بازدید 1628

مدیر یک صرافی به بیش از ۱۱ هزار سال حبس محکوم شد

فاروک فاتح اوزر که صرافی رمزارز تودکس را اداره می‌کرد، برای جرایمی شامل کلاهبرداری از سوی دادگاهی در ترکیه، به ۱۱ هزار و ۱۹۶ سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 09 September 2023

به گزارش ایسنا، دادگاهی در استانبول، حکم اوزر را اعلام کرد و دو نفر از بستگانش را به دلیل ارتکاب کلاهبرداری، هدایت یک سازمان جنایی و پولشویی، به محکومیت حبس مشابه محکوم کرد.

اوزر در سال ۲۰۱۷، صرافی رمزارز تودوکس را بنیان گذاشت و پس از انحلال این صرافی، به آلبانی فرار کرد. وی در جلسه آخر دادگاه، ابراز پشیمانی نکرد.

خبرگزاری دولتی آنادولوی ترکیه به نقل از اوزر نوشت: من آن قدر باهوش هستم که هر موسسه‌ای روی زمین را اداره کنم. این مسئله در این شرکت که در سن ۲۲ سالگی تاسیس کردم، آشکار است. اگر یک سازمان تبهکار بودم، تا این حد آماتور عمل نمی‌کردم.

مجموع خسارت سرمایه‌گذاران پس از فروپاشی تودکس هنوز معلوم نیست. در کیفرخواست دادستان، مجموع زیان سرمایه‌گذاران، ۳۵۶ میلیون لیره (۱۳ میلیون دلار) تخمین زده شده است اما رسانه‌های ترکیه این رقم را دو میلیارد دلار اعلام کرده اند. بررسی شرکت Chainalysis، ارزش رمزارز از دست رفته در تودکس را ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوزر، اوایل امسال پس از طی یک فرآیند قانونی طولانی، از آلبانی، به ترکیه مسترد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی