بازدید 2127

سرمایه‌گذاری سینوپک چینی در پروژه گازی آرامکو عربستان

پالایشگاه غول پیکر چین سینوپک گفته است که پالایشگاه یا کارخانه پتروشیمی شل در سنگاپور را خریداری نخواهد کرد، بلکه قصد دارد در پروژه گاز طبیعی جفوره آرامکو عربستان به همراه شرکت توتال انرژی سرمایه گذاری کند.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 09 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، سینوپک در عملیات نفت و گاز و پتروشیمی در سرزمین اصلی چین، سنگاپور و در سطح بین‌المللی مشارکت دارد. این شرکت در زمینه اکتشاف و توسعه میادین نفتی، تولید نفت خام و گاز طبیعی، پردازش و تصفیه نفت خام، و تولید و فروش فرآورده های نفتی فعالیت می کند. سال گذشته، سینوپک در میان چندین شرکت چینی بود که از بورس نیویورک خارج شدند.

️آرامکوی سعودی در حال حاضر در مرحله بررسی پیشنهادهای غول پالایشگاهی سینوپک و توتال برای بخشی از پروژه توسعه گاز شیل به ارزش حدود 10 میلیارد دلار است.

️ آرامکو عربستان اعلام کرده است که انتظار دارد این میدان گازی غول پیکر تا سال 2030 حدود 2 میلیارد فوت مکعب گاز در روز با هزینه کل 24 میلیارد دلار تولید کند. سال گذشته، آرامکو عربستان اعلام کرد که بزرگترین توسعه گاز شیل در خارج از ایالات متحده را آغاز می کند.

️ آرامکو عربستان اعلام کرد که قصد دارد طی دو سال آینده 110 میلیارد دلار برای توسعه میدان گازی جفوره هزینه کند که برآورد می شود 200 تریلیون فوت مکعب گاز داشته باشد.

️ این شرکت دولتی امیدوار است که تولید گاز طبیعی را از جفوره در سال 2024 آغاز کند و تا سال 2036 به 2.2 میلیارد مکعب در روز فروش گاز طبیعی  با 425 میلیون فوت مکعب در روز اتان برسد.

️آرامکو بعداً اعلام کرد که به جای خنک کردن گاز و صادرات آن به عنوان LNG، از آن برای تولید سوخت بسیار تمیزتر استفاده خواهد کرد: هیدروژن آبی. ️ این شرکت اعلام کرد که برنامه فوری آن تولید گاز طبیعی کافی برای مصارف خانگی است تا از سوختن نفت در نیروگاه های خود جلوگیری کند و باقی مانده را به هیدروژن تبدیل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست