بازدید 1526

اینوستینگ :ثبت دومین رشد هفتگی برای نفت

قیمت نفت در روز جمعه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت، زیرا دلار تقویت شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 15 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا ، بهای معاملات آتی نفت برنت به ۷۹.۸۷ دلار در هر بشکه رسید که ۱.۴۹ دلار یا ۱.۸ درصد کاهش داشت، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۴۷ دلار یا ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۴۲ دلار در هر بشکه رسید.
جان کیلداف، شریک Again Capital می‌گوید: با توجه به افزایش ارزش دلار، برخی از نگرانی‌های تقاضا دوباره مطرح می‌شود.
شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح ۱۵ ماهه در طول جلسه، با تثبیت سرمایه گذاران در آستانه آخر هفته، افزایش یافت. دلار قوی‌تر تقاضای نفت را کاهش می‌دهد و قیمت نفت خام را برای سرمایه گذارانی که ارز‌های دیگر دارند گران می‌کند.
راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در U.S. Bank Wealth Management گفت، با این حال، برنامه‌های پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک ایالات متحده، کاهش عرضه و اختلالات می‌تواند از بازار حمایت کند.
هاورث گفت: در حالی که قیمت نفت احتمالاً در کوتاه‌مدت کمی بیش از حد خرید است و به بالاترین سطح از اوایل ماه مه رسیده است، به نظر می‌رسد که تمایل به افزایش قیمت نفت باشد.
پس از اختلالات عرضه در لیبی و نیجریه که نگرانی‌ها در مورد تنگ شدن بازار‌ها در ماه‌های آینده را تشدید کرد، قیمت نفت به صورت هفتگی نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت.
چندین میدان نفتی در لیبی روز پنجشنبه به دلیل اعتراض یک قبیله محلی به ربوده شدن وزیر سابق این کشور تعطیل شد.
به طور جداگانه، شل بارگیری نفت خام Forcados نیجریه را به دلیل نشت احتمالی در پایانه به حالت تعلیق درآورد.
جان ایوانز، تحلیلگر PVM، گفت که اختلال در لیبی حدود ۳۷۰۰۰۰ بشکه در روز (بشکه در روز) را متوقف می‌کند در حالی که ضرر ناشی از قطع برق نیجریه ۲۲۵۰۰۰ بشکه در روز است.
تحلیلگران Commerzbank اضافه کردند که صادرات نفت روسیه نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اگر این روند در هفته آینده ادامه یابد، احتمالاً قیمت‌ها را بیشتر افزایش خواهد داد، زیرا قرار است صادرات نفت روسیه در ماه اوت ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست