بازدید 8451

جزییات ماجرای تجمع «پیگیری عفاف و حجاب» مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: مدتی است تعدادی خانم و آقا برای پیگیری موضوع عفاف و حجاب مقابل مرکز ارتباطات مردمی تجمع می‌کنند. از روز اول شکل گیری تجمع این افراد، از آن‌ها درخواست شد چند تن را به عنوان نماینده معرفی کنند تا حرف‌های آن‌ها شنیده شود؛ اما تجمع کنندگان به این درخواست توجهی نکردند.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 09 July 2023

تابناک _  رفاهی، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره تجمعات اخیری که مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار می‌شود، اظهار کرد: معمولا هرازگاهی تجمعاتی مقابل حوزه ریاست و دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار می‌شود که در این موارد از تجمع کنندگان خواسته می‌شود چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا در دفتر ارتباطات مردمی صحبت‌های آن‌ها شنیده شده و از مسئولان مربوطه پیگیری شود.  

وی افزود: مدتی است تعدادی خانم و آقا برای پیگیری موضوع عفاف و حجاب مقابل مرکز ارتباطات مردمی تجمع می‌کنند. از روز اول شکل گیری تجمع این افراد از آن‌ها درخواست شد چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا حرف‌های آن‌ها شنیده شود، ولی تجمع کنندگان به این درخواست توجهی نکردند.

رفاهی افزود: بنده شخصا چندین نوبت برای شنیدن صحبت‌های افرادی که تجمع کرده‌اند، در جمع آن‌ها حضور پیدا کردم و با تعداد زیادی از افراد صحبت و درخواست‌های آن‌ها را برای پیگیری یادداشت کردم. در دیدار‌های صورت گرفته در محل برگزاری تجمع با آرامش با افراد صحبت و به آن‌ها گفته شد، درب مرکز ارتباطات مردمی به روی تمام مردم باز است و می‌توانند برای بیان مطالبات خود به دفتر مراجعه کنند تا درخواست شنیده و در صورت امکان برای دیدار با مسئولان قضایی مربوطه وقت ملاقات گرفته شود.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: همچنین شماره تماس شماری از افراد گرفته و به آن‌ها وقت ملاقات داده شد؛ اما متاسفانه افراد تجمع کننده به درخواست‌ها توجه نکرده و بعضا با داد و فریاد مطالبات خود را مطرح می‌کردند.

رفاهی افزود: عصر روز شنبه هفته جاری به همراه تعدادی از مسئولان دادگاه ویژه روحانیت در جمع تجمع کنندگان حضور پیدا کردیم و با آن‌ها صحبت شد. قول دادیم به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی شود، اما افراد به تجمع خود تا شب ادامه داده و در ادامه اقدام به پهن کردن فرش در پیاده‌رو کردند. در پی این اتفاق، محل عبور و مرور مردم توسط تجمع کنندگان بسته شد و به تمام دیوار‌های اطراف مرکز ارتباطات مردمی پلاکارد و بنر نصب کردند.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: این افراد در شعار‌هایی که می‌دادند، مطالبی را مطرح می‌کردند که اغلب آن‌ها هیچ ارتباطی با وظایف قوه قضاییه ندارد.  

وی بیان کرد: در چندین نوبت افراد مختلفی از مسئولان قوه قضاییه با تجمع کنندگان صحبت کردند، اما در تمام موارد هیچ یک از افراد تجمع کننده حاضر به ورود به دفتر ارتباطات مردمی نشد.

رفاهی بیان کرد: در یک مورد بنده با یکی از تجمع کنندگان یک ساعت صحبت کردم. همچنین در روز‌های گذشته با چند نفر دیگر از افراد صحبت شد. روز سه شنبه هفته گذشته، آقای صالحی، دادستان تهران در دفتر ارتباطات مردمی حضور پیدا کرد تا مطالبات تجمع کنندگان را رسیدگی کند؛ اما هیچ یک از آن‌ها مایل به حضور در دفتر ارتباطات مردمی نشد.  

رفاهی بیان کرد: دادستان تهران شخصا در جمع تجمع کنندگان حاضر شد و تا ساعت ۱۱ شب تک تک با آن‌ها صحبت و اقدامات دادستانی تهران را تشریح کرد، اما تجمع کنندگان اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی به تجمع خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته نیز یک بار دیگر با تجمع کنندگان صحبت و به آن‌ها اعلام شد، اگر درخواست دیدار با هر یک از مسئولان قوه قضاییه را دارند برای آن‌ها وقت ملاقات تعیین می‌شود و مطالبات پیگیری و پاسخ داده می‌شود، اما باز هم قبول نکردند.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: همچنین با دفتر رئیس قوه قضاییه هماهنگی‌های لازم انجام شد تا تجمع کنندگان چند تن را به عنوان نماینده معرفی کنند تا با رئیس حوزه ریاست دستگاه قضا دیدار داشته باشند که این درخواست را نیز نپذیرفتند.

رفاهی ادامه داد: روز گذشته نیز حجت الاسلام و المسملین رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه برای رسیدگی به مشکلات مردمی در دفتر ارتباطات مردمی حضور پیدا کرد و از تجمع کنندگان درخواست شد به دفتر مراجعه کنند تا معاون قضایی به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کند که این درخواست را نیز قبول نکردند.

وی افزود: متاسفانه تجمع کنندگان به صحبت‌های مسئولانی که در جمع آن‌ها حضور پیدا می‌کنند تا به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کنند، توجهی نمی‌کنند و مطالبی را مطرح می‌کنند که اغلب در وظایف دستگاه قضایی نیست.

رفاهی بیان کرد: امروز نیز این تجمع ادامه دارد و افراد با شعار دادن و بستن پیاده‌رو، مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۸
اینا و طرفدارانشون رو بفرستین تو کوچکترین شهر ایران زندگی کنن چون واقعا تعدادشون خیلی کمه و خوشا بحالشون که اینقدر بی دغدغه هستن که به یه همچین مسائلی می‌پردازند
بخدا اگه وضعم خوب بود یک سفر میبردمشون ترکیه و دبی که ببینن مردم اونجا ازادانه در مورد حجابشون تصمیم میگیرن،یکی با برقع و دیگری با لباس آزاد مساجدشون هم همیشه شلوغه،چرا؟چون دین اجباری نیست اونجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
جنبش فواحش را باید بفرستند دشت لوت، اونجا هرچقدر میخواهید لخت باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اینا هم ترکیه میرن هم دبی تازه به بیروت و سوریه یعنی دوکشور بی بند و بار عربی هم راحت سفر می کنن !! موضوع اینه که اینا بابت این تجمعات مزد می گیرن وگرنه اینهمه آدم مذهبی و زنان محجبه که اصلا کاری به بی حجابی وبا حجابی افراد دیگه ندارن !!
درود بر قوه قضائیه
باید قانون شکن را تار و مار کرد، هر گروه و دسته و حزبی که می خواهد باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اینها برای اجرای قانون تجمع کرده اند قانون شکن طبق قوانین مملکت بی حجابها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
البته به ترتیب اولویت جرم
اول اونی که اشاعه فحشا میکنه باید مجازات بشه
این تجمع کنندگان برای گرانی و فقر نظری ندارن یا فقط به پوشش مردم گیر میدن حجاب فقط در ایران و افغانستان اجباری محسوب میشه نه بقیه کشور های مسلمان و دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
یه عده برای خاموش نشدن بحث حجاب توسط مسئولین برای چنین تجمعاتی هدایت میشوند وگرنه مردم عادی به این چیزها توجه ای ندارند دغدغه مردم عادی معیشت است که دولتهای مختلف به فنا دادند
چرا پلیس برخورد نمیکند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
حجاب قانون مملکته پلبس بایدبا قانون شکن برخورد کنه یا با کسی
تقاضای اعمال قانون راداره
برخورد با تجمعات بدون مجوز و غیرقانونی برعهده ی کدوم نهاد بود؟
یک پرسش از تجمع کنندگان عزیز که میگن حجاب باید به خاطر حکم قرانی و اسلامیش اجرا بشه
اگه دامادشون یا شوهرانشون سر دخترشون یا خودشون دو سه تا هوو بیارن اعتراضی ندارن؟؟؟
اگه اعتراضی نداشته باشن نشون میده دغدغه اسلام رو دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اولا رعایت ححاب واجبه ازدواج مجدد واحب نیست ثانیا اصل برتک همسریه سقفش 4همسریه شمام کف حجاب را رعایت کن سقفش روبتده زدن و به قدر ضرورت ازخانه بیرون اومدنه نمیخواد رعایت کنی ثالثابرای حجاب خدا تبصره نگذاشته درهرصورت باید رعایت کردولی برای ازدواج مجدد مردها خدا اجازه داده که خانم شرط کنه که هوو سرش نیاره و اگه شرط نکرده باشه ومردتوان مالی و مدیریت داشته باشه بره 4تا زن بگیره 14تا بچه بیاره چه اشکالی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
هوو آوردن در قرآن واجب اعلام شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ربط این دوموضوع رو مشخص کن لطفا
وقتی تو قرآن سوره نور خداوند دستور به حجاب
میده این وسط من وتوئه بنده ی ناچیز چکاره ایم؟
واقعا یه انسان تا کجا میتونه طغیان کنه
خوش بحالشون که شهروند درجه یک هستند هرکاری بخوان میکنن کسی ام حالت نداره اقدامی بکنه طبق این نوشته هم مقامات مختلف باهاشون دیدار کردند وقت گذاشتند و ازشون خواهش کردند، اکر ما شهروندان درجه دو و مستاجران مملکت برای خواسته ای مشروع تجمع کنیم حتما باید مجوز داشته باشیم که مجوز هم هیچ وقت صادر نخواهد شد هیچ مقامی حتی دربان ساختمان هم برای دیدار با ما حاضر نمیشه و در اولین اقدام هم گارد ویژه نصیب ما میشه
این عطوفت و رافت معمولا فقط یک عده خاص را شامل میشه ؟!!!
خود کرده را تدبیر نیست، اینها آتش به اختیاران خودی هستند و گرنه همچون جانبازان تجمع کننده با آنها برخورد می‌شد
چرا پليس جلو انها را نميگيرد حتمن خودى هستند
۲ یا ۳ نفر هستن
شانس آوردید قوه قضاییه هستید و الا با مردم عادی به گونه ای دیگر برخورد می کنند ! نمون هاش همان ماست بندی معروف و غیره. سوال بنده این است آیا افذاد دیگری هم اجازه دارند به همین صورت مطالبات خود را از قوه قضاییه بخواهند ؟
در طول تاریخ ایران معاصر زیاد داشتیم از این آدمها که پول میگیرن تجمع کنن
طرف کیه که اینقدر در امانه!؟
فقط یک سوال ساده تو ذهن آدم شکل می‌گیره! تو ابن وضعیت اقتصادی چنین افراد مثلا دلسوزی از کجا نون در میارن که می‌تونن تو چنین تجمعاتی شرکت کنند؟ بعد به جز هرج و مرج واقعا چه نتیجه‌ای می‌خواد بده چنین تجمعی؟
حق رای را از خانم ها بگیرید نا حسابکار دستشون بیاد
بدبخت جانبازهایی که برای دریافت دارو تجمع کردن و ….
آخی چه مسوولین مهربون و دلسوزی. با بقیه مردم هم اگه تجمع کنن همینجوری برخورد میکنین؟
از وزارت کشور مجوز داشتن؟
چرا نیروی انتظامی برخورد نکرد؟؟؟
اینجا که میرسه قانون اساسی و آزادی اعتراض مجازه؟ اما وقتی مردم بابت سرمایه از دست رفته اعتراض میکنند سرکوب میشوند؟
این تظاهرات هم فیلم دیگه ای هست
و گرنه حجاب نمیتونه با این همه ناعدالتی تقاضای مردمی باشه
الله اکبر چه سعه صدری. زنگ بزنید نیروهای ضد شورش. سه سوته جمع مشون کنند. این افراد کار و زندگی ندارند و در این شرایط بد اقتصادی زندگی شان تامین است که حجاب شده دغدغه شان؟!!!
آیا این تجمع با مجوز وزارت کشور و بصورت قانونی برگزار شده است؟ چرا پلیس برای متفرق کردن اغتشاشگران و دستگیری لیدر آنها اقدام نکرده است؟ ملت ایران خواهان‌ امنینت است.
جلوی بی حجابی گرفته شود بر خورد شدید شود
قیمت خونه میلیاردی شده زندگیم و ایندم نابود شده و بنده دیگه نخواهم توانست خونه بخرم میخام برم همونجا فرش پهن کنم. ایا با بنده هم همینطور رفتار خواهد شد.
چطور میشود شما با عده ای که بطور غیر قانونی تجمع کرده اند چندین روز است با آنها مماشات میکنید و ناز تک تک آنها را میکشید اما با تجمع کارگران و بازنشستگان که برای مطالبات بر حق خودشان تجمع میکنند به شدت برخورد میکنید،این یک بام و دو هوا مردم را آزار میدهد.
اگر تجمعی غیر قانونی باشد چه فرق میکند برای عفاف و حجاب باشد یا افزایش حقوق، چه دلیلی دارد شما چندین روز است به آنها خواهش و تمنا میکنید که جان مادرتان اگر خواسته ای دارید ما در خدمتیم، اما اگر ۱۰۰ نفر تجمع کنند که از گرسنگی مردیم مثل مور و ملخ پلیس می ریزه روی سرشان.
متاسفانه اگر تجمعات از این مدل مثل حمایت از عفاف و حجاب باشد به هیچ قانونی نیاز نیست و این افراد مجاز هستند در هر کجا و در هر زمان که بخواهند تجمع کنند و از پلیس هم خبری نیست، خدانکند ۴نفر پیرمرد بازنشسته تجمعی داشته باشند همه را کت بسته ظرف مدت یک ساعت می‌ریزند توی اوتوبوس.
یک سری آدم بیکار شکم سیر که دغدغه پول رو ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
بیمار رو خوب اومدی، نه اینکه موافق بی حجابی باشم، ولی حالا یک زنی روسری هم نداشت، اصلا مثل بقیه کشورهای مسلمان پوشش داشت، چه فرقی می کنه. نهایتش اینه که یک مرد، نگاه نکنه. این همه جار و جنجال داره؟ معلومه که موضوع غیر از روسری است والا در راهپیمایی انتخابات خبرنگار نمی گرده همین افراد را پیدا و با ذوق زدگی ازشون نظر بپرسه
اين عده از روي شكم سيري و خود بزرگبيني تجمع كردن تازه همه هم از گل نازكتر بهشون نميگن تا مبادا بهشون بر بخوره !اونوقت با جانبازان عزيزي كه جان و سلامتيشون را براي ميهن دادن و خواستهاي منطقي و بجا دارن اونجور برخورد ميشه !
نظام از بحث حجاب عبور کرده است و باید به دنبال وضع قوانین پوشش مناسب باشد که دیگر در نوع پوشش افراط نشود .
این عزیزانی هم که دغدغه دینشان را دارند بدانند که هجرت و مهاجرت بهترین گزینه هست تا به آرامش برسند
از شهدای گرانقدر هم نباید مایه گذاشت ، چرا که شهدا برای دفاع از همین مردم جانشان را دادند

خانواده های مذهبی می توانند به مذهبی ترین شهرهای ایران ، مثل کاشان و قم و مشهد مهاجرت کنند .
حتی کاشان از قم و مشهد هم مذهبی تر است و مردم کاشان متدین ترین و آرام ترین مردم ایران هستند و بی حجابی جایی در کاشان ندارد
دولت هم حمایت میکند تا کاشان به عنوان مذهبی ترین شهر ایران و عالم تشییع ، مدرن تر شود .
همین الان هم تعداد زیادی از خانواده های متدین و مذهبی در حال خرید خانه در کاشان هستند .

نباید نظام را روبروی مردم قرار داد .
لطمه این کار از کشف حجاب بیشتر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
دیر گفتی چون خداوند ازقبل نظر داده و قطعا نظر خدا برتر از نظر شماست اگر پوشش مساله اختیاریست برای بد پوششی هم نمیتوان قانون گذاشت اگر کسانی نخواهند
ان را هم رعایت کنند وکسی دراعمال قانون پوشش فوت شد تکلیف چبست به قول خودتان کشورهای زیادی هستندبرای کسانیکه نمیخواهند ححاب داشته باشند پس این مملکت را بگذارند بما ند برای کسانیکه میخواهند قانون حجاب باشد
"چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا در دفتر ارتباطات مردمی صحبت‌های آن‌ها شنیده شده و از مسئولان مربوطه پیگیری شود."
یعنی صحبتهای آنها را نمیدانید چیست؟!! یه گشتی تو شهر بزنید تا بدانید
هر وقت صحبت از حجاب می شود عده ای صحبت از معیشت و ... به میان میارن ربط این دو چیست؟آیا نمی شود به هردو توجه شود؟!
در ضمن چطور بی حجابها و طرفداران آنها بی حجابی را اینقدر پر قدرت دنبال می کنند ولی برای مبارزه با فساد اقتصادی که هروقت بحث حجاب مطرح می شود آنرا به میان می کشند چنین اراده ای ندارند!!!
بی حجابی حربه شیطان است
یعنی تو این سایت همه علاقمند بیحجابی هستند؟ جلل خالق
اغتشاش کردن باید دستگیر بشن
یکبار نشد که این حضرات دل نگران و دلواپس برای مقوله ای مثل اختلاس و سایر مفاسد اقتصادی تجمع کنند .


این تجمع یعنی کل مشکلات مملکت حل شده ، فقط مونده حجاب
تجمع این عزیزان را مقایسه کنید با کسانی که 6 ماه کشور را به آتش کشیدند، زدند، کشتند و اسمش را گذاشتند جنبش آزادی
میشه بگید چند‌گرفتن تجمع کردن ؟!
خدایا خودت میدونی چقدر مشکلات تو جامعه هست خیلی این قدر زیاده که همه دارن از بین میرن اول بیاد مشکلات جامعه رو درست کنید وگرنه حجاب اون قدر سخت نیست که نشه انجام نداد مردم مشکلاتشون حلش بشه بقیه هم حل میشه
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی