بازدید 8412
باز هم تاخیر و اشکالات متعدد در پرواز حجاج به وطن

سرگردانی حاجیان در جده و خانواده‌هایشان در مقصد/ ایران ایر: میانگین تاخیرهایمان عدد قابل قبولی است! / تدارک اعزام دو هواپیمای پشتیبان به عربستان

...پرواز‌هایی که یکی شان در مسیر عزیمت به وطن، به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه جده شد و بعد از چند ساعت تاخیر و تقریبا بدون ارائه توضیحی به مسافران، از سر گرفته شد و دیگری هم با حدود سه ساعت تاخیر، بی ارائه هیچ توضیحی انجام شد تا زمانی که حجاج به خانواده‌های مضطرب و نگرانشان که نصف روز در فرودگاه انتظار کشیده بودند، برسند، متوجه مشکل دیگری شوند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 16 July 2023

سرگردانی حاجیان در جده و خانواده‌هایشان در مقصد/ ایران ایر: میانگین تاخیرهایمان عدد قابل قبولی است! / تدارک اعزام ۲ هواپیمای پشتیبان به عربستانبا شروع پرواز‌های بازگشت حجاج به وطن، گزارش‌های رسیده حکایت از بروز مشکلاتی عجیب دارد.

به گزارش «تابناک»؛ موج بازگشت حجاج به کشورمان به نیمه نرسیده که خبر می‌رسد، برخی پرواز‌ها با مشکلات عجیب و غریب مواجه شده و صفی از زائران معطل در فرودگاه مبدا و خانواده‌های ایشان در فرودگاه مقصد را شکل داده است؛ وضعیتی که برای بسیاری از ایرانیان آشناست و معلوم نیست چه زمانی پایان خواهد یافت!

صرف نظر از تاخیر که گویی بخشی جدایی ناپذیر از سفر هوایی در کشورمان یا به واسطه شرکت‌های هواپیمایی وطنی است، ظاهرا در سفر بازگشت حجاج ایرانی ردپای مسائلی مانند نقص فنی و اشکالات ناگفته هم دیده می‌شود؛ مثل اتفاقی که برای پرواز‌های روز جمعه از مبدا جده به مقصد شیراز به وقوع پیوست و هنوز هم فیصله نیافته است!

پرواز‌هایی که یکی شان در مسیر عزیمت به وطن، به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه جده شد و بعد از چند ساعت تاخیر و تقریبا بدون توضیحی به مسافران، از سر گرفته شد و دیگری هم با حدود سه ساعت تاخیر، بی هیچ توضیحی انجام شد تا زمانی که حجاج به خانواده‌های مضطرب و نگرانشان که نصف روز در فرودگاه انتظار کشیده بودند، برسند، متوجه مشکل دیگری شوند.

جاماندن چمدان‌ها و ساک‌های مسافران، اتفاقی است که ممکن است گهگاه در هر شرکت هواپیمایی برای یکی از مسافران رقم بخورد، اما تقریبا زوار بازگشته از جده به شیراز، دست خالی به وطن بازگشته اند و چشم انتظار انتقال لوازمشان از عربستان هستند! مساله‌ای که با توجه به بارگیری وسایل در هواپیما، سوال برانگیز و مبهم به نظر می‌رسد.

سرگردانی حاجیان در جده و خانواده‌هایشان در مقصد/ ایران ایر: میانگین تاخیرهایمان عدد قابل قبولی است! / تدارک اعزام ۲ هواپیمای پشتیبان به عربستان

ماجرایی که نه مدیران ایران ایر که متولی انجام این سفر‌ها هستند برایش توضیحی ارائه کرده اند و نه توضیحی از طرف سازمان حج و زیارت در خصوص آن ارائه شده است، در حالی که حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص این تاخیرها، تاکید کرد: «میانگین تأخیر کلی پرواز‌های حج ۸۴ دقیقه بوده که با توجه به حجم پرواز‌ها عدد قابل‌قبولی است»!

اظهارنظری که ممکن است با محاسبات ریاضی و بر مبنای میانگین گیری، درست هم باشد، اما توضیح مناسبی برای اتفاق‌های عجیب و غریب رقم خورده در بازگشت گروهی از حجاج نیست؛ گروهی مانند آنچه ذکرش رفت یا حتی ماجرای تاخیر طولانی مدتی که یکی دیگر از کاروان‌های مربوط به استان فارس در هفته گذشته تجربه کردند یا وضعیت عجیب تری که هم اکنون گروهی از زوار گرفتارش هستند.

کافی است حکایت پرواز انجام نشده روز گذشته از مبدا جده به مقصد شیراز را بخوانید تا متوجه شوید که ادعای سخنگوی هما، اگر کذب هم نباشد، بدون در نظر گرفتن این پرواز محاسبه شده و در نتیجه، قابل اتکا نیست. محاسباتی که قطعا با لحاظ کردن پروازی که باید دیروز انجام می‌شده، اما نه دیروز و نه امروز به انجام نرسیده و وعده انجامش را برای فردا داده اند، تغییر شگرفی خواهد کرد!

درباره پروازی سخن می‌گوییم که به نوعی به مصیبت بزرگی برای مسافران و خانواده ایشان تبدیل شده و حتی دست اندرکاران برگزاری حج را هم بی نصیب از مصائب خود نگذاشته است؛ اینکه مسافران روز شنبه بعد از عزیمت از هتل محل اقامت به جده و فرودگاه این شهر، ساعت‌ها معطلی را تجربه کرده و در نهایت به هتل بازگردانده شدند تا شب برای انجام به فرودگاه بازگردند، غافل از اینکه خبری از پرواز نیست!

این بار، اما معطلی مسافران بیش از دفعه قبل به درازا می‌کشد تا جایی که در نهایت با تذکر مسئولان فرودگاه مبنی بر اینکه نمی‌شود بیش از ۱۲ ساعت در فرودگاه معطل ماند، مسئولان مجاب به انتقال دوباره زوار به هتل می‌شوند و حالا سخنگوی هما تاکید دارد، برای اجرای این پرواز، قرار است دو هواپیمای پشتیبان عازم عربستان شوند تا ساعت ۶ صبح فردا این زوار معطل مانده را به وطن بازگردانند.

شرایط غیرقابل قبولی که علت رقم خوردنش مشخص نیست و ضرورت دارد که پیرامونش توضیحات کاملی به مردم ارایه شده و این اطمینان داده شود که سهل انگاری و قصوری رخ نداده است؛ توضیحاتی که ارائه آن وقتی ضروری‌تر به نظر می‌رسد که می‌بینیم چند پرواز در یک مسیر مشخص به دلایل ناگفته با تاخیر و لغو مواجه شده اند و ممکن است موجب دامن زدن به شایعات شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳
پول ملت تو جیب عربا
قدیمها با شتر و قاطر و الاغ میرفتند حج !!!!!!

حالا چند ساعت یا چند روز در فرودگاه یا هتل خنک منتظر باشند طوری نیست !!!!

فقط آنجا که هستید برای رئیسی و رییس اوقاف و هواپیمایی دعای خاص بکنید !!
این ممکلت این همه فساد هست اختلاس هست ربا هست رفتن حج رفتن خانه خدا معنا ندارد خدا خدا کردن هم معنایی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
حج فریضه واچب الهی است و نیاز به فتوای شما ندارد
اوه...برو بابا ...فکر کردی سویس ه.....اینجا طرف ۲ ساعت تو صف گوشت و مرغ دولتی وای میسه....حالا ۳ ساعت هم تو صف هواپیما باشیم...همین که اصلا پرواز میکنه...جای شکرش باقیست...و گرنه کم کم کار به قایق میکشید.....چون زمینی که ظاهرا نمیشه رفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
دقیقا. اصلا همین که میتونی با هواپیما بری باید خدا رو شکر کنی! اینا تازه به تاخیر معترض هم هستن
این سفر مقدس باید همه اش مصیبت باشه تا صواب بیشتری نصیب مومنان شود از جمله پزوازش،!!
بالاخره وقتی مدیریت قوی و متخصص بر یک شرکت حاکم نباشد در دقیقه نود خودشو نشون میده مدیران شرکتهای هواپیمایی در ایران شاید خلبانهای خوب باتجربه و کارکشته باشند ولی مدیران لایقی برای این صنعت نخواهند بود قریب حداکثر مدیران شرکتهای خلبان هستند و میشه این سرانجام و نتیجه آن تاخیرات هما زاگرس آسمان آتا و.......لطفا برای یکبار هم که شده از کسانی بعنوان مدیر استفاده کنید که علم مدیریت را خوانده آمد نه سایر تخصصها را یک پزشک جراح میتواند جراحی خوب انجام دهد
نگید هواپیما اینها همون پراید پرنده اس
پرداختن به موضوع هواپیما و ایرلاین معنی نداره به نظرم. کشوری که به زعم خودش در جنگ اقتصادی ۴۴ ساله هست نمیتونه تکنولوژی هوایی درستی داشته باشه. نکنه الان منتظرید دستان توانمند داخلی براتون بوئینگ و ایرباس بسازن؟ همین چیزی هم که هست خدا رو شکر کنید تا زمانی که معلوم هم نیست کی، با دنیا تعامل کنن. دیگه غر نزنید لطفا
از چند فروند هواپیمای اسقاطی مگه انتظاری بیشتر میشه داشت؟آخرین ایرباس 300 تحویلی به ایران 2 فروند EP-IBA , EP-IBB هستند که به عنوان غرامت پرواز 655 به هما تحویل داده شدند (سال 1369) 33 سال سن تقویمی! افتخار هم میکنن که قدیمی ترین ایرباس 300 فعال دنیا در ایران هستش (ep-IBS) بازم آفرین به خدمه پرواز که با این اوراقی ها پرواز میکنند...میگن بخاطر تحریمها است مشکلات ناوگان هوایی کشور...مسبب اعمال تحریمها در کشور ما کی بوده؟
از تخصص و تجربه بالای وزیر راه علی رغم سن پایینشون حرفی نزدید!
وقتی طرف برای رفتن ودیدن خانه خدا از پاسپورت جعلی استفاده میکندواز اسم و مشخصات خودش استفاده نمیکند پرواز ها هم تاخیر خواهند داشت وهوا پیما ها هم نقص فنی پیدا میکنند فقط حج واجب نیست واجبات زیادی وجود دارد که تعطیل شده اضافه شدن حاجی به اول اسم بعضی ها از انجام خیلی واجبات واجب تر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست