بازدید 3426

بلینکن فرماندهان نظامی نیجر را به مجازات تهدید کرد

در پی تهدید جانی رئیس جمهور سابق نیجر از سوی شورای نظامیان، وزیر امور خارجه آمریکا در مداخله‌ آشکار در امور داخلی این کشور، فرماندهان نظامی را به مجازات تهدید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 11 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزیر خارجه آمریکا با مداخله آشکار در امور داخلی نیجر، فرماندهان شورای نظامی جدید نیجر را تهدید کرد که در صورت هرگونه بدرفتاری با رئیس جمهور برکنار شده، آنان را به اقدام تلافی جویانه وعده داد.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد جمعه گزارش داد که فرماندهان شورای نظامی نیجر در واکنش به مداخله نظامی احتمالی گروه کشورهای غرب آفریقا (اکواس) علیه نیامی در پیامی تهدیدآمیز به «ویکتوریا نولاند»، کاردار معاون وزیر خارجه آمریکا هشدار دادند که در این صورت محمد بازوم را به قتل خواهند رساند.

بر این اساس، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به تهدید تلویحی سران نظامی کودتا در نیجر، هشدار داد که هرگونه برخورد نادرست با محمد بازوم، رئیس جمهور سابق این کشور به مجازات عاملان آن از سوی واشنگتن خواهد انجامید.

در همین ارتباط، منابع خبری درباره آخرین تحولات در بحران نیجر اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه در مکالمه تلفنی با رئیس جمهور برکنار شده درباره آخرین وضعیت سلامتی وی گفت‌وگو کرد.

بلینکن در نطقی از فرماندهان کودتا در نیجر خواست محمد بازوم و خانواده دربند وی را فوراً آزاد کنند. وی مدعی شد واشنگتن در تلاش است بحران نیجر را از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مسالمت آمیز حل و فصل کند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (۴ مرداد) کاخ ریاست جمهوری را محاصر کرده و با بازداشت محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور، وی را عزل کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومترمربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است؛ اما از بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از آن اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم