بازدید 4427

جلسات متعدد آمریکا و اسرائیل برای اغتشاش در ایران

معاون پنتاگون در صدر یک هیئت دفاعی آمریکایی برای دیدار با مقام‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به مدت چهار روز در اراضی اشغالی به سربردند.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 07 August 2023

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری فارس اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی، طی هفته‌ها و روزهای اخیر، تحرکات و دیدارهایی را برای ناامن‌سازی مجدد منطقه غرب آسیا و نیز بی‌ثبات‌سازی ایران از طریق ایجاد اغتشاش و ترور دانشمندان در دستور کار قرار داده‌اند.

در همین راستا، «رونالد مولتری» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعاتی و امنیتی، ریاست یک هیئت آمریکایی از جمله ژنرال «اسکات بریر» مدیر سازمان اطلاعات نظامی آمریکا و دیگر مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا را در سفر رسمی این هفته به فلسطین اشغالی برعهده داشت.

وبگاه «میراژنیوز» نیز فاش کرد: مولتری و هیئت وزارت دفاع آمریکا در جریان این سفر چهار روزه، با «درور شالوم» مدیر سیاسی-نظامی وزارت جنگ رژیم موقت صهیونیستی و دیگر سران کلیدی ارشد وزارت جنگ و نیز مسؤولان لشکر اطلاعات نیروهای جنگ این رژیم برای بحث در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای امنیت منطقه‌ای بیشتر و دستیابی به بینش کلیدی دسته اول در خصوص چالش‌هایی که تل‌آویو با آن‌ها مواجه است، دیدار کردند.

نمایندگان دو طرف، همچنین در خصوص تهدید حزب‌الله لبنان و تلاش برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو و راه‌های تقویت بیشتر همکاری‌های اطلاعاتی و دفاعی دوجانبه را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، مولتری و هیئت دفاعی آمریکا همچنین با «ایال زمیر» مدیرکل وزارت جنگ رژیم موقت صهیونیستی دیدار کردند و بار دیگر بر مشارکت دفاعی و اطلاعاتی مستحکم و آهنین بین واشنگتن و تل‌آویو تأکید کردند.

سفر هیئت آمریکایی شامل بازدید‌های میدانی و بحث و گفت‌وگو در چندین پایگاههای لشکر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی، بازدید از تالار ملی کشته‌شدگان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و بازدید از موزه یادبود هولوکاست موسوم به «یدوشم» بود.

همچنین بر اساس اطلاعاتی که از طریق دفتر نخست‌وزیر این رژیم درز پیدا کرده، به‌تازگی جلسه‌ای سرّی در سرزمین‌های اشغالی با حضور ژنرال‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی تشکیل شده که در این جلسه، ژنرال «فرانک مکنزی» فرمانده سابق نیروهای تروریستی سنتکام که یکی از حاضران این جلسه بود، پیشنهاد ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را برای تضعیف اقتدار ایرانیان، مطرح کرد.

به گفته منبع دفتر «بنیامین نتانیاهو»، محورهای مطرح‌شده در این جلسه عبارت بود از:

۱.  قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران

۲. قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران

۳. بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر ایران

۴. اوضاع نابسامان داخلی رژیم صهیونیستی

۵. حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی

مقامات صهیونیست در جلسات خود با این هیئت آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، تأکید کرده‌اند که اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی بسیار نگران‌کننده، بحرانی و رو به زوال است که ژنرال مکنزی، ضمن تأیید این اذعان، گفته است: «اگر حمایت‌های نظامی ایالات متحده نبود، اوضاع اسرائیل خیلی بدتر از امروز بود.»

به گزارش فارس، محور مهم و اصلی که در این جلسات مطرح شده، پیدا کردن «راهکاری برای تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی ایران» بود که مکنزی در این خصوص، پیشنهاد ترور مجدد دانشمندان هسته‌ای را مطرح کرد.

مکنزی سال گذشته نیز در سفری به سرزمین‌های اشغالی با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم موقت صهیونیستی، «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق و «بنی‌گانتز» وزیر جنگ سابق این رژیم دیدار کرده بود.

یکی از حاضران در جلسه گفته که آقای مکنزی گمان می‌کند که این راهبرد، به اقتدار ایران، آسیب می‌زند و از پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران، جلوگیری خواهد کرد اما تجارب سال‌های گذشته، خلاف این ادعا را اثبات می‌کند.

این اظهارات از سوی مکنزی درحالی مطرح شد که خود در حاشیه جلسه مذکور گفته است: «چالش خنثی‌سازی تأسیسات هسته‌ای ایران به روش نظامی، نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی، بسیار دشوارتر شده و یک حمله، می‌تواند سرعت حرکت ایران به سمت تسلیحات هسته‌ای را افزایش دهد.»

به عبارت دیگر، آمریکا که در برخی از برهه‌ها، گزینه نظامی را از گزینه‌های روی میز می‌دانست، به خوبی می‌داند که این گزینه در قبال ایران عملیاتی نیست و به همین دلیل مکنزی، روش ترور را مطرح کرده است.

یکی دیگر از ژنرال‌های ارشد آمریکایی در این جلسه، در خصوص چاره‌جویی برای مقابله با ایران هسته‌ای، ادعا کرده که «آمریکا با کره شمالی هسته‌ای کنار آمده چون در قبال آن، بازدارندگی ایجاد کرده است.»

این ژنرال آمریکایی همچنین به مقامات اسرائیلی پیشنهاد داده که با ایران هسته‌ای کنار بیایند اما یک ژنرال اسرائیلی در مقابل، نظرات ایرانیان را یادآور شده که می‌گویند «برای نابود اسرائیل، تنها یک بمب کافی است.» اما مکنزی در پاسخ او با اشاره به نگرانی آمریکا و این ملاحظه که واشنگتن، برآورد خاصی از حجم واکنش احتمالی ایران ندارد، گفته است: «به نظرم عبور [ایران] از مرز غنی‌سازی ۹۰ درصدی هم خیلی جدی تلقی نخواهد شد و آمریکا فقط در صورتی که ایران تاکنون به سلاح هسته‌ای مسلح شده باشد و به اسرائیل حمله کند، اقدام به حمایت بیشتر خواهد کرد.»

او ادامه داد: «آمریکا در بهترین حالت، با توانمندی‌های هوایی خود از اسرائیل حمایت خواهد کرد تا از خودش حمایت کند؛ اما به ایران هشدار نخواهد داد.»

این اظهارات مقامات آمریکایی در حالی مطرح شده که چندی پیش، گزارش رسمی ارزیابی اطلاعاتی آمریکا تأکید کرده بود که ایران در حال حاضر به دنبال سلاح هسته‌ای و آزمایش بمب اتمی نیست.

بر اساس این مذاکرات، به نظر می‌رسد آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ علیه امنیت، اقتصاد و معیشت مردم ایران، در صددند علاوه بر ایجاد ناامنی در ایران و منطقه، دست به ترور دانشمندان ایرانی نیز بزنند که این ملاحظه، هوشمندی و آمادگی بیشتر نهادهای امنیتی و نظامی کشور را می‌طلبد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی