بازدید 3427
۸

وزیر بهداشت: پیشنهاد تعطیلی شهر های بالای ۴۰ درجه

بهرام عین اللهی : متاسفانه امسال با گرمای بی سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی دمای شهر ها از ۴۰ درجه بالاتر رود می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند؛ بویژه این موضوع در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان بیشتر دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 31 July 2023

به گزارش اتبناک به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیات دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطقی که دمای بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خبر داد.


دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران، با اشاره گرمای بی‌سابقه هوا در کشور، گقت: سلامت مردم عوامل مختلفی دارد که بخشی از آن محیطی است و ممکن است سلامت را به خطر اندازد؛ به عنوان مثال در زمستان موضوع آلودگی هوا را داریم که اگر به میزان خاصی برسد مجبور به تعطیلی هستیم.

وی افزود: متاسفانه امسال با گرمای بی سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی از ۴۰ درجه بالاتر رود می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند؛ بویژه این موضوع در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان بیشتر دیده می‌شود.

عین‌اللهی افزود: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

وی گفت: مبنای درنظر گرفته شده دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
طرح بسیار خوبی است. مردم بسیار استقبال میکنن به شرط اینکه روز جمعه را تعطیل کنن! موقعیت خطرناک و تهدید کننده سلامت انسان اول هفته یا آخر هفته نداره!
واقعا آدم گیج میشه از رفتار مسوولین نه اون زمان که دما بالای ۵۰ درجه بود و به دروغ میگفتند زیر ۵۰ هست که تعطیل نکنند نه الان که دل وزارت بهداشت برای مردم سوخته دلسوزی رو قبلا تو واکسن کرونا دیدیم موضوع چیه؟؟؟؟؟؟
ساعت خواب
بالاى ٤٠ درجه يعن خوزستان ٧ ماه در سال تعطيل. اينا از كجا اومدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
دمد گرم چقدر با مزه گفتی اینم از بی اطلاعی و بی سوادی
سئولین کشوری هستش دیگه خوزستان کلا تعطیل میشه
نمونه آدم بیسواد که وزیر شده. با این پیشنهاد عسلویه باید ۶ ماه تعطیل بشه یا اینکه اونجا جزو شهرای ایران حساب نمیشه؟
خوزستان و استان های جنوبی هر روز بالای ۵۰ درجه هستن ولی سلامتی شون تهدید نمی شد ولی حالا بالای ۴۰ درجه خطرناکه!
وزیر بی کفایت
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی