بازدید 3056

جزئیات اخذ عوارض واردات از مناطق آزاد

هیات وزیران اصلاحات عوارض واردات کالا از مناطق آزاد را تصویب کرد. در این مصوبه عوارض واردات مواداولیه تا کالاهای تزئینی مشخص شده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 09 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، هیئت وزیران در جلسـه 5 شهریور سال جاری به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده 10  قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجـاری - صنعتی تصویب کرد؛ بخشی از عوارض واردات کالا به  مناطق آزاد اصلاح  شود. 

براساس این تصمیم، عوارض واردات کالا به هر یک از مناطق آزاد تغییر کرد. مواد اولیه و ماشین آلات، صفر تا ده درصد ارزش مجموع کالا، بیمه و حمل و نقل است. درضمن عوارض کالاهای واسطه‌ای و مواد کمکی، یک تا 40 درصـد مجمـوع هزینـه‌هـای ارزش کالا، بیمـه و حمل و نقل است.

در مورد کالاهای مصرفی و بادوام، عوارض یک تا 45  درصـد مجموعـه هزینـه‌هـای ارزش کالا، بیمـه و حمل و نقل محاسبه می‌شود.  عوارض کالاها و لوازم مستعمل، 5  تا 45 درصد مجمـوع هزینـه هـای ارزش کالا، بیمه و حمل و نقل است.

این مصوبه در تبصره‌ای تاکید کرد: عــوارض واردات لـوازم و دستگاه های حفاری مستعمل، هواپیمـا، بـالگرد (هلیکوپتر) و هواپیمای مستعمل یک تا 45 درصـد مجمـوع هزینـه هـای ارزش کالا، بیمه و حمـل و نقـل تعیین می‌شود.

درضمن سایر کالاها و کالاهای تزئینی، 2 تا 50 درصـد مجمـوع هزینـه‌هـای ارزش کالا، بیمـه و حمل و نقل است. براساس این مصوبه عوارض کالاهـای تجـاری وارد شده بـه منطقـه هم همچون سال گذشته است.

جزئیات اخذ عوارض واردات از مناطق آزاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی