بازدید 2552
۳

تغییر دستمزد در سوئیس، با رفراندوم مردمی

سوئیسی‌ها هر سال چندین‌بار درمورد مسائل مختلف به صورت مستقیم رای می‌دهند و در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان مشارکت دارند. این‌بار در برخی کانتون‌ها (نوعی از تقسمیات کشوری که در سوئیس رایج است)، توجه‌ها به تعیین حداقل دستمزد جلب شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 16 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، رای‌دهندگان شهر زوریخ حداقل دستمزد ساعتی را تصویب کردند. این اقدام را می‌توان تلاشی برای اطمینان مردم سوئیس از اینکه می‌توانند با حقوق خود در رفاه زندگی کنند، تلقی کرد.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، بر اساس نتایج نهایی که روز یکشنبه از سوی دولت منتشر شد، معیار 23.90 فرانک سوئیس (26.74 دلار) در ساعت مورد حمایت 69.4 درصد از رای‌دهندگان در مرکز مالی سوئیس قرار گرفت. در وینترتور، شهری سابقاً یقه‌آبی در نزدیکی زوریخ، 65.5 درصد از پیشنهاد مشابهی برای 23 فرانک حمایت کردند.

تغییر دستمزد در سوئیس، با رفراندوم مردمی

بطور سنتی، دستمزدها در سوئیس از طریق چانه‌زنی جمعی با توافقاتی که حقوق، روزهای مرخصی و حتی سن بازنشستگی را پوشش می‌دهد، مورد مذاکره قرار می‌گیرد. پیش از این یک پیشنهاد سراسری برای 22 فرانک در ساعت، در رای‌گیری سال 2014 رد شد و مشابه این رای در در کانتون زوریخ داده شد.

تاکنون پنج کانتون از 26 کانتون سوئیس حداقل دستمزدها را از 19.50 فرانک در تیچینو تا 24 فرانک در ژنو تعیین کرده‌اند.

همچنین آرای ملی جداگانه شاهد تصویب حداقل مالیات 15 درصدی سازمان توسعه و همکاری اقتصاده بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳
ما کجایییم
مگه مردم سوئیس امکان تحلیل دستمزد و موضوعات گوناگون رو دارن؟
هزینه های ما که جهانی شده یعنی یه کارگر ساعتی در سوییس 10 ساعت در یکروز کار کنه میشه 250 دلار یعنی اندازه حقوق من هیات علمی رسمی (حالا سوییس یه ذره گرونتره دو روز کار کنه) 28 روز دیگه که هیچ ... بعد من با این سرووضع چه الگویی برای دانشجویانم باشم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی