آشنایی با سهامداران عمده حقیقی

در فهرست سهامداران عمده شرکت آسان پرداخت با نماد آپ، دو سهامدار حقیقی دیده می‌شود که از ۵.۵ میلیارد سهم آپ، ۲.۵ میلیارد معادل ۴۴ درصد در اختیار این دو شخص حقیقی است. در هشتمین قسمت از معرفی سهامداران حقیقی با این سهامداران عمده حقیقی آپ آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۹۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 02 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این هشتمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی آپ چه کسانی هستند؟

الوان تجارت پرشین در سال ۸۸ تاسیس شد. تقریبا یک سال بعد از تاسیس نام آن به آسان پرداخت پرشین تغییر یافت. در سال ۹۵ این سهم با نام آپ وارد بورس شد. شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) در صنعت پرداخت‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند که در بورس اوراق بهادار در صنعت رایانه و فعالیت‌های مرتبط و طبقه مشاوره و تهیه نرم افزارقرار گرفته است.


در فهرست سهامداران عمده این نماد نام دو شخص حقیقی به چشم می‌خورد که در مجموع ۲.۵ میلیارد سهم از ۵.۵ میلیارد سهم معادل ۴۴ درصد را در اختیار دارند.

۲.۵ میلیارد سهم آپ در مالکیت این دو نفر!

این دو شخص حقیقی چه کسانی هستند؟


همان گونه که ملاحظه می‌گردد این دو شخص حقیقی مهدی شهیدی و حامد منصوری هستند. البته اگر بخواهیم میزان مالکیت درست این دو نفر در سهام آپ را اعلام کنیم باید گفت که مهدی شهیدی ۲۲.۴۴ درصد و حامد منصوری ۲۱.۸۹ درصد از سهام آپ را در اختیار دارند.

شهیدی و منصوری از بنیانگذاران آسان پرداخت پرشین هستند.


قیمت پایانی آپ حدودا ۷۲۵ تومان می‌باشد که با ضرب این عدد در میزان سهام این دو نفر می‌توان به این نتیجه رسید که دارایی شهیدی در آپ هم اکنون ۹۰۳ میلیارد تومان و دارایی منصوری در آپ حدود ۸۸۱ میلیارد تومان می‌باشد.

۲.۵ میلیارد سهم آپ در مالکیت این دو نفر!

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی هر روز ساعت ۱۰ صبح از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار