بازدید 2370

اتکای روسیه به تسلیحات هسته‌ای دربرابر تهدیدها

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که تسلیحات هسته‌ای تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای بزرگ خارجی علیه امنیت روسیه است.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 19 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، لاوروف در مصاحبه‌ای با نشریه «امور بین‌الملل» که بامداد شنبه منتشر شد، افزود: اخیرا بحث‌های زیادی در مورد نقش تسلیحات هسته‌ای در سیاست خارجی روسیه مطرح شده است.

وی افزود: سیاست دولت روسیه در حوزه بازدارندگی هسته‌ای، صرفا دفاعی بوده و هدف آن این است که پتانسیل نیروهای هسته‌ای در پایین‌ترین سطح لازم حفظ شود تا زمینه دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور تضمین و از تهاجم علیه روسیه و متحدانش جلوگیری شود.

لاوروف اظهار کرد: امروزه داشتن تسلیحات هسته‌ای در چارچوب بازدارندگی تنها پاسخ ممکن به برخی تهدیدهای بزرگ خارجی علیه امینت کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد که تحولات مربوط به اوکراین اعتبار نگرانی‌های روسیه در این حوزه را نشان می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ناتو اصل جدایی‌ناپذیری امنیت را آشکارا نقض کرده است. ناتو خود را یک ائتلاف هسته‌ای خوانده و روی شکست دادن راهبردی روسیه شرط بسته است.

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد که خطر بزرگتر در مورد مناقشه اوکراین این است که با تشدید تنش‌ها، آمریکا و کشورهای عضو ناتو خود را در وضعیتی خواهند یافت که در آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای وجود دارد.

وی افزود: ما متعقدیم که باید از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد و البته می‌تواند از آن جلوگیری کرد. به همین دلیل باید وجود خطرهای شدید نظامی-سیاسی را مخالفان خودمان یادآوری کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی