بازدید 1886

پرواز‌های چارتری به مناطق آزاد تا کی ممنوع است؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که با توجه به پرواز‌های اربعین، فروش چارتری پرواز‌ها تا پایان تابستان ممنوع است، گفت: با شروع فصل پاییز مجدداً بررسی‌ها صورت می‌گیرد و بر اساس نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 26 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در حالی وزیر راه و شهرسازی پرواز‌های چارتری را ممنوع کرده است که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی برقراری این پرواز‌ها همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد.

 محمد محمدی‌بخش در واکنش به فروش چارتری مناطق آزاد گفت: فروش چارتری یک موضوع مهم و چالشی برای بخش هوایی محسوب می‌شود و به‌دلیل آنکه عرضه و تقاضا را دچار چالش می‌کند آن را متوقف کردیم.

وی با اشاره به این‌که با توجه به پرواز‌های اربعین، فروش چارتری پرواز‌ها تا پایان تابستان ممنوع است، افزود: با شروع فصل پاییز مجدداً بررسی‌ها صورت می‌گیرد و بر اساس نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که "به‌دنبال رونق مناطق آزادیم، اما باید چارچوب‌های لازم رعایت شود و قیمت مصوب را کنترل می‌کنیم"، تصریح کرد: بر اساس قانون و مصوبات به مناطق آزاد کمک می‌کنیم تا بسته سفری هتل همراه با بلیت هواپیما به مردم عرضه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: معمولاً در تابستان و ایام محرم و صفر مسافر کمتری به این مناطق مراجعه می‌کنند، اما اجازه فروش بلیت با قیمت‌های چندبرابری را نمی‌دهیم. این‌که در ایام نوروز پرواز‌های چندبرابری به کیش و قشم داشتیم نشان‌دهنده نظر حمایتی بخش هوایی از مناطق آزاد است.

مهرداد بذرپاش اوایل ماه گذشته با این‌که باید در حمل‌ونقل هوایی بساط سوداگری جمع شود از لغو مجوز پرواز‌های چارتری تا اطلاع ثانوی خبر داده و گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پرواز‌ها هستند.

وی با تأکید بر این‌که مجوز پرواز‌های چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است، تصریح کرد: البته به‌جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان‌های متقاضی جزئیات آن مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که پرواز‌های چارتری به هر صورت متوقف شده است، اضافه کرد: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات به گران‌فروشی ورود خواهد کرد. در تعداد بلیت و پرواز‌ها نه‌تن‌ها کاهش نداشتیم بلکه با رشد ۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

بذرپاش تأکید کرد: یکی از محل‌های اشکال و مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده است صدور مجوز‌های بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم به سازمان هواپیمایی بساط سوداگری در بازار فروش بلیت هواپیما برچیده شود تا بازار آرامش بگیرد.

وی اضافه کرد: این‌که سازمان هواپیمایی ورود بیشتر به فروش بلیت داشته باشد برای ما حائز اهمیت است. در خصوص فروش بلیت نرخ مصوب داریم که نباید از آن عدول کرد و خارج از نرخ مصوب، تخلف است و نهاد‌های نظارتی و تعزیراتی در این خصوص ورود خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی