آیا دولت برنامه‌ای برای حمایت از بازار سرمایه دارد؟

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: شاخص‌های بنیادی بازار و چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی چشم انداز مناسبی است. برای رفع نااطمینانی‌ها و پیش‌بینی پذیر کردن و همچنین افزایش امید و اعتماد بین فعالان بازار، رئیس جمهور دستوراتی را صادر کرده‌اند و رسما اعلام شده که فضای باثبات و پیش‌بینی پذیری بین فعالان بازار ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 02 August 2023

به گزارش بورس تابناک، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، در نشست خبری در پاسخ به این سوال " که دولت برنامه‌ای برای حمایت از بازار سرمایه با توجه به برخی تصمیمات دولت و مجلس دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه شاخص‌های بنیادی بازار و چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی چشم انداز مناسبی است.


وی اعلام کرد: اگر فقط و فقط صنایع تولیدی را در نظر بگیریم، برآورد کارشناسان این است که تا پایان امسال نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان سود خالص صنایع تولیدی را در بورس خواهیم داشت که بازار سرمایه و سهامداران از آن منتفع می شوند.

به گفته خاندوزی؛ برخی نگرانی هاو دغدغه ها مبنی بر مصوباتی ناشی از قانون بودجه ۱۴۰۱ و تصمیمات برخی دستگاه های دولتی باعث نااطمینانی بین فعالان بازار سرمایه شده است که برای رفع این نااطمینانی‌ها و پیش‌بینی پذیر کردن و همچنین افزایش امید و اعتماد بین فعالان بازار، رئیس جمهور دستوراتی را صادر کرده اند.

سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد: معاون اول رئیس جمهوری نیز در همین راستا پیگیری فوری انجام داده و نسبت به برنامه هایی که برخی وزارت خانه ها در خصوص تغییر قیمت نهاده های تولید، سوخت و برق و همچنین خوراک پیشنهاد داده بودند، واکنش نشان داده و در حال حاضر برنامه‌ها از دستور کار خارج شده است.

خاندوزی خاطر نشان کرد: رسما اعلام شده که فضای باثبات و پیش بینی پذیری بین فعالان بازار ایجاد شود.

وی گفت: امیدواریم که این اقدام در کنار چشم انداز شاخص های بنیادی شاهد بهبود وضعیت در بازار سرمایه باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست