بازدید 7582

رژیم‌ غذایی که ناجی است

کد خبر: ۱۱۸۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 12 July 2023

نتایج بررسی نشان داد که مصرف برخی از موادغذایی مهم می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

به نقل از ارث، مطالعه اخیر به رهبری دانشگاه مک مستر کانادا امید جدیدی را برای بیماری قلبی وعروقی ارائه می دهد که مسئول نزدیک به ۱۸ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۹ بود.

محققان با همکاری کارشناسان موسسه بهداشت تحقیقات جمعیتی علوم بهداشت همیلتون (PHRI) دریافته‌اند که مصرف ۶ غذای کلیدی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی این خطر را کاهش دهد.

این تحقیق که در مجله اروپایی Heart منتشر شده است، بر اهمیت میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی تاکید دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف منظم این غذاهای کلیدی می‌تواند کلید مقابله با بیماری‌های قلبی و سکته مغزی باشد که مقصر اصلی ۸۵ درصد از مرگ‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی هستند.

محققان اظهار کردند که تحقیقات قبلی و مشابه بر روی کشورهای غربی و رژیم‌های غذایی متمرکز شده‌اند که غذاهای مضر و فوق‌فرآوری‌شده را با غذاهای غنی از مواد مغذی ترکیب می‌کردند.

این تحقیق توصیه‌هایی برای یک رژیم‌ غذایی متعادل ارائه می‌کند و از مصرف روزانه دو تا سه وعده میوه و سبزیجات، یک وعده آجیل و دو وعده لبنیات حمایت می‌کند. همچنین سه تا چهار وعده هفتگی حبوبات و دو تا سه وعده هفتگی ماهی را توصیه می‌کند. جایگزین‌های احتمالی شامل یک وعده روزانه غلات کامل و گوشت قرمز یا مرغ فرآوری نشده است.

این تلاش تحقیقاتی بین‌المللی نشان می‌دهد که تغییرات ساده رژیم غذایی می‌تواند به مبارزه با بیماری قلبی، یکی از کشنده‌ترین مسائل سلامتی در جهان کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی