بازدید 2015

وزارت خارجه دانمارک آتش زدن قرآن را محکوم کرد

 دانمارک عصر شنبه سوزاندن نسخه‌ای از قرآن را محکوم کرد و آن را اقدامی شرم‌آور خواند که به ادیان دیگران بی احترامی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 23 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، اعلام کرد که این اقدام تحریک‌آمیز به بسیاری از مردم آسیب می‌زند و بین مذاهب و فرهنگ‌های مختلف شکاف ایجاد می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه با وجود آزادی مذهبی در دانمارک، بسیاری از شهروندان این کشور مسلمان هستند، تاکید شده است: آنها بخش ارزشمندی از جمعیت دانمارک هستند.

در ادامه این بیانیه با اذعان به حق آزادی بیان و برگزاری تجمعات در دانمارک، خاطرنشان شده است: کپنهاگ از حق آزادی بیان حمایت می‌کند اما تاکید می‌کند که این مقوله باید صلح آمیز باقی بماند.

روز جمعه اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

روز پنجشنبه نیز سلوان مومیکا یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی ساکن سوئد، تنها چند هفته پس از آتش زدن صفحات کتاب مقدس در خارج از مسجد استکهلم، به قرآن کریم اهانت کرد.

در ژانویه امسال نیز راسموس پالودان رهبر راست افراطی دانمارک یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند که این حادثه خشم و محکومیت را در سراسر جهان اسلام برانگیخت.

دادگاهی در ترکیه به دنبال اقدام اسلام‌هراسانه پالودان، حکم بازداشت او را صادر کرده است. تحقیقات آغاز شده توسط دفتر دادستان عمومی آنکارا علیه پالودان به اتهام توهین علنی به ارزش‌های مذهبی، ادامه دارد.

در بخشی از این تحقیقات، دادستانی کل کشور برای دریافت اظهارات در رابطه با حادثه قرآن سوزی خواستار دستگیری پالودان شده است.

هشتمین دادگاه کیفری صلح آنکارا پس از ارزیابی این درخواست، تصمیم گرفت برای این سیاستمدار دانمارکی حکم بازداشت صادر کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی