بازدید 7040
با تحولات منطقه و جهان

واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران/ نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیما‌های آمریکایی/ دیدار سفیر ایران با مشاور امنیت ملی عراق در بغداد / برگزاری رزمایش کم سابقه ضد موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیما‌های آمریکایی، دیدار سفیر ایران با مشاور امنیت ملی عراق در بغداد، برگزاری رزمایش کم سابقه ضد موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی و هشدار درباره مداخلات ترکیه در امور عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 17 July 2023

واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به توافق هسته ای با ایران/ نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی/ دیدار سفیر ایران با مشاور امنیت ملی عراق در بغداد/ برگزاری رزمایش کم سابقه ضد موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

بین الملل تابناک: واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیما‌های آمریکایی، دیدار سفیر ایران با مشاور امنیت ملی عراق در بغداد، برگزاری رزمایش کم سابقه ضد موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی و هشدار درباره مداخلات ترکیه در امور عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به توافق هسته ای با ایران

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس گفت که هنوز به توافق واقعی درباره پرونده‌ هسته‌ای نرسیده‌ و به آن نزدیک نیستیم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته‌ای ایران و مذاکرات برای بازگشت این کشور به برجام اظهار داشت: کاخ سفید و دولت بایدن برای آزاد کردن چهار تبعه این کشور در ایران، مذاکرات غیرمستقیمی با مقامات تهران داشته است.

سالیوان درباره بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هم تاکید کرد که فعلاً به یک توافق واقعی نزدیک نیستیم.

این مقام آمریکایی در سخنانی سفر مقامات آمریکایی به چین را برای گفت‌وگوهای دو طرف درباره چالش‌های ماه‌های اخیر توصیف کرد و اظهار داشت: رابطه آمریکا و چین بسیار پیچیده و با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است و انتظار داریم رهبران دو کشور به زودی با یکدیگر دیدار کنند.

وی افزود: امیدواریم روابط تجاری آمریکا و چین با وجود تنش‌های ماه‌های اخیر درباره محدودیت صادرات تراشه‌ به چین بهبود یابد و دو کشور گام‌های شفافی در این زمینه بردارند. ما به دنبال پایان دادن به تجارت با چین نیستیم.

جیک سالیوان در گفت‌وگویش با خبرنگار سی بی اس دوباره صحبت‌های چند ساعت پیش خود را درباره آزمایش موشک بالستیک کره شمالی تکرار کرد و گفت کاخ سفید از این مساله نگران است که کره شمالی بار دیگر یک آزمایش موشکی یا هسته‌ای دیگر انجام دهد.

وی درباره نشست چند روز پیش سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و حضور جو بایدن در این نشست نیز اظهار نظر کرد و یکی از مسائل مطرح در گفت‌وگوی بایدن با رهبران کشورهای عضو این پیمان را احتمال عضویت اوکراین در ناتو عنوان کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد که روسیه در صورت ادامه جنگ اوکراین، خسارات قابل توجهی متحمل خواهد شد و آمریکا همچنان حمایت خود را از اوکراین در مقابل روسیه ادامه خواهد داد.

نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی

 ارتش روسیه یکشنبه شب از نقض حریم هوایی سوریه توسط جنگنده‌ها، پهپادها و هواپیماهای جاسوسی ائتلاف آمریکایی خبر داد.

 مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ۱۲ مورد نقض پروتکل‌های کاهش منازعه توسط پهپادهای ائتلاف آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته در سوریه گزارش شده است.

«اولگ گورینوف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه همچنین گفت: دو جنگنده اف-۱۶ و یک هواپیمای جاسوسی MC-۱۲W ائتلاف آمریکایی حریم هوایی سوریه در التنف را که در مسیر حریم هوایی بین‌المللی قرار دارد، نقض کردند.

وی همچنین افزود: یک سرباز ارتش سوریه در تیراندازی گروه‌های مخالف حکومت سوریه در منطقه کاهش تنش استان ادلب به شدت مجروح شده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیم جایگزین این گروهک شدند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور و اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

دیدار سفیر ایران با مشاور امنیت ملی عراق در بغداد

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت وگو کرد. دو طرف در این دیدار بر اهمیت امنیت دو کشور و ثبات منطقه از طریق همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

آل صادق و الاعرجی همچنین آخرین وضعیت امنیت مرزها و اجرای تفاهمات امنیتی دوجانبه را بررسی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در این دیدار بر تحکیم و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و قاچاق تاکید کردند.

آل صادق پیشتر نیز میزبان مائوریتسیو کریکانتی سفیر ایتالیا در بغداد بود. سفرای دو کشور ضمن استقبال از روند مثبت دولت عراق و اقدامات نخست وزیر، شرایط را برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه ارزیابی کردند.

برگزاری رزمایش کم سابقه ضد موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

همزمان با تحرکات تازه موشکی کره شمالی، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی روز شنبه رزمایش دفاع موشکی در «دریای ژاپن» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «اینی نیوز»، این رزمایش کم سابقه در آب‌‌های بین‌المللی دریای ژاپن در بحبوحه قدرت نمایی موشکی کره شمالی برگزار شد. پیونگ یانگ چهارشنبه گذشته موشک بالستیک قاره پیمای «هواسونگ بی-۱» را با سوخت جامد  پرتاب کرد.

نیروی دریایی کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رزمایش سامانه‌های ضد موشکی «ایجیس» از سه کشور حاضر در این تمرین، بر شناسایی و رهگیری موشک دشمن فرضی تمرکز داشتند. ژاپن نیز این رزمایش را پیشبرد همکاری سه جانبه  برای مواجهه با چالش‌های امنیتی خواند.

در بحبوحه تنش‌های نظامی در شرق آسیا بین کره شمالی با آمریکا و متحدانش در این منطقه، واشنگتن، سئول و توکیو آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ را محکوم کردند. وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن مدعی شدند، شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما در هفته گذشته توسط کره شمالی، ناقض قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیاست.

یک مقام کاخ سفید نیز از نگرانی دولت آمریکا در خصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی خبر داد. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه گفت که دولت بایدن همچنان نگران این موضوع است که کره شمالی آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای دیگری انجام دهد.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ هشدار داد، هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

کره شمالی به شدت مخالف حظور نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه است و بارها به این موضوع معترض بوده است.

ماه گذشته، ده ها هزار ساکن کره شمالی در یک راهپیمایی علیه آمریکا در پیونگ‌یانگ مشارکت کردند و بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ کره را برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را به عنوان «مخرب صلح ثبات در شبه‌جزیره کره» تقبیح کردند و در خصوص جنگ اتمی هشدار دادند.

هشدار درباره مداخلات ترکیه در امور عراق

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق درباره مداخله‌های ترکیه در امور امنیتی و سیاسی عراق پس از انتصاب مدیر سرویس اطلاعات ترکیه در سمت وزیر خارجه این کشور هشدار داد.

 هیثم الخزعلی، تحلیلگر مسایل سیاسی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق هشدار داد، با انتصاب هاکان فیدان، مدیر سرویس اطلاعات ترکیه به عنوان وزیر خارجه این کشور، مداخله‌های ترکیه در امور امنیتی و سیاسی عراق افزایش خواهد یافت.

الخزعلی اظهار کرد: هاکان فیدان به عنوان چهره‌ای اطلاعاتی و نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست‌های برخی از فراکسیون‌های اهل تسنن عراق در ترکیه شرکت کرد و در تشکل‌های این فراکسیون نقش داشت.

این تحلیلگر سیاسی عراق در ادامه گفت: مداخله ترکیه در امور داخلی عراق در مرحله آتی به ویژه در حوزه سیاسی و به دلیل بلندپروازی‌ها و استراتژی آنکارا در مورد پروژه راه توسعه، آرام افزایش خواهد یافت.

او افزود: ترکیه در این دوره به دلیل تلاش‌هایش برای تحقق پروژه راه توسعه به دنبال مداخله علنی نیست و به همین دلیل، نمی‌خواهد تنش‌هایی در روابطش با دولت عراق به وجود بیاید؛ اما با این حال ترکیه اقدامات امنیتی و سیاسی را غیرعلنی خواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
دیپلماسی سیاسی و اقتصادی که آیت الله رئیسی در پیش گرفته و سفرهای ایشان به کشورهای مختلف و گسترش روابط با کشورها قطعا در اقتصاد و مبادلات تجاری کشورمان آثار خوبی برجای خواهد گذاشت.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
کدام کشورها منظورته ؟؟؟ آلمان و فرانسه و ژاپن و کره جنوبی و هلند و سوئیس و نروژ و ... یا کشورهای درپیت آفریقایی زیمبابوه و کنیا و آنگولا و جیبوتی ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
سفرهای تفریحی و تبلیغاتی فقط خرج روی دست ملت می گذارد و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
آره آره آثارش رو لحظه به لحظه داریم تو سفره هامون میبنیم و همینطور داریم دعا میکنیم
قانون کار 7 تومنی کفاف 7 روز اول ماه رو نمیده تازه به شرطی که اجاره نشنی نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
همانطور که سفرهای هفته ای رییسی به شهرهای مختلف کشور ثمری نداشته، مسافرت به چند کشور درجه 3 اقتصادی هم آبی برای این مملکت ولرم نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
طوری حرف می زنی که انگار رییسی در کاخ سفید با بایدن نشست و برخاست کرده یا در الیزه با مکرون یا در واکینگهام با شاه چارلز!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
بله ما قطعا با رابطه داشتن با کشورهای ابرقدرتی مثل زیمباوه و اوگاندا بسیار پیشرفت خواهیم کرد خخخخخ
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اقتصاد قاره افریقا 2 درصداقتصاد جهانی هست حالا چطور دو تا کشور داغونتر از ما میتونند باعث رشد و توسعه ایران بشوند فقط شما و رئیسی و احمدی نژاد می دانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
زیمباوه و اوگاندا ابر قدرت نیستن ولی چین بزودی قدرت اقتصادی اول دنیا میشه خود تحقیری هم حدی داره
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
بورس امروز هم بیش از ۶۴ هزار واحد فروریخت و بعد از ماهها کانال دو میلیون واحدی را هم از دست داد و دوباره به کانال یک میلیون واحدی بازگشت
روزنامه های اقتصادی همچنان تیتر اول خود را به موضوع دیگری اختصاص میدهند !
ناشناس
| Austria |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
بله معصوم هستن حاج دکتر ابراهیم رئیسی
اونی هم که باعث به قهقرا رفتن مملکته حتما دولت قبلیه
اینکه آل سعود رویکرد خود نسبت به ایران را تغییر داده به این خاطر است که عربستان هرگونه تلاشی که می‌توانست برای تضعیف ایران انجام دهد را عملیاتـی کرد ولی به هیچ کدام از اهداف خود نه‌تنها نرسـید، بلکه نتایج عکس گرفت. به این معنا که شاهد بود ایران هم سطح غنی‌سازی هسته‌ای و هم قدرت موشکی و پهپادی خود را افزایش چشمگیر داد و آمریکا هم هیچ کاری نتوانست بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این تحلیل بسیار آبکی است.
این ایران بود که به علت نیازهایش دست آشتی به سوی عربستان دراز کرد. حتی حاظر شد محل کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه عربستان را به علت وجد یک قاب عکس عوض کند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این ایران است که به خاطر نیازهایش موضعش را آن هم مصلحتی نسبت به عربستان تغییر داده. عربستان هیچ نیازی چه مادی، چه سیاسی و چه امنیتی به ایران ندارد.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
ایران مجبور شد تابلو خیابان نمر رو تغییر بده ، مجبور شد شعار بر علیه ال سعود تموم کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
عربستان همین چند روز پیش گفت ایران در میدان نفتی آرش سهمی نداره و فقط عربستان و کویت از این میدان استفاده میکنن، اونوقت چطور رویکردش رو تغییر داده؟
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اصلا اینطور که تو میگی نیست چین بزرگترین دریافت کنند انرژی از عربستان هست و اصلا دوست نداره کسی این وسط مگس بدوانه به همین خطر یک دستوری به ایران داد یک دستور هم به عربستان اینها خودشان را جمع کردند
سـفر بموقع دکتر رئیسی همزمان با بحران داخلی فرانسه به قاره‌ای که یک سده از دژخیمان استعمار پیر به ستوه آمده، پیام واضحی برای غربی‌ها به ویژه ماکرون و همدسـتانش داشت و آن اینکه همگی در مقابل نظم جدید بین‌الملل که در حال شکل‌گیری است مجبورید سر خم کرده و به آن سلام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
همینطور برای خودتان می بافید، کنتور هم که نمی اندازه. اوگاندا و تانزانیا و کنیا در کجای نقشه سیاسی و اقتصادی دنیا جای داشته و عیارشان چه قدر است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
نظم جدید بین المللی، در انزوا قرار دادن و تحریم کشورهایی است که تن به رعایت مقررات بین المللی نمی دهند.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
باشه خوش باش خخخخخخ
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
تو هم با این تحلیل بسیاری آکادمیکی کردی اگر رئیس جمهور نشی حتما تا سطح وزرات میرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
کاش میدونستم چقد گیرت میاد که داری اینطوری میگی؟؟؟؟؟
با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه!!!!!! لابد منظورت بازوی نظامی ترکیه است چون ترکیه داعش را ایجاد و حمایت کرد و میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
طالبان و القاعده د داعش همگی با حمایت آمریکا و متحدان منطقه ایش رشد کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
آمریکایی جنایتکار که که در جنگ خلیج فارس ۵۰۰ هزددار کودک عراقی را نابود کرد و بعدش هیلاری وزیر امورخارجه آمریکا گفت این یک جراحی بود و جراحی هم خونریزی دارد
واکنش مشاور امنیت ملی آمریکا به توافق هسته ای با ایران


دیروز شاخص کل بورس پنجاااااااااه هزار منفی ریخته ولی سایت شما اصلا به روی مبارک نیاورده
این مدل خبر رسانی درسته؟؟؟؟؟؟
از دیروز دلار دستوری را کشاندن دوباره پایین به اندازه پانصد تا تک تومان منتهی مرغ را ۱۵۰۰۰ تومان رویش گذاشتند و شده کیلویی ۱۱۵ هزار تومان
هوراااااا


انشالله شاخص بورس صفر شود بلکه دلار دوباره ۱۰۰۰ تومان شود!!!!!!!!!!!!
هر روزی بورس ریزش میکه عوامل بانکی و بورسی هم بازار موازی ان را ریزشی میکنند برای اینکه بگویند اصلا نگرااااااان نباشید همه چیز ارومه من چه قدر خوشبختم
همه چیز ارومه
همه چیز ارومه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
امروز 66 هزار واحد دیگه ریخت
ممنون از سید محرومان جناب آقای آیت الله دکتررررررررررررر رئیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
بورسی که با کوچکترین مسایل سیاسی اینطور ریزش کنه بهتره نباشه
بعیده حضور آمریکا در سوریه فقط برای دزدی مقداری نفت باشه بلکه مطابق معمول ایجاد بحران در منطقه است
بووووووووووورررررررررررررررررررررررررررررس
منننننننننننننففففففففففففففففففففففففففففی
۶۰۰۰۰ هزااااااااااااااااار

خسته نباشید
دیروز هم که منفی ۵۰ هزار

اقای فرزین خسته نباشید
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
ابراهیم بت شکن قول داده زیر تمام وعده هاش بزنه از یک کنار
ساخت 4 میلیون مسکن
حمایت از بورس
گاهش نرخ تورم
ارزشمند کردن پول ملی
بهبود بازار خودرو و شکستن کمر مافیا
خدا وکیلی کارنامه دولت در موارد بالارو در این 2 سال بررسی کنید
تابی به نظرت چرا قیمت دلار ثابت مونده؟
تابناک خبرهات ی ذره بوی حس و نیاز ملت ندارد.
"سالیوان درباره بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هم تاکید کرد که فعلاً به یک توافق واقعی نزدیک نیستیم". اما باقری (مذاکره کننده ارشد!!!) و امیر عبدالهیان(وزیر امور خارجه قدرتمند) چیز دیگری می گویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
حالا اگه تحریم بمونیم شما خوشحال میشی
به هر حال روسیه و چین نشان دادند که در خصوص جزایر سه گانه، حامی و پشتیبان اعراب هستند. لذا ایران می بایست هشیاری خود را دوصد چندان بیشتر نماید. روسیه و چین نشان داده اند که هر بیشه گمان مبر که خالی است. شاید که پلنگ خفته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
همین عربها صدها میلیارد دلار اسلحه را از آمریکا برای تهدید ایران خریدند و آمریکا در اکثر آنها پایگاه نظامی داره خطر از آمریکا و ناتو است
بووووررررسسسسس رییییییخت.60تا دیگه!!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی