بازدید 4397

بوسه مرگ؛ جدیدترین پیشرفت تویوتا

تویوتا پیشرفت‌ های هیجان‌ انگیزی را در عرصه باتری های خودروهای برقی اعلام کرده که به عمر باتری‌های طولانی ‌تر در اوایل سال 2026 اشاره می ‌کند. این پیشرفت در دو بخش رخ داده است: افزایش بهینه ‌سازی باتری ‌های لیتیوم - یون و پیشرفت در باتری‌ های حالت جامد برای خودروهای برقی.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 16 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از یاهونیوز تویوتا اعلام کرده که قصد دارد نسل بعدی باتری‌های لیتیوم - یون را از سال ۲۰۲۶ عرضه کند که برد مسافت طولانی‌تر و شارژ سریع‌تر را ارائه می‌کنند.

 یافته‌های مربوط به باتری‌های لیتیوم - یون منجر به افزایش عمر باتری و زمان شارژ کوتاه‌تر می‌شود که نگرانی‌های رایج بین خریداران احتمالی خودرو‌های برقی هستند.

خودرو‌های برقی فعلی با یک بار شارژ تقریبا ۵۳۱ کیلومتر را طی می‌کنند در حالی که باتری به روز شده می‌توانند این میزان را به ۹۹۹ کیلومتر افزایش دهند. هم چنین، باتری‌های حالت جامد امکان تحمل را افزایش می‌دهند و با یک بار شارژ می‌توانند کاری کنند که خودرو مسافتی حدود ۱۱۹۸ کیلومتر را طی کند.

این باتری‌ها که برای مواردی مانند استفاده در ساعت‌های هوشمند ساخته شده اند از نظر ساختار شبیه به باتری‌های لیتیوم - یون هستند، اما از نظر تاریخی برای پشتیبانی از خودرو‌های برقی به اندازه کافی دوام نداشته اند. هم چنین، این پیشرفت می‌تواند فرایند تولید را مقرون به صرفه‌تر ساخته و بیش‌تر به پردازش خودکار متکی است تا به نیروی انسانی در خط مونتاژ.

تویوتا اعلام کرده که یک خودروی برقی با باتری لیتیوم – یون کارآمدتر با برد هزار کیلومتر تولید خواهد کرد. در مقایسه با آن نسخه دوربرد تسلا مدل Y مجهز به باتری لیتیوم – یون که پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان محسوب می‌شود می‌تواند حدود ۵۳۰ کیلومتر را براساس استاندارد‌های ایالات متحده بپیماید.

تویوتا اعلام کرد که خودروی برقی با باتری حالت جامد آن دارای برد ۱۲۰۰ کیلومتر و زمان شارژ تنها ۱۰ دقیقه‌ای خواهد بود. در مقایسه با آن شبکه سوپرشارژر تسلا بزرگترین شبکه در نوع خود ۳۲۱ کیلومتر شارژ را در ۱۵ دقیقه ارائه می‌دهد.

تویوتا جزئیاتی درباره هزینه‌های مورد انتظار یا سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح‌ها ارائه نکرد. مهندسان این شرکت خودروسازی از سال گذشته راه‌اندازی مجدد استراتژی خودرو‌های الکتریکی خود را برای رقابت بهتر در نظر گرفته اند.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ میلادی تقریبا ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو فروخت و ارزش بازار آن حدود ۲۵۴ میلیارد دلار است. در مقابل، تسلا یک هشتم تعداد خودرو‌های خود را فروخت، اما ارزش آن در حدود ۷۹۱ میلیارد دلار است که نشان دهنده باور سرمایه گذاران به ظرفیت بالقوه رشد تسلا است. تویوتا مدت‌ها اعلام کرده که قصد دارد گزینه‌هایی از وسایل نقلیه با انرژی جدید از جمله هیبریدی بنزینی – برقی را به مصرف کنندگان ارائه دهد.

مهم‌تر از همه موارد آن که خودرو‌های برقی فهرست بلندبالایی از مزایای کاربری را ارائه می‌دهند. در حال حاضر، هزینه انرژی یک خودروی برقی تقریبا ۵۰ درصد بیش‌تر از یک خودروی بنزینی است. هزینه‌های شارژ عمومی هر دقیقه محاسبه می‌شود بدان معنا که با پیشرفت در عمر باتری داشتن یک خودروی برقی مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

هم چنین، دولت‌ها تصمیم گرفته اند مشوق‌های مالی برای خریداران خودرو‌های برقی در نظر گیرند. از سوی دیگر، خودرو‌های برقی به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. هم چنین، این خودرو‌ها تاثیر منفی بسیار کمتری بر محیط زیست می‌گذارند. تنها یک خودروی برقی در جاده‌ها می‌تواند سالانه ۱.۶ تن از تولید آلاینده‌ها بکاهد در حالی که خودرو‌های گازسوز به طور میانگین سالانه بیش از ۴.۵ تن گاز‌های مضر تولید می‌کنند.

خبرگزاری "رویترز" در گزارش تازه‌ای از باتری‌های جامد برای خودرو‌های بنزینی به عنوان "بوسه مرگ" یاد کرده بود که نشان می‌دهد که این دسته جدید از خودرو‌های برقی تا چه اندازه به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی