیانیه هشدارآمیز وزارت امور خارجه خطاب به اروپایی ها/ نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدیدات اسرائیل

اعلام تصمیم سه کشور اروپایی برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران، بیانیه هشدارآمیز وزارت امور خارجه خطاب به اروپایی ها، نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدیدات اسرائیل، دعوت عربستان از هیات انصارالله برای سفر به ریاض و نامه ابراهیم رئیسی به پادشاه و ولیعهد عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 15 September 2023

اعلام تصمیم 3 کشور اروپایی برای حفظ تحریم های موشکی ایران/ بیانیه هشدار آمیز وزارت امور خارجه خطاب به اروپایی ها/ نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدیدات اسرائیل

بین الملل تابناک: اعلام تصمیم سه کشور اروپایی برای حفظ تحریم‌های موشکی ایران، بیانیه هشدارآمیز وزارت امور خارجه خطاب به اروپایی ها، نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدیدات اسرائیل، دعوت عربستان از هیات انصارالله برای سفر به ریاض و نامه ابراهیم رئیسی به پادشاه و ولیعهد عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام تصمیم سه کشور اروپایی برای حفظ تحریم های موشکی ایران

 بامداد روز جمعه، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد، این کشور به همراه آلمان و فرانسه، تحریم‌هایی را که قرار بود ماه آینده پایان یابد، همچنان باقی خواهد گذاشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: «به راهکار دیپلماتیک پایبندیم؛ اما ماندن تحریم‌ها علیه ایران در واکنش به تلاش این کشور برای توسعه برنامه هسته‌ای است.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه گفته بود، نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آنها قصد ندارند تحریم‌های موشکی علیه ایران را پس از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ رفع کنند. 

بنا بر گزارش رویترزف بورل در این بیانیه گفت: «وزرای خارجه اظهار می‌کنند که ایران از سال ۲۰۱۹ به توافق پایبند نبوده و این مساله از طریق مکانیسم حل و فصل  اختلافات برجام حل و فصل نشده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «آنها (تروئیکای اروپایی) قصد خود را برای انجام ندادن اقداماتی در زمینه رفع تحریم‌های بیشتر در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان روز انتقال برجام ابراز کرده‌اند.»

مطابق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ـ که حدود هشت سال پیش برای تأیید برجام صادر شد ـ محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان در خصوص فعالیت‌های مربوط به موشک‌هالی بالیستیک ایران اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهند شد. 

بیانیه هشدار آمیز وزارت امور خارجه خطاب به اروپایی ها

پنجشنبه شب ۲۳ شهریور ماه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا، درباره عدم انجام تعهدات این اتحادیه و سه کشور اروپایی در سال هشتم برجام، بیانیه‌ای صادر کرد.

 در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره آمده است: جمهوری اسلامی ایران، تصمیم اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای انجام ندادن تعهدات خود در موعد سال هشتم برجامی را اقدامی غیرقانونی و مغایر با تعهدات آنها ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی تنش‌زا و همراه با سوءنیت می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج غیرقانونی آمریکا و باز وضع تحریم‌های ظالمانه، مطابق حقوق خود ذیل مواد ۲۶ و ۳۶ برجام، گام‌های جبرانی را برداشت و این گام‌ها کاملا مطابق رویه‌های مندرج در برجام است. 

در بیانیه مذکور آمده است: تصمیم به عدم انجام تعهدات از سوی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در واکنش به اقدامات هسته ای ایران، کاملاً خالی از منطق حقوقی است، زیرا ایران یک سال تمام به طرف‌های اروپایی برای جبران اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام فرصت داد و پس از آن نیز گام‌های جبرانی خود را به منظور ارائه فرصت جبران به طرف‌های اروپایی و حفظ پنجره دیپلماسی، به صورت تدریجی آغاز کرد. پذیرفته نیست که اتحادیه و سه کشور اروپایی، این اقدام غیرقانونی خود را به عنوان واکنش به اقداماتی از ایران مستند کنند که کاملا قانونی و در واکنش به خروج آمریکا و بی عملی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی بو‌ده است. اقدامات ایران از منظر حقوقی کاملاً قانونی بوده و خود اروپایی‌ها نیز به آن اذعان داشته و دارند.

این بیانیه می‌افزاید: اقدام طرف‌های اروپایی، قطعا بر تلاش‌ها برای مدیریت تنش و ایجاد فضای مناسب برای همکاری‌های بیشتر بین طرف‌های برجام، آثار منفی خواهد داشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران عنوان شده است: معیارهای جمهوری اسلامی ایران، همواره عمل و نه سخن کشورها بوده است. این اقدام طرف‌های اروپایی با ادعای آنان مبنی بر تلاش برای ایجاد فضای لازم به منظور احیای برجام ناسازگار است.

این بیانیه می‌افزاید: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران به این اقدام غیرقانونی، تحریک آمیز و نقض آشکار تکالیف اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس وفق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، به صورت مقتضی و در چارچوب حقوق خود ذیل برجام پاسخ خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: ما به طرف‌های اروپایی نسبت به انجام و اتخاذ اقدامات تنش زا که قطعا مدیریت روابط فیمابین را پیچیده می کند و بر روند همکاری ها از جمله در مذاکرات رفع تحریم ها اثر منفی خواهد گذاشت، هشدار می‌دهیم.

نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدیدات اسرائیل

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، با هشدار قاطع به رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه اشتباه محاسباتی هشدار داده و تهدیدات این رژیم تروریست را به صراحت محکوم کرد.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: این نامه بر تعهد ایران به صلح و ثبات در منطقه تاکید و در عین حال تهدیدهای خطرناکی را که توسط رژیم نامشروع صهیونیستی آغاز شده است، برجسته می کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: هر گونه تجاوز یا اشتباه محاسباتی با عزم تزلزل ناپذیر و پاسخ قاطعانه ایران مواجه خواهد شد.

دعوت عربستان از هیات انصارالله برای سفر به ریاض

 «عربستان سعودی» روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیات جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه عربستان سعودی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، آمده است: «در راستای ابتکار سعودی که در ماه مارس ۲۰۲۱ ارائه شده و در راستای تکمیل دیدار‌ها و مذاکراتی که تیم سعودی به ریاست "محمد آل جابر" سفیر عربستان در یمن با دوستان در سلطنت عمان انجام دادند، عربستان از هیات صنعا برای سفر به این کشور در راستای تکمیل دیدار‌ها و مذاکرات دعوت کرده است.»

از سوی دیگر، ظهر روز پنجشنبه، ۱۴ سپتامبر، منابع رسانه‌ای از ورود هیأت میانجیگر عمان به صنعا به همراه «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، تنها دو روز پس از سفر ناگهانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به مسقط خبر دادند.

«علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، ضمن آرزوی موفقیت برای تلاش‌های این هیأت و مذاکره‌کننده ارشد یمنی، نوشت: «ما ضمن استقبال از هیأت میانجی عمانی در صنعاء،  محمد عبدالسلام رئیس هیأت ملی و عبدالملک العجری عضو این هیأت استقبال می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم: خوش آمدید... ان‌شاءالله تلاشتان موفقیت آمیز خواهد بود.»

وی توضیح داد: «سفر هیأت میانجیگر عمانی به همراه هیأت ملی یمنی مسئول مذاکره با کشورهای متجاوز و جامعه بین‌المللی که مأموریت اصلی آن است، در چارچوب تکمیل تلاش‌ها و میانجیگری عمان در دستیابی به صلح عادلانه است. این هیأت عمانی و هیأت ملی، امروز صنعا را با هواپیمای عمانی به مقصد عربستان سعودی ترک خواهند کرد تا دیدارهای پیشین را که بیش از یک بار در مسقط با هیأت سعودی و پیش از آن در صنعا صورت گرفته و نیز سفر هیأت سعودی در ماه رمضان گذشته که یک سفر از پیش اعلام شده بود، تکمیل کنند.»

نامه ابراهیم رئیسی به پادشاه و ولیعهد عربستان

روزنامه سعودی عکاظ در این باره نوشت که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، دو نامه از سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با روابط دوجانبه و راههای تقویت و پشتیبانی از آن در زمینه‌های مختلف دریافت کردند.

بر پایه این گزارش، این دو نامه را ولید بن عبدالکریم الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان به نیابت از فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور در جریان دیدار علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض دریافت کرد.

الخریجی در دیدار با سفیر ایران در ریاض برای وی در ماموریت جدیدش آرزوی موفقیت و توفیق کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه دو کشور و راه‌های ارتقای آن در راستای تامین منافع مشترک، بررسی شد.

در این دیدار همچنین محمد المطرفی، مدیرکل اداره کل امور آسیایی عربستان حضور داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۷
امضای کری تضمین است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
البته به تعنه گفتی درسته تضمینه نه وقتی که شما برجام را اتش بزنی نه وقتی که توی مجلس بعد از پاره کردن ترامپ انش زدند بلکه زودتر در پشت پرده توسط با بصیرت و با بصیرت ها اتش زده شده کمی تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
آفرین 16 : 41 :)))))))))))))))))))))))))))
اگر دوران روحانی و ظریف بود، آخر ماه غنی سازی رو از ۳.۶۷ به ۳.۶۸ افزایش می‌دادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
در همان زمان این تغییر اتفاق افتاد
خیلی عجیب است که مقامات ایرانی صریحانابودی اسرائیل را آرمان خود معرفی میکنند بعد میگویند چرا مقامات اسرائیل ماراتهدیدکرد؟ اصولا دربین 194 کشورعضو سازمان ملل ودهها کشورغیرعضو کشوری وجودداردکه کشوری دیگر را محکوم به نابودی بداند؟آنهم کشوری که به کشورتهدیدکننده هیچ ارتباطی ندارد. اسرائیل با اعراب دعوا داشت الانهم اکثرا یارسمی یاغیررسمی بااسرائیل صلح کرده اند آنوقت اینجا.......تابی اهل منطقی منتشرکن مخالفان نظربیایندپاسخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
کاملا درسته گفتی.
شما در موضعی نیستید که برای اروپا یا آمریکا خط و نشان بکشید. اقتصاد در حال فروپاشی ایران را نمی توانید از چشم دنیا مخفی کنید و همچنین نارضایتی گسترده مردم را. بنابراین تا دیر نشده بخود بیایید و کشور را به صاحبان اصلی آن بسپارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اقتصاد در حال فروپاشی نیست تو در حال فروپاشی هستی بی چاره یا مورچه ای افتادم تو یه قطر آب داد زد دتیا رو آب برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
جیره خواران غرب کمترین احترامی برای کشور خود قائل نیستند.
به قول آیت الله جوادی آملی دیاثت سیاسی دارندو وطن می فروشند شاید کمی رفاه بخرند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
معلومه که مرغ زمان روحانی وقتی بهش فش میدادیم 24000 بود الان 100000 میدیم خدا کمی بهت عقل معاش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
خطاب به ۱۴:۰۸
داشتن چند کارتن ساندیس در منزل، دلیل نمیشود که اقتصاد کشور خوب است
بجای پاچه خواری و احتکار ساندیس، برو سری به سوپر مارکت و قصابی محله خودت بزن تا بفهمی که اقتصاد در حال فروپاشی هست یا نیست
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
یا تو نمی فهمی اصلا اقتصاد چیست یا خودت رو به اون راه زدی، اقتصادی که چرخ تولید از حرکت بازمانده،فساد گسترده همه ابعاد اقتصادی را فرا گرفته ،اکثریتی از مردم زیر خط فقر زندگی میکنند، نرخ بیکاری بالاستوووو،به این اقتصاد ورشکسته یا در حال فروپاشی گفته میشود،البته اقتصاد ایران کاملا فروریخته نه درحال فروپاشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اقتصاد فرو پاشیده تو اقتصاد نخوانده ای
کجایند آتش زنندگان برجام در مجلس و نویسندگان شعار بر روی موشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
با پر رویی محض به برجام می‌توپند
پر رویی اگر انسان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
هنوزم نفهمیدید که ستمگران را عمل به تعهدی نیست؟!. هنوزم چارتا شعار را مقصر خروج آمریکا از برجام می دانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
جایی نرفته اند .... خودشان در ایران و خانه های لاکچری تشریف دارند، فرزندانشان هم در آمریکا و کانادا مشغول مبارزه با استکبار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
آمریکا از برجام خارج شد نه ایران
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
دنبال شاسی بلند هستند
فقط در یک جمله بفرمائید وقتی شما اسرائیل را تهدید به نابودی میکنید و برای نابودی اش روز شما و ساعت شماره گذاشته اید بنظر شما اونها باید چکار کنند.؟؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
فعلا اینها عمری است تهدید می کنند و اسراٸیل عمل می کند هفته ای نیست که گروه نیابتی ایران را در سوریه نزند؟اینها چه کردند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
اونا باید قبول کنن و نابود بشن
از نظر یک ساندیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
قربون دهنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
یکم به کشورت علاقه نشون بده
سه کشور اروپایی خریدار موشک از ایران هستند یا فروشنده ان؟ظاهرا مهمل گویی درماندگان سیاسی تمامی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
خیلی پرتی برادر
منظور تحریم موشکی خرید یا فروش موشک نیست تحریم های هست که بدلیل مسئله موشکی وضع شده و ادامه خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
هیچ کدام
ولی بقیه خریداران و فروشندگان ما از این سه تا حساب میبرن
و بین ما و اونا مسلما ما را انتخاب نمیکنند
درگیری اعراب و اسرائیل با هم که هیچ ربطی به ایران نداشت و نداره تموم شده و صلح کردن اما ما از جیب ملت هزینه میکنیم و پول به لبنان و فلسطین و سایر کشور ها میدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
ما که در سالهای اخیر، حتی درگیری بین کشورهای عرب و اسراییل
.را هم ندیده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
برکت همینه
کاری که ایران با دو میلیون بشکه نفت میکنه، عربستان با ۱۰ میلیون بشکه نفت و امارات و کویت و آمریکا با ۷ تریلیون دلار ..... نمیتونن بکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
همینطور دعوای روسیه با اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
شما درکی از اسلام ندارید و حتی درکی از روابط بین الملل. لطفا بخشی از وقتی که پای رسانه ها می نشیند به مطالعه عمیق تر حول این موضوعات بپردازید
طبق توافقی که زیر نظر سازمان ملل صورت گرفته بود باید تحریم های نظامی لغو می شدند. نتیجه اینکه توافق یعنی کشک. هر وقت فهمیدی وقتی ضعیف باشی خورده میشی، اونوقت تازه فهمیدی تو دنیا چه خبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
انتظار عمل به تعهدات غرب در حال ضعف یعنی حماقت.
غرب به دوستان خود همچون اوکراین رحم نکرد
شما انتظار دارید به شما رحم کند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
معلومه که ضعیفی عقل تعامل که داری خوب ضعیفی دگیر نشو به اندازه گیلمت پاتو دراز کنی
ما باید بر این اساس سیاست‌های کشور خودمان را انتخاب کنیم که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی و به هیچ مناسبتی و با مدیریت هیچ دولتی، طرفهای غربی تحریم ها را بر نخواهند داشت. حتی اگر همه جلوی آنها زانو بزنیم.
به قدری در جلوویری از تبدیل ایران به یک کشور پیشرفته جدی هستند که اگر بتوانند به یخچال تک تک منازل ما مراجعه می‌کنند و مواد خوراکی آن را بر می دارند که ما گرسنه بمانیم. در کمال قاطعیت شرایط ما با غرب همین است.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
مگر توی یخچالهایمان چیزی مانده است که ببرند؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
متاسفانه درماندگان غرب گدایان شکم باره شعور فهم این واقعیت را ندارند غربی ها جز زبان زور را نمیفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
دعا میکنم که خداوند به شما شفای عاجل عنایت بفرماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
گدا، گداست، چه غرب گدا چه شرق گدا بهتر نیست با مردم صادق باشیم
تحریم فقط به مردم آسیب میزنه برای همین هیچکدوم از مقامات به فکر رفع تحریم و عادی سازی روابط با کشور های غربی نیستن چون از تحریم ها سود میبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
معاهده و عادی سازی دو طرف دارد.
اگر کمی وجدان داشته باشید دیدید که غرب وفای به عهدی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
یاد اون بنده خدایی افتادم ک ملت رو به خوردن نون خشک و لنگ پوشیدن تشویق کرد و هفته بعدش دوتا پسرش جایزه بزرگترین برج سازای ترکیه رو برنده شدن و در جشن گزگ های وال استرست استانبول سخنرانی کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
هیچکدوم از غربی ها هم به فکر مردم ما نیستن
ما فعلا با کدخدا بستیم، دلار و سکه ثابت هست.... اروپا هیچ نقشی ندارد و بازار به اروپا وابسته نیست همچنانچه در دوره خروج ترامپ هم هر چه اروپایی ها گفتند ما همچنان با برجام ادامه می دهیم... باز بازار جدی نگرفت.... الان هم نگاه بازار و مردم به توافق بین ایران و امریکاست! و دیگر هیچ!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
عزیزم نرخ ارز هیچ ربطی به کدخدای شما یا غربی ها ندارد به شعور مدیریت ،و وجود مدیران صالح با سواد و ملی گرا بستگی دارد راه تثبیت نرخ ارز و کنترل تورم بسیار مشخص است شجاعتی می‌خواهد که مدیران نان به نرخ روز خوار بی سواد آدم آن نیستند فقط یارانه انرژی و پرداخت سود بانکی را حذف کن تا دلار ۱۰ هزار تومان شود اگرچه این کار به نفع تولید ملی نیست
با تند روی ها و شاخ و شانه کشیدن ها تا الان هیچ مشکلی از ملت ایران حل نشده و منبعد نیز حل نخواهد شد . چه بسا تمام این سیاست ها زمینه ای است برای اجرای سیاست های سخت تر در رابظه با مردم ایران ظبقه مرفع که مشکلی ندارند ظبقه ضعیف سپر بلا میشوند . شعار های تند و احساسی کار دست مردم میده
شما که مدعی هستید با تکیه به دانش بومی، موفق به ساخت انواع موشک های پیشرفته شده اید، پس چرا از تمدید تحریم صنایع موشکی توسط غربیها نگران شده اید و اعتراض میکنید؟
از حدود سی سال پیش، مرتب می گفتند که اسراییل تا بیست سال دیگر از بین میرود. با ابن حساب، کشور اسراییل فعلی فقط یک‌ شبح است
دنیا دقیقا فهمیده که چقدر ضعیف شده اید و لذا هیچکس به هشدارهای این پهلوان پنبه توجه نخواهد کرد
من که واقعا گیج شدم چون از یگطرف میگن ما مقتدر هستبم و چنین و چنان میکنیم و از طرف دیگر، به سازمان ملل و دولت های اروپایی نامه می نویسند و گلایه می کنند
دادن پهپاد به روسیه اعلام جنگ آشکار با کل غرب بود .طبیعی است که عکس العمل داشته باشد و این تازه اول ماجرا است برجام مرده است و دیگر احیا نخواهد شد و آینده از کنترل خارج شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
تحریم های ضد بشری اونا هم اعلان جنگ با نا بود طبیعی هستش که تلافی کنیم
مگر خودتان موشک نمی سازید ؟؟؟ چرا به تحریم موشک اعتراض می کنید ؟؟
چرا نمی گویید تحریم بکنید تا تحریم دان تان پاره بشود.؟! همانطور که برای تحریم اقتصادی مردم بی خیال بودید و این جمله می گفتید برای تحریم موشکی هم بی خیال باشید و بگویید نگران نباشید .
تو رو خدا ببانیه وزارت خارجه رو نگا رسما سیاست خارجیمون خالی از منطقه آدم تعجب میکنه
همه سپاه و مجلس وقت را متهم می کنند اما با مراجعه به حوادث نزدیک پذیرش برجام اولین پیام اوباما بعد از امضای برجام که پای تریبون و مقابل روحانی می گوید :"این توافق مانع از این نیست که ایران را در موضوعات دیگر مورد تحریم قرار ندهیم." به نظر شما این جمله تخریب کننده نیست؟ نشان می دهد طرف مقابل از همین لحظه به هیچ قولی پایبند نیست!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی