خبرنگاری که سهامدار عمده شرکت شد

این نهمین قسمت از معرفی سهامداران حقیقی در سایت نبض بورس است. این بار به سراغ یک خبرنگاری رفتیم که بعد از انقلاب وارد حوزه تجارت شد و هم اکنون یکی از سهامداران عمده حقیقی کیمیا و فزرین است.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 03 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این نهمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامدار عمده حقیقی فزرین کیست؟

زنجان سال ها است که به عنوان قطب صنعت سرب و روی شناخته می شود. از همین روی این بار قصد داریم تا به معرفی سهامدار حقیقی یکی از شرکت های زنجانی بپردازیم.

سهام شرکت زرین معدن آسیا با نماد فزرین در بورس ایران معامله می‌شود. این نماد در سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت نمود. این شرکت تنها شرکت فرآوری کشور می‌باشد که موفق به تولید کنسانتره روی پرعیار از خاک‌های کم عیار و باطله معدن انگوران به روش فلوتاسیون روی اکسیده گردیده است.

هنگامی که به سایت TSETMC مراجعه کنید در بخش سهامداران با تصویر زیر رو به رو می‌شوید:

خبرنگاری که مدیرعامل شرکت شد | با سهامدار حقیقی فزرین و کیمیا آشنا شوید

همان گونه که ملاحظه می‌گردد سه شخص حقیقی در بین سهامداران عمده فزرین حضور دارند. شخص اول حقیقی ۴۸۶ میلیون سهم معادل ۱۶.۲ درصد، شخص دوم حقیقی ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۹.۹۹ درصد و شخص حقیقی سوم ۵۸ میلیون سهم معادل ۱.۹۱ درصد از کل سهام فزرین را تحت مالکیت خود دارند.

تصویر زیر نشان می‌دهد که شخص اول حقیقی ابراهیم جمیلی، شخص دوم حقیقی تقی کرمی و شخص سوم حقیقی شهرام کدخدایی است.

خبرنگاری که مدیرعامل شرکت شد | با سهامدار حقیقی فزرین و کیمیا آشنا شوید

 

جمیلی دیگر سهامدار عمده کجاست؟

ابراهیم جمیلی در نماد کیمیا نیز سهامدار عمده است. او حدودا ۲۷۰ میلیون سهم معادل ۹ درصد از کل سهام کیمیا را در اختیار دارد. همچنین رضا جمیلی نیز ۲۰۴ میلیون سهم معادل ۶.۰۴ درصد از کل سهام کیمیا را در اختیار دارد.

خبرنگاری که مدیرعامل شرکت شد | با سهامدار حقیقی فزرین و کیمیا آشنا شوید

نکته جالب توجه درباره ابراهیم جمیلی این است که او به دلیل علاقه زیادی که به رشته خبرنگاری در دوران دبیرستان داشته است ابتدا وارد این حرفه شده است اما پس از انقلاب وارد حوزه تجارت شده است.

به گفته جمیلی، او نخستین بار در سال ۵۹ با تاسیس شرکت نمایندگی پخش مواد غذایی و بهداشتی در استان زنجان وارد بازار می شود و پس از آزادسازی واردات با شناسنامه، از سال ۶۲ با تاسیس دفتر در تهران فعالیت خود در حوزه خارج از کشور را آغاز می کند.

نکته جالب دیگر درباره جمیلی این است که او همواره به قومیت خود افتخار می‌کند و در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده است که «بارزترین خصلت من، ترک بودنمه.»

 

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی هر روز ساعت ۱۰ صبح از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست