بازدید 2523

بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی اقامت در ایران/ ۲۲۰ درصد رشد درآمدی میزبانان جاباما

کد خبر: ۱۱۸۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 25 July 2023

بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی اقامت در ایران/ ۲۲۰ درصد رشد درآمدی میزبانان اقامتگاه در یک سال

اندازه بازار اقامتگاه‌های حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است و از این بازار تنها میزبانان یک پلتفرم آنلاین در یک سال ۲۲۰ درصد رشد درآمدی داشته‌اند.

چند روز پیش پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه جاباما برای اولین بار گزارشی از عملکرد یکساله خود منتشر کرد که در آن به نکات و آمار جالبی اشاره شده است.

در گزارش سال این پلتفرم با عنوان «هر دری یه قصه‌ای داره»، به موارد قابل توجهی درباره بازار اقامت در ایران پرداخته شده است.

فقط ۷ درصد آنلاین بقیه آفلاین

بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش، اندازه بازار اقامتگاه‌های حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است. اما نکته جالب توجه اینجاست که فقط ۷ درصد از این حجم بازار در پلتفرم‌های آنلاین به فروش می‌رسد و هنوز حدود ۹۳ درصد حجم مبادلات مالی برای رزرو اقامتگاه به شیوه‌های سنتی ادامه دارد.

آمارها نشان می‌دهد اندازه سود ناخالص بازار اقامتگاه‌های ایران هم ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و متوسط ارزش هر سفارش (رزرو) ۲.۵ میلیون تومان است. 

همچنین بیش از ۱۰۰ هزار اقامتگاه در سراسر ایران وجود دارند که متعلق به ۵۰ هزار نفر به عنوان میزبان هستند.

آمارها نشان می‌دهد برای هر رزو یا سفر به صورت متوسط ۳ نفر از این اقامتگاه‌ها استفاده می‌کنند.

نکته جالب دیگر از آمار منتشر شده نشان می‌دهد بعد از پایتخت، در استان‌های خراسان رضوی، مازندران و اصفهان بیشترین اقامتگاه‌های کشور وجود دارند.

بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی اقامت در ایران/ ۲۲۰ درصد رشد درآمدی میزبانان اقامتگاه در یک سال

۸۶۰۰ میزبان، ۱۸ هزار اقامتگاه در ۳۶۱ شهر ایران

بر اساس گزارش جاباما، بیش از ۸۶۰۰ میزبان فعال در ۳۶۱ شهر ایران، اقامتگاه‌های خود را در جاباما به مهمانان ارائه کرده‌اند و امروز بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه فعال در جاباما قابل رزرو هستند که در مقایسه با مدت مشابه قبل، بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است. می‌توان گفت تقریبا از هر ۵ اقامتگاه موجود در ایران، یکی از آن‌ها در جاباما قابل رزرو است.

جاباما همچنین در این گزارش از آمارهای مختلفی صحبت کرده است. لیست علاقه‌مندی، تعداد نظرات کاربران، پشتیبانی کاربران و میزبانان، کمپین‌های بازاریابی، معرفی شرکت جدید جاران، برنامه توسعه گردشگری و همچنین فعالیت‌های جاباما در حوزه مسئولیت اجتماعی، از جمله مواردی است که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰ نفر در ۶۸ عنوان شغلی مختلف در جاباما مشغول به کار هستند.

رشد ۲۲۰ درصدی درآمد میزبانان

در مقایسه با نرخ ۴۶ درصدی تورم در سال ۱۴۰۱، قیمت اقامت در ایران کاهش داشته اما درآمد میزبانان جاباما همزمان با رشد این پلتفرم و افزایش تعداد سفارش‌ها بیش از ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

همچنین بسیاری از میزبانان جاباما با دریافت کمک‌ها مالی، خدمات برندینگ و آموزشی در سال گذشته توانسته‌اند اقامتگاه خود را توسعه دهند، در میان این اقامتگاه‌ها میتوان به کلبه عادل، دلسو و ویشارده و... اشاره کرد.

۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، درآمد یک میزبان در سال ۱۴۰۱!

یک میزبان خانم از مجموع ۱۱ اقامتگاه خود در شهر تهران توانسته در طول سال ۱۴۰۱، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کند و مطابق با این گزارش، رکورددار تعداد اقامتگاه، یک میزبان در شهر تهران با ۶۳ اقامتگاه است.

بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی اقامت در ایران/ ۲۲۰ درصد رشد درآمدی میزبانان اقامتگاه در یک سال

اجاره اقامتگاه به یک خانواده ۴ نفره به مدت ۷ سال

طبق آمار این گزارش، یک میزبان در شهر رامسر در مجموع، میزبان بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است، اگر برای این میزبان بخواهیم معادل اجاره خانه به یک خانواده را در نظر بگیریم، گویی اقامتگاه خود را به مدت ۷ سال به یک خانواده ۴ نفره اجاره داده است.

منبع : جاباما /

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی