بازدید 1885
۳

عربستان تکرار هتک حرمت مقدسات را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی شنبه شب تکرار هتک حرمت مقدسات اسلامی را محکوم و خواستار جلوگیری از آن شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 23 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای عدم اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از تکرار حوادث هتک حرمت مقدسات اسلامی را محکوم کرد که آخرین آن آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در دانمارک بود.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه عربستان سعودی این اقدام را به شدت محکوم و خشم خود را نسبت به عدم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی که تازه ترین مورد آن آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در دانمارک و سردادن شعارهای نفرت پراکنانه و نژاد پرستانه علیه اسلام و مسلمانان در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ بود، اعلام می‌دارد.

این بیانیه می‌افزاید:‌ عربستان چنین اقداماتی که به دنبال نفرت پراکنی بین مذاهب و ادیان است را با شدیدترین لحن محکوم کرده و در عین حال نسبت به تکرار این اقدامات تحریک آمیز علیه احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هشدار داده که نقض آشکار کلیه قوانین و هنجارهای بین المللی است.

روز جمعه اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

روز پنجشنبه نیز سلوان مومیکا یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی ساکن سوئد، تنها چند هفته پس از آتش زدن صفحات کتاب مقدس در خارج از مسجد استکهلم به قرآن کریم اهانت کرد.

در ژانویه امسال نیز راسموس پالودان رهبر راست افراطی دانمارک یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند که این حادثه خشم و محکومیت را در سراسر جهان اسلام برانگیخت.

به گزارش ایرنا، سفیر دانمارک ظهر شنبه در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کپنهاگ توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست احضار، مدیرکل غرب اروپا ضمن محکومیت هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی در هر کجای جهان، تصریح کرد: کتاب سوزی در اروپا یادآور فضای تیره و تار دوران جهالت و قرون وسطا است که به نوبه خود بزرگترین تهدید برای آزادی فکر و اندیشه در غرب است.

سفیر دانمارک با ابراز تأسف از جسارت صورت گرفته به قرآن کریم، تصریح کرد: بی احترامی به دیگر ادیان یک عمل شرم‌آور است. بر این اساس دولت دانمارک خود را از این تحریکات شرم‌آور که هدفی جز ایجاد تفرقه ندارد، جدا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ای خاک بر سر این خادم .الان باید جلودار جهان اسلام بر علیه کفر سوئدی میشد.نه اینکه فقط محکوم کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
حالا دیر نشده برو هتل اسپیناس!!!!
سلوان مومیکا یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی ساکن سوئد . همون عضو سابق حشد الشعبی رو میگین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی